زیرصد سنجش

مهار استرس به کمک برنامه ریزی صحیح و استفاده از بهترین منابع کنکور

بهترین منابع کنکور
برای کنترل و کاهش استرس و اضطراب موفقیت در درس و کنکور، گام اول برنامه ریزی است و گام دوم تهیه ی بهترین منابع کنکور

استرس واژه آشنای دانش آموزان و داوطلبان کنکور است. هر کجا صحبت از کنکور می شود، ناخودآگاه واژه استرس نیز به ذهن می آید. یکی از وظایف اصلی مشاوران آموزشی مدیریت و مهار استرس داوطلبان به کمک برنامه ریزی صحیح و معرفی بهترین منابع کنکور است. 

کنکور 1401 با تمام حواشی و صحبت ها به پایان رسید.شنبه 11 تیر، در آخرین روز برگزاری کنکور، داوطلبان در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی به رقابت پرداختند تا پرونده‌ی برگزاری کنکور در سال 1401 بسته شود.

بارها شنیده ایم کارشناسان حوزه ی مشاوره و روانشناسی تاکید کرده اند که کنکور همه چیز نیست یا کنکور تمام آینده نیست و … اما در نهایت استرس داوطلبان در روز کنکور و دل نگرانی و چشم انتظاری والدین پشت درهای سالن آزمون که ذکرگویان و تسبیح به دست چشم انتظار فرزندشان هستند، گواه این است که هنوز هم کنکور و موفقیت در آن در بین خانواده های ایرانی مهم ترین سکوی موفقیت محسوب می شود.

هر سال بعد از برگزاری کنکور، هیجان، استرس و امید به آینده‌ی روشن از دوطلبان قدیم به داوطلبان جدید منتقل می شود. دانش آموزانی که پایه یازدهم را به پایان رسانده و در آغاز مسیر کنکور و ورود به سال آخر دبیرستان قرار گرفته اند در صف اول ماراتن پر چالش آزمون ورود به دانشگاه قرار می گیرند و با جدید به دنبال راهی برای مدیریت استرس، برنامه ریزی صحیح و انتخاب بهترین منابع کنکور هستند.

اهمیت کنکور و موفقیت در آن تا آنجاست که برنامه و روند زندگی داوطلب و حتی خانواده وی در طول یک سال تا زمان برگزاری آزمون تحت تاثیر قرار می گیرد. ما دراین نوشته قصد داریم تا ضمن معرفی ویژگی های بهترین منابع آموزشی کنکور، راهکارهایی برای کاهش استرس ارائه نماییم.

مهار استرس به کمک برنامه ریزی صحیح و استفاده از بهترین منابع کنکور

استرس به خودی خود مخرب نیست. حتی به عقیده بسیاری از مشاوران و روانشناسان، وجود استرس برای پیشرفت و کسب نتیجه دلخواه در هر کاری ضروری است. آنچهبرای دانش آموزان و داوطلبان کنکور مخرب است، استرس منفی و بازدارنده است. در واقع هدف از برنامه ریزی اصولی، ارائه راهکار برای حذف اثر بازدارنده استرس و تبدیل آن به یک نیروی محرکه است تا باعث تلاش و پویایی هرچه بیشتر دانش آموزان و. داوطلبان کنکور شود.

برای مدیریت استرس و کسب بهترین نتیجه در کنکور سراسری چه باید کرد؟

برای کنترل و مدیریت استرس کنکور، گام اول برنامه‌ریزی است که در باب اهمیت برنامه ریزی در نوشته ای جدا به طور مبسوط صحبت کرده ایم و می توانید شرح آن را در اینجا بخوانید. در فرآیند برنامه ریزی تمام جزییات و روند فعالیت ذهنی و فیزیکی داوطلب به صورت روزانه و بعد از آن به صورت جامع و بلند مدت مدیریت می شود. فعالیت های درسی و غیر درسی روزانه به یک ساختار منظم می رسد و انتخاب و استفاده از بهترین منابع کنکور به صورت هدفمند شخصی‌سازی می شود.

پس از تنظیم برنامه ریزی جامع، گام بعدی که به نوعی مهم‌ترین تصمیم در مسیر رسیدن به موفقیت در کنکور محسوب می شود، انتخاب بهترین منابع آموزشی، درسی و کنکوری است. انتخاب این منابع باید متناسب با هدف شما، نوع برنامه ریزی، نیازهای آموزشی و توانمندی ها و سطح دانش شما باشد.

بهترین منابع کنکور چه ویژگی هایی دارند؟

با توجه به اینکه در سال های اخیر شاهد بودیم که در شیوه برگزاری کنکور تغییرات گسترده ای صورت گرفته و گاه این تغییرات به گونه‌ای بوده که روند مطالعه داوطلبان را به طور کل تحت تاثیر قرار داده است، بنابراین اولین ویژگی یک منبع آموزشی استاندارد فراگیری و جامع بودن آن است تا چنانچه باز هم تغییراتی در شیوه‌ی برگزاری کنکور اعلام شد، مسیر مطالعه داوطلب با کمترین چالش مواجه شود.

یک منبع جامع چگونه منبعی است؟

همه ما بارها شنیده ایم که سوالات کنکور در چارچوب کتاب های درسی طرح می شود و هیچ سوالی خارج از کتاب ها نیست؛ در سخت ترین حالت، سوالات به‌صورت مفهومی و کاربردی مطرح می‌شوند که برای حل آنها نیز تسلط بر مفاهیم کتاب های درسی لازم است.

اگر شما بر سرفصل های کتاب های درسی کاملا مسلط باشید، شیوه‌ی پذیرش دانشگاه‌ها به هر شکلی که تغییر کند، شما همچنان در مسیر درست قرار دارید.

در مصوبه‌ی اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، شاهد حذف دروس عمومی از کنکور و همچنین تصویب تاثیر قطعی معدل امتحانات نهایی در نتیجه نهایی کنکور بوده ایم. با اینکه این مصوبه هنوز به قطعیت اجرایی نرسیده و امکان تغییر دارد، ولی چنانچه حتی با اعلام سازمان سنجش مرحله اجرا هم برسد باز در اصل روش‌های مطالعه و انتخاب بهترین منابع کنکور تاثیر چشمگیری نخواهد داشت.

اصل همان است. دروس عمومی و تخصصی باید مفهومی، پایه ای و عمیق آموخته شوند و با تمرین و مرور و حل تست زیاد به بالاترین حد تسلط بر تمام مباحث کنکوری دست یابید.

چگونه کیفیت مطالعه خود را افزایش دهیم؟

در پکیج آموزشی کنکور زیر 100 سنجش در کلیه‌ی مقاطع دبیرستان و کنکور، اصل بر تدریس تشریحی خط به خط کتاب های درسی است و به موازات آن نکات طلایی کنکور و تکنیک های حل سریع تست ارائه شده؛ به گونه ای که دانش آموز با هر سطح و پایه‌ی درسی بی نیاز از هرگونه کتاب و جزوه و کلاس آموزشی و کمک آموزشی می شود و با استمرار در استفاده از ویدیوهای آموزشی کنکور این مجموعه به بهترین نتیجه در امتحانات پایان ترم و کنکور سراسری دست خواهد یافت.

چنانچه دو گام برنامه ریزی اصولی و تهیه بهترین منابع کنکور را به درستی بردارید، تنها گام باقیمانده تا رسیدن به قله ی موفقیت تلاش و استمرار است.

در پکیج آموزشی کنکور زیر 100 سنجش صفر تا صد مطالب درسی به طور کامل آموزش داده شده در ارائه مطالب درسی، اصول نوین برنامه ریزی آموزشی به طور دقیق رعایت شده است. بنابراین به راحتی می توانید با ساختار برنامه ریزی درسی این مجموعه آموزشی در مسیر درست موفقیت قرار گرفته و با خیالی آسوده به حرکت خود ادامه دهید.

ویژگی‌های کلی بهترین منابع کنکور

گستردگی رقابت در آزمون کنکور باعث ظهور تکنیک ها، منابع و راهکارهای گوناگونی شده است که بعضا نه تنها مفید نیستند، بلکه به دلیل غیراستاندارد بودن راهکارها و روش های مطرح شده در آنها اثر مخرب هم ممکن است داشته باشند. از همین رو اطلاع از ویژگی های اصلی بهترین منابع کنکور برای انتخاب نهایی این منابع برای داوطلبان یک امر ضروری است. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های بارز بهترین منابع کنکور می پردازیم:

  • جامعیت آموزش

در بهترین منابع کنکور صفر تا 100 مطالب درسی از پایه دهم تا کنکور باید به صورت مفهومی و تستی آموزش داده شود.

  • تامین نیازهای علمی و آزمونی

یک منبع استاندارد کنکوری متناسب با کلیه نیازهای درسی و آزمونی داوطلبان باید آماده سازی شود.

  • آموزش طبقه بندی شده

شاید این ویژگی را بتوان مهم ترین مشخصه بهترین منابع کنکور دانست. براساس این ویژگی، مطالب درسی از ساده ترین سطح آموزش داده می شوند و به تدریج و با یک شیب ملایم، سطح آموزش ارتقا می یابد. بدین ترتیب، داوطلبان با هر سطح و پایه علمی می توانند نیاز خود را با استفاده از این منابع تامین نمایند.

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب بلاگ

مشاوره

تکلیف داوطلبان کنکوری که سابقه تحصیلی ندارند چیست؟

تکلیف داوطلبان کنکوری که سابقه تحصیلی ندارند چیست؟

تکلیف داوطلبان کنکوری که سابقه تحصیلی ندارند چیست؟

مشاوره

جزییات ترمیم معدل برای کنکور 1403

ترمیم معدل کنکور 1403

جزییات ترمیم معدل برای کنکور 1403

مشاوره

نکاتی درباره انتخاب رشته کنکور 1402

نکاتی درباره انتخاب رشته کنکور 1402

نکاتی درباره انتخاب رشته کنکور 1402

اخبار

کم شدن استقبال دانش آموزان از رشته ریاضی

کم شدن میزان استقبال دانش آموزان از رشته ریاضی

کم شدن میزان استقبال دانش آموزان از رشته ریاضی یک دل‌نگرانی جدی است که مسئولین و کارشناسان حوزه نظام آموزشی کشور را درگیر خود کرده‌است.

مشاوره

بودجه بندی دروس در کنکور

بودجه بندی دروس در کنکور

بودجه بندی دروس در کنکور سراسری فرمول مشخص و از پیش تعیین شده ای ندارد؛ یعنی هیچکس نمی تواند به طور دقیق بیان کند از چه مبحثی چه تعداد سوال طرح می شود

مشاوره

معرفی رشته دندانپزشکی

رشته دندانپزشکی

معرفی رشته دندانپزشکی از زیر گروه یک کنکور تجربی واحدهای درسی دانشگاهی بازار کار رشته دندانپزشکی