زیرصد سنجش

موثر درس بخوانیم

موثر درس بخوانیم

زیاد درس خواندن همیشه نتیجه نمی دهد، اصل بر این است که موثر درس بخوانیم.

حقیقت این است که دانش آموزان همیشه هم نمی‌توانند با تمام توان خود درس خواندن را ادامه دهند. برای انجام این کار، شما همیشه نیازمند انگیزه فراوان هستید تا بتوانید قدم‌های محکمی بردارید و درس‌های زیادی را به طور موثر مطالعه کنید.

راهکارهایی در این خصوص وجود دارد که شما با عمل کردن آن‌ها می‌توانید به موفقیت‌های خود اضافه کنید و همواره جزو بهترین‌ها باشید. در این مقاله سعی داریم تا در این زمینه با هم صحبت کنیم.

چگونه موثر درس بخوانیم؟

1- دروس خود را اولویت بندی کنید

شاید شما نیز نام برایان تریسی را شنیده باشید؛ یکی از مربیان انگیزشی و سخنوران موفق که جمله‌ای طلایی دارد و آن هم این است که: قورباغه‌ات را قورت بده. این جمله به این معنا است که انسان‌ها در هر روز و در ابتدا باید کارهای دشوار و مهم‌تر خود را انجام دهند تا خیالشان راحت و از میزان نگرانی‌هایشان کم شود.

بنابراین زمانی که می‌خواهید برای دروس خود برنامه‌ریزی کنید، توصیه ما این است که ابتدا به سراغ دروس دشوار بروید. بعد از آن که آن‌ها را مطالعه کردید، نوبت به مطالعه دروس ساده‌تر می‌رسد که قطعا برای آن‌ها انرژی لازم را خواهید داشت. این یکی از طلایی‌ترین راهکارهایی است که در خصوص آموزش آنلاین و آفلاین به کارتان خواهد آمد.

2- رژیم غذایی مناسب؛ مکملی برای انرژی گرفتن

بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان هستند که رژیم غذایی خوب را نادیده می‌گیرند و صرفا به دنبال سیر کردن خود هستند تا به ادامه مطالعه بپردازند. این در حالی است که مطالعات نشان می‌دهد خوب غذا خوردن و داشتن رژیم سالم، کمک فراوانی به آن‌ها در این مسیر خواهد کرد. اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، رژیم شما باید به گونه‌ای باشد که انواع ویتامین‌ها در آن مشاهده شود. ضمن این که مواد معدنی، پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها نیز بی شک می‌توانند انرژی زیادی را برای درس خواندن شما به ارمغان آورند. بنابراین هرگز تاثیر آن‌ها را نادیده نگیرید.

3- از پکیج های آموزشی غافل نشوید

بسیاری از دانش آموزان فراتر از همکلاسی‌های خود می‌اندیشند. آن‌ها همواره به دنبال پیشرفت در مسیر تحصیلی هستند تا بتوانند در بهترین دانشگاه‌ها درس بخوانند و به اهدافی که در سر دارند، برسند. برای همین، آن‌ها نباید صرفا به کتب درسی خود بسنده کنند و استفاده از پکیج‌ آموزشی کنکور و مشاوره را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهیم.

خوشبختانه امروزه می‌توانیم به راحتی به بهترین پکیج‌های کنکوری با تدریس بهترین اساتید کنکور دسترسی داشته باشیم. بهره بردن از آن‌ها نیز سبب می‌شود تا دانش آموز با پیشرفت زیادی در این مسیر مواجه شود. ما نیز در این راه، انواع پکیج‌های جذاب در مورد مشاوره تحصیلی و همچنین آموزش دروس را برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم آماده کرده‌ایم.

هدف ما این است که شما عزیزان بتوانید گام‌های بلند و محکمی را برای موفقیت در کنکورتان بردارید. در پایان امیدوار هستیم که مراحل تحصیلی خود را با نهایت انگیزه و انرژی طی کنید.

 

پکیج های آموزشی  
زیر 100 سنجش

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب