زیرصد سنجش

بهترین روش مطالعه شیمی دهم

بهترین روش مطالعه شیمی دهم

شیمی دهم درسی است که مفاهیم اولیه و اصلی شیمی یازدهم و دوازدهم را شامل می‌شود. به همین علت برای دانش‌آموزان و دانشجویان یادگیری این درس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مباحث شیمی شامل مواردی مفهومی و محاسباتی است و دانش آموزان حتما باید با آموزش بهترین روش مطالعه شیمی دهم این دو مورد را جهت یادگیری شیمی سال‌های یازدهم و دوازدهم خوب فرا بگیرند.

معرفی سر فصل‌های شیمی دهم

  • فصل اول: کیهان زادگاه هستی

اولین فصل از شیمی سال دهم در رشته تجربی و ریاضی شامل مفاهیم پایه و اساسی علم شیمی است. جهت کسب رتبه خوب در کنکور رشته‌های تجربی و ریاضی توصیه می‌کنیم که از یادگیری کامل کتاب درسی به هیچ وجه غافل نشوید. چرا که بخش بزرگی از این یادگیری‌ها به مطالعه درست و صحیح کتاب‌های درسی بستگی دارد.

برای درک کامل مفاهیم و پایه شیمی استفاده از بهترین پکیج شیمی دهم که شامل تدریس کامل شیمی دهم باشد الزامیست.

  • فصل دوم: رد پای گازها

فصل دوم شیمی دهم با توجه به حجم و میزان سخت بودن آن از فصل یک راحت‌تر و ساده‌تر است. چرا که اغلب مباحثش حفظی است و مربوط به خواص گازها است. در این فصل به گازهایی نظیر اکسیژن، نیتروژن، هلیوم، آرگون و … پرداخته می‌شود.

در ادامه کتاب شامل مباحث بسیار مهمی مانند «سوختن» است که به این بحث در فصل دو کتاب شیمی سال یازدهم به طور مفصل‌تری به آن پرداخته شده.

این مبحث بخش مهمی از درس شیمی رو در بر می‌گیرد و توسط چند روش (وارسی، معادله و اکسایش – کاهش) قابل حل است.

  • فصل سوم: آب، آهنگ زندگی

در این فصل از شیمی دهم همانند تمام پایه‌های کتاب‌های شیمی، جزو سخت‌ترین فصل‌های کتاب محسوب می‌شود‌. این فصل شامل بررسی درصد جرمی، ppm، مولاریته و انحلال پذیری است.

این مباحث همگی غلظت را شرح می‌دهند و به نوعی می‌توان گفت که این مباحث بسیار ساده و تست خیز هستند.

لازم‌ به ذکر است که فصل ۳ کتاب شیمی دهم با کل فصل‌هایی که شامل مباحث استوکیومتری است، ترکیب می‌شود.

یعنی از کتاب شیمی یازدهم فصل یک، قسمت مربوط به مسائل بازده درصدی و درصد خلوص و همچنین فصل یک از کتاب دوازدهم به طور کامل با این فصل از شیمی سال دهم ترکیب می‌شود.

بودجه بندی شیمی دهم در کنکور

همان‌طور که گفتیم شیمی دهم دارای سه فصل است و داوطلبان لازم است به سوالات مطرح شده درمورد این سه فصل در کنکور پاسخ بدهند.

از هر سه فصل کتاب شیمی سال دهم، به طور میانگین ۸ سوال به طور مستقل در کنکور طرح می شود. این به معنای آن است که 23 درصد از سوالات در شیمی کنکور از این فصل می‌آید.

بودجه بندی شیمی دهم برای کنکور‌ به صورت زیر است:

  • کیهان زادگاه الفبای هستی: ۳ تست
  • رد پای گازها در زندگی: ۳ تست
  • آب، آهنگ زندگی: ۲ تست

بهترین روش مطالعه شیمی سال دهم

نحوه درست مطالعه کردن شیمی دهم شامل رعایت یک سری نکات مهم می‌شود‌. از جمله بهترین نکات و روش یادگیری و مطالعه دانش آموزان جهت درک مفهوم درس شیمی، به شرح زیر است:

  • تقسیم بندی مطالب کتاب
  • استفاده از ابزار‌های صحیح و کمکی
  • مرور مداوم درس‌ها با فاصله‌های کوتاه
  • طرح کردن سوالات مهم و انجام آزمون‌های شخصی

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب