زیرصد سنجش

برنامه ریزی برای یک ماه مانده به کنکور | در یک ماه پایانی چه درس هایی را بخوانیم؟

برنامه ریزی برای یک ماه مانده به کنکور

نوبت اول کنکور 1403 تقریبا یک ماه و نیم دیگر برگزار می شود. در این نوشته قصد داریم تا روش برنامه ریزی برای یک ماه مانده به کنکور را بررسی کنیم.

بسیاری از داوطلبان در این مقطع زمانی این سوال را مطرح می کنند که در یک ماه پایانی قبل از چه درس هایی را بخوانیم؟ در مقالات پیشین زنگ مشاوره به طور کلی به این پرسش پاسخ داده ایم. اما بد نیست که به این موضوع مهم با جزییات بیشتری بپردازیم.

اسفندماه همواره برای داوطلبان کنکور فصل برنامه ریزی و طرح مطالعه برای تعطیلات نوروز بوده است. با توجه به اینکه امسال نوبت اول کنکور 1403 در هفته اول اردیبهش ماه برگزار می شود، حساسیت و اهمیت تعطیلات پیش رو برای دانش آموزان بیش از سال های گذشته است.

فروردین 1403 ماه پر تعطیلاتی است. علاوه بر تعطیلات نوروزی، در روزهای پایانی ماه نیز فرصت مناسبی برای برنامه ریزی وجود دارد. بنابراین می توانید با یک برنامه ریزی مناسب و اصولی برای یک ماه مانده به کنکور اردیبهشت ماه، خود را به کسب نتیجه دلخواه نزدیک تر کنید.

برنامه ریزی برای یک ماه مانده به کنکور

هر سال شاهد هستیم که در ماه پایانی نزدیک به کنکور داوطلبان به دو دسته تقسیم می شوند:

  • دسته اول: داوطلبانی که تا ماه پایانی برنامه ریزی داشته اند و خیلی خوب و منسجم مطالعه کرده اند، ولی در آخرین ماه یا خسته شده اند یا ناامید درس و برنامه مطالعاتی خود را رها کرده اندو متاسفانه زحمتی که در طول یک سال کشیده اند، از بین رفت و در نهایت نتیجه خوبی در کنکور نگرفته اند.
  • دسته دوم: داوطلبانی که در طول سال خوب درس خوانده اند و ماه پایانی هم با قدرت ادامه داده اند یا در طول سال خیلی منسجم و خوب درس نخوانده اند اما در یک ماه آخر عزم خود را جزم کرده و با جدیت و اراده بالا تلاش زیادی کردند و توانستند ورق را به نفع خود برگردانند.

ماه پایانی خط طلایی موفقیت است. اینکه تا لحظه آخر تلاش کنید و به خود ایمان داشته باشید بسیار مهم است. به ویژه برای کنکور امسال که یک ماه پایانی آن مصادف با فرصت طلایی تعطیلات فروردین است.

اگر در حال حاضر جز دسته اول هستید و در طول سال خوب درس خوانده اید، در گام نخست اراده و عزم خود را جزم کنید و این یک ماه را کمی به خود سخت بگیرید. مطمئن باشید نتیجه سختی و زحمت خود را با شیرینی موفقیت در کنکور 1403 جشن خواهید گرفت.

در برنامه ریزی برای یک ماه مانده به کنکورسعی کنید مطلب یا درس جدیدی نخوانید؛ به دانش و اطلاعات قبلی خود ایمان داشته باشید و سعی کنید نکاتی که در طول سال استخراج کرده اید و مطالبی که خلاصه نویسی کرده اید را مرور کنید و بیشترین زمان خود را به بررسی نمونه سوالات استاندارد، تست خوانی و تست زنی اختصاص دهید.

تمرکز اصلی خود را بر روی درس هایی بگذارید که در آنها بهتر هستید. سعی کنید تسلط خود را در این درس ها به بالاترین حد ممکن برسانی تا بتوانید در این درس ها بالاترین درصد را کسب کنید. مطالعه دروس غیرکنکوری را تا بعد از آزمون اردیبهشت متوقف کنید. برای امتحانات نهایی و دروس عمومی به اندازه کافی فرصت خواهید داشت.

اما اگر جز دسته دوم هستید و در طول سال برنامه جامع و مطالعه مستمری نداشتید، نگران نباشید. مهم این است که امروز به فکر افتاده اید و عزم خود را جزم کرده اید. نکته مهم این است که شما حتی اگر در نوبت اول کنکور هم به نتیجه دلخواه دست نیابید، فرصت مجددی در تیرماه دارید.

روش برنامه ریزی برای یک ماه مانده به کنکور برای دسته دوم در مقایسه با دسته اول کاملا متفاوت است. این دسته از داوطلبان در یک ماه پایانی باید تعدادی از مباحث را از هر درس با مشورت اساتید و مشاوران خود انتخاب کنند و با کمک روش های نکته و تست به تسلط آزمونی در این مباحث برسند. مطمئنا شما در یک ماه نمی توانید تمام مطالب دروس تخصصی را به طور کامل بخوانید. بنابراین بهترین را ه این است که چند مبحث راحت تر و تست خیز را انتخاب کنید و در این یک ماه تمرکز خود را بر روی این مباحث بگذارید.

در مقالاتی قبلی این صفحه می توانید مباحث آسان دروس تخصصی تجربی و ریاضی را بشناسید و برنامه خود را بر اساس این مباحث تنظیم کنید.

تست خوانی و تست زنی برای شما حکم میان‌بر را دارد. هر نکته ای را که می خوانید بلافاصله نمونه تست های مربوط به آن نکته را بررسی کنید و سعی کنید به آن ها پاسخ دهید. حتما توضیحات تشریحی پاسخ تست ها را با دقت بخوانید و اگر نکته جدید و راه حل کوتاهی برای آن تست ارائه شده را به خوبی یاد بگیرید.

فراموش نکنید که اینجا شروع راه شماست. مطمئنا صرف نظر از نتیجه ای که در آزمون نوبت اول خود کسب می کنید، باید به مطالعه و اجرای برنامه درسی خود تا زمان برگزاری کنکور نوبت دوم در تیرماه ادامه دهید. ضمن اینکه شما امتحانات نهایی را در پیش دارید و با یک برنامه ریزی استاندارد و جامع می توانید با کسب نمرات عالی در امتحانات خردادماه 50 درصداز امتیاز قبولی در کنکور ار نیز به دست آورید.

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب