زیرصد سنجش

جمع بندی کنکور در عید

جمع بندی کنکور در عید

تعطیلات نوروز فرصت بسیار مناسبی برای جبران فرصت های از دست رفته سال گذشته است. به ویژه برای دانش آموزان جمع بندی کنکور در عید فواید بسیار زیادی خواهد داشت.

بسیاری از دانش آموزان بنا به دلایل مختلف در طول سال تحصیلی ممکن است در مقاطعی نسبت به درس خواندن کوتاهی کنند. این امر در میان داوطلبان کنکور ممکن است بیشتر به چشم آید.

از آنجایی که نوبت اول کنکور 1403 در هفته ابتدایی اردیبهش ماه برگزار می شود، جمع بندی مباحث درسی کنکور در عید، تاثیر بسیار زیادی در نتیجه کنکور داوطلبان خواهد داشت.

بهترین برنامه جمع بندی کنکور در عید

جمع بندی دروس در عید به ویژه برای داوطلبان کنکور، همواره یکی از برنامه ثابت مطالعاتی در طول سال تحصیلی بوده است. در واقع مشاوران، دبیران و دانش آموزان از سال ها پیش به اهمیت استفاده بهینه از زمان مناسب تعطیلات نوروز پی برده و برای استفاده حداکثری از این زمان برنامه ریزی را آغاز کرده بودند.

با توجه به تعطیلی مدارس و آموزشگاه ها در طول مدت تعطیلات عید، دانش آموزان زمان بسیار مناسبی برای مطالعه در طول روز در اختیار دارند. بنابراین با طرح و اجرای یک برنامه اصولی و استاندارد برای جمع بندی کنکور در عید می توانید بهترین و بیشترین بهره را از تعطیلات نوروزی ببرید.

درست است که این تعطیلات بهترین و جاب ترین تعطیلات در طول یک سال است و اکثر زمان خانواده ها به میهمانی و برنامه ریزی های جذاب برای مسافرت صرف می شود، اما در نظر داشته باشید که شاید این زمان آخرین فرصت شما برای کسب بهترین نتیجه در کنکور باشد.

البته این بدین معنی نیست که تمام زمان خود را صرف درس خواندن کنید. بلکه کافیست تا با یک برنامه ریزی مناسب بین درس خواندن و سایر برنامه های نوروزی خود تعادل برقرار کنید.

یک برنامه ریزی مناسب به این شکل است که برای جمع بندی کنکور در عید، ساعات مشخصی را در طول روز به مطالعه، مرور و حل تست اختصاص دهید و ساعات مشخصی را برای تفریح و میهمانی و استراحت در نظر بگیرید.

نکته مهم در برنامه ریزی برای تعطیلات عید این است که میزان ساعات مطالعه در طول روز و همچنین نوع مباحث آن باید به طور دقیق مشخص شده باشد و دانش آموز تعهد لازم برای اجرای دقیق این برنامه را داشته باشد.

برنامه را به شکلی تنظیم کنید که از اجرای قطعی آن مطمئن هستید؛ ساعت هایی را برای درس خواندن در نظر بگیرید که در آن ها وقت تان آزاد است و برنامه ای برای مهمانی و تفریح استراحت در آن ساعت ها نداشته باشید.

موضوع مهم دیگری که در جمع بندی کنکور در عید باید مراعات کنید ساعات خواب و بیداری اصولی است. این تصور اشتباهی است که در تعطیلات تا دیر وقت بیدار باشید و صبح دیر از خواب بیدار شوید. شما برای کنکور کمتر از یک ماه فرصت دارید و این تعطیلی دو هفته ای در عید یک فرصت خیلی خوب برای جمع بندی و مرور دروس محسوب می شود.

 

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب