زیرصد سنجش

برای قبولی در رشته پزشکی چه کنیم؟

قبولی در رشته پزشکی

برای قبول شدن در رشته پزشکی چه باید کرد؟ این یکی از سؤالات همیشگی داوطلبان کنکور علوم تجربی است و ما در این زنگ مشاوره زیر 100 سنجش به این سوال پاسخ می دهیم.

با توجه به رقابت سنگین در کنکور تجربی، افراد برای قبول شدن در این رشته باید به طور مکرر تلاش کرده و تمامی منابع این آزمون را به خوبی مطالعه نمایند.

برای قبولی در این رشته ابتدا باید با بهترین منابع کنکور تجربی آشنا شوید. زیرا اساس کار و مطالعه شما کتب مورد نظری است که مطالعه خواهید نمود. برای آشنایی با منابع آزمون می توانید با مشاوران ارتباط برقرار کنید تا از جدیدترین موضوعات کنکور نیز اطلاع یابید.

چگونه رشته پزشکی قبول شویم؟

 برای قبولی صددرصد در پزشکی، باید اصولی را دانسته و رعایت کنید. در واقع، با دانستن چند اصل شما می توانید تلاش های خود را افزایش داده و در این رشته قبول شوید. برخی از مهم ترین اصول قبول شدن در رشته پزشکی، شامل موارد زیر می باشند:


اهداف خود را به طور کامل شناسایی کنید

باید گفت برای شناسایی اهداف خود، ابتدا باید خودتان را بشناسید، شاید شنیدن این جمله کمی عجیب به نظر برسد. اما حقیقت این است که عمل به این جمله بسیار مهم است. انسان‌ها به دنبال نیازها و اهداف خود در حرکت‌ اند. بنابراین، ابتدا نیازهای خود را بشناسید، زیرا این نیازها به اهداف شما برای حرکت تبدیل می شوند. قبل از اینکه به دنبال پاسخ سوال بالا باشید، ابتدا بهتر است در رابطه با شخصیت خود اطلاعات لازم را کسب نمایید.

به عنوان مثال: آیا از اراده قوی برای قبولی و همچنین تلاش و پشتکار برای اخذ مدرک پزشکی برخوردارید؟ آیا از صبوری لازم برای انجام وظیفه در این حرفه بهره‌مند هستید؟ پاسخ این سؤالات می‌تواند اطمینان شما را در رابطه با مناسب یا نامناسب بودن انتخاب رشته تعیین نماید.

امید و انگیزه داشته باشید

برای قبولی صددرصد در پزشکی امید داشته باشید. من حتما در رشته پزشکی قبول می شوم، بله کاملا درست است؛ همین جمله را با خودتان تمرین کنید. با خودتان بگویید من به راحتی می توانم قبول در رشته پزشکی قبول شوم، کافی است تلاش کنم. یکی از پاسخ هایی که می توان به سوال برای قبول شدن در رشته پزشکی چه باید کرد؟ داد، همین تلقین مثبت است. تلقین مثبت بسیار کارساز می باشد و هر یک از داوطلبان کمک می نماید تا در آینده در این رشته ها پذیرفته شوند.

از تجربه های رتبه های برتر استفاده کنید

از داوطلبان گروه تجربی که در سال های گذشته شرکت کرده اند و موفق به پذیرش در رشته پزشکی شده اند، نیز می توانید سوال کنید. تجربه را می توان یکی از مهم ترین عواملی دانست که راه و چاه را به شما نشان می دهد و از بسیاری از سردرگمی ها نجاتتان خواهد داد. یکی از رتبه های برتر انتخاب رشته تجربی، بیان کرده است: « برای قبولی در رشته پزشکی نه به حرف دیگران گوش کردم و نه ناامید شدم. بلکه با کمک مشاورم و تلاش های مکرر خودم توانستم بهترین رتبه را بدست آوردم. » لذا، شما عزیزان هم این نکته را در نظر گرفته و برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید.

 

برنامه ریزی درستی داشته باشید

برای قبولی در رشته پزشکی باید یک برنامه درست و اصولی داشته باشید. در واقع باید برنامه ای را طراحی کنید که هم بتوانید طبق آن تمامی دروس عمومی و اختصاصی را بخوانید، هم بتوانید تست بزنید.

علاوه بر این، شما باید برنامه ای داشته باشید که بتوانید به میزان کافی استراحت کرده و تفریح کنید.

لازم به ذکر است تا بدانید که حتی اگر تمام کتاب های دنیا را نزد خود جمع آوری نمایید اما برای مطالعه آن برنامه ریزی نداشته باشید، نخواهید توانست موفقیت لازم را به دست آورید. برای داشتن یک برنامه خوب، بهتر است که از مشاوران کمک بگیرید؛ زیرا، آن ها می توانند برنامه ای را طراحی کنند که حاوی تمامی موارد ذکر شده باشد.

از ضرایب درسی رشته تحصیل خود اطلاع داشته باشید

هر یک از ضرایب درسی برای رشته های مختلف متفاوت می باشد. به طور مثال: ضریب درس زمین شناسی در رشته تجربی در زیر گروه اول، صفر است اما در زیر گروه دوم یک می باشد. بنابراین، دانستن این ضرایب درسی برای تمامی رشته های الخصوص رشته تجربی، اهمیت بسیار زیادی دارد. برای آشنایی با این ضرایب می توانید با مشاوران در ارتباط بوده و از آن ها اطلاعات کاملی را دریافت کنید. مشاوران زیر 100 نیز در ایران تحصیل جدیدترین اطلاعات را در این زمینه در اختیار شما داوطلبان عزیز قرار می دهند.

منابع کنکور تجربی را شناسایی کنید

شما عزیزان باید حتما با منابع کنکور تجربی آشنا باشید و طبق آن ها، مطالعه را آغاز کنید. فراموش نکنید که تست زدن یکی از مهم ترین کارهایی است که می تواند قبولی صددرصد در پزشکی را تضمین کند. زیرا، شما عزیزان در هنگام تست زدن با نحوه طراحی سوالات کنکور به خوبی آشنا می شوید.

روش مطالعه صحیحی داشته باشید

یکی از پاسخ های ما به سوال برای قبول شدن در رشته پزشکی چه باید کرد؟ همین مورد است. روش مطالعه یکی از موارد بسیار مهمی است که می تواند شما را برای قبولی در این رشته کمک نماید و یا موجب عدم موفقیت شما داوطلبان عزیز گردد. زیرا کند خوانی، تند خوانی و غیره اصول و قواعد خود را دارد.

شما داوطلبان گرامی برای این که بتوانید به درستی مطالعه کنید، باید عادات مطالعه خود را بررسی کنید. زیرا، برخی از عادات مطالعه ممکن است که نادرست باشند و سبب شوند تا شما به شیوه ای غلط مطالعه داشته باشید. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که برای قبولی در این رشته پرطرفدار، باید با علاقه درس بخوانید.

مکرر تست بزنید

تست زنی می تواند در حکم تمرین برای قبولی و آمادگی عمل کند. به همین دلیل، هر یک از شما داوطلبان عزیز می توانید با استفاده از مطالعه دقیق و تحلیل و آنالیز هر یک از سوالات، کمترین اشتباه را هنگام کنکور داشته باشید و قبولی صددرصد در پزشکی را در آینده خود ببینید.

علاوه بر این، تمرین و تکرار تست ها سبب می شود تا شما سوالات را به طور مکرر مشاهده نموده و در زمان کنکور سریع تر به آن ها پاسخ دهید. اما، به یاد داشته باشید که برای افزایش سرعت خود رد زمان تست زدن، بهتر است که روش های تست زنی سریع را بدانید.

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب