زیرصد سنجش

بهترین راهکارهای قبولی در کنکور

بهترین راهکارهای قبولی در کنکور

بی‌شک یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانش آموزان دوره دوم متوسطه و داوطلبان کنکور اطلاع از بهترین راهکارهای قبولی در کنکور است. در این بخش از زنگ مشاوره زیر 100 سنجش قصد داریم مهم ترین و کاربردی ترین راهکارهای کسب موفقیت در کنکور را بررسی کنیم.

بسیاری از دانش آموزان فکر می کنند ثبت نام در کلاس های کنکور، خرید کتاب های تست و یا تهیه پکیج آموزشی کنکور برای کسب موفقیت در کنکور کافی است. در صورتی که هر ساله شاهد هستیم بسیاری از داوطلبان با وجود ثبت نام در پر هزینه ترین کلاس های کنکوری و خرید معروف ترین کتاب های تستی، باز هم نتیجه دلخواه‌شان را در آزمون کسب نمی کنند.

حقیقت این است که برای موفقیت در آزمون پر رقابت و سختی مثل کنکور موارد فوق لازم هستند اما قطعا کافی نیستند؛ شناخت و به کار گیری بهترین راهکارهای قبولی در کنکور برای رسیدن به هدف می تواند تمام شروط لازم و کافی را در بر بگیرد.

بهترین راهکارهای قبولی در کنکور

گفتیم که برای کسب بهترین نتیجه در کنکور، باید از بهترین راهکارهای قبولی در کنکور استفاده کنیم. این راهکارها را می توان در عوامل و روش های زیر دسته بندی کرد:

  • برنامه ریزی شفاف و هدف‌مند

هر جا صحبت از موفقیت در آزمون و قبولی در کنکور می شود، جایگاه برنامه ریزی دقیق و اصولی در صدر راهکارهای ضروری برای کسب نتیجه دلخواه قرار می گیرد. این یک مسئله اثبات شده است. اگر می خواهید به نتیجه دلخواه تان در هر کاری از جمله قبولی در کنکور دست یابید، در گام اول برنامه ریزی هدف‌مند با ذکر جزییات تنظیم کنید.

یک برنامه ریزی اصولی باید تمام امور روزانه شما را در بر بگیرد؛ همچنین باید بر مبنای یک هدف واقع بینانه تنظیم شود. بر اساس هدفی که در سر دارید، باید کلیه مباحث درسی مربوط به آزمون را نیز در بر بگیرد.

اگر خودتان تجربه و دانش کافی برای طراحی برنامه اصولی را در اختیار ندارید، بهتر است از راهنمایی افراد زبده در این زمینه استفاده کنید.

  • اطلاع از بودجه بندی صحیح کنکور

یکی از ابزارهای مهم برای به کارگیری بهترین راهکارهای قبولی در کنکور اطلاع از بودجه بندی دقیق کنکور است. این آگاهی برای برنامه ریزی و تهیه منابع آموزشی جامع و استاندارد ضروری است. با شناخت مباحث مهم، بودجه بندی دقیق و تداد سوالات احتمالی از هر مبحث، باعث می شود تا در زمان برنامه ریزی و اختصاص زمان مطالعه به هر درس و مبحث، با دقت بیشتری این کار صورت بگیرد؛ در نتیجه کیفیت مطالعه شما بهبود چشمگیری می یابد.

  • انتخاب منابع استاندارد آموزشی

شاید شرکت در کلاس کنکور برای شما یک انتخاب کامل و درست به نظر برسد. اما زمانی که صرف رفت و آمد می شود و هزینه‌های سنگین کلاس های کنکور از یک سو و عدم اطمینان از سطح آموزش و کیفیت تدریس مدرسان آموزشگاه انتخابی شما، باعث می شود تا این انتخاب کمی دچار شک و تردید باشد.

مطمئن ترین راه برای استفاده از آموزش اصولی و کامل مباحث کنکوری، به عنوان یکی از بهترین راهکارهای قبولی در کنکور، شناخت، انتخاب و استفاده از منابع آموزشی جامع به ویژه پکیج آموزش ویدیویی دروس است.

در انتخاب این گونه از منابع، قدرت بررسی و انتخاب بهترین آموزش های بسیار زیاد است. بنابراین احتمال ضرر کرد آموزشی شما بسیار کاهش می یابد. در این صورت شما این امکان را دارید که بهترین آموزش و بهترین اساتید کنکور را در منزل خود در دسترس داشته باشید.

  • خلاصه نویسی

اگر مطالب زنگ مشاوره را دنبال کرده باشید، حتما متوجه شده اید که چه اندازه از اهمیت خلاصه نویسی در هنگام مطالعه گفته ایم. خلاصه نویسی و نکته برداری از مطالب مهم همچنان از بهترین راهکارهای قبولی در کنکور محسوب می شود.

  • درست درس بخوانید

درس خواندن به تنهایی کافی نیست. باید درست درس بخوانید. این جمله یعنی چه؟! درست درس خواندن چگونه است؟ موضوع، مفهوم و کاربرد مبحث درسی را باید به خوبی بفهمید. این یعنی درست درس خواندن. آموزش دروس باید برای شما مفهومی، کاربردی و تحلیلی باشد؛ به گونه ای که بتوانید به بیان محاوره آن مبحث را توضیح دهید.

تحت هر نوع آموزشی که هستید، حتما متن کتاب درسی خود را با دقت بخوانید و مثال های مطرح شده در آن را با دقت بررسی کنید. در این مسیر حتما از راهنمایی های مشاوران آموزشی کمک بخواهید.

  • تست زنی، تیر آخر در نشان موفقیت

واضح است که برای کسب نتیجه در کنکور، باید مهارت آزمونی داشته باشید. مهارت آزمونی یعنی مهارت، دانش، دقت و سرعت در حل تست های کنکور. برای رسیدن به این مهارت لازم است تا به تعداد زیاد تست بخوانید، تحلیل کنید و حل کنید.

  • مدیریت استرس داشته باشید

استرس یک واکنش ذهنی نا خودآگاه در مواجهه با رخدادهای با اهمیت است. اینکه به شما بگویند “استرس نداشته باش” حرف بی معنی است. ذات آزمون ورقابت در هر سطحی استرس‌زاست. تنها کاری که از دست شما بر می آید مدیریت و کنترل استرس است. در نوشته های پیشین زنگ مشاوره تکنیک های مدیریت استرس را به عنوان یکی از مهمترین و بهترین راهکارهای قبولی در کنکور ارائه کرده ایم.

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب