زیرصد سنجش

بارم بندی شیمی دوازدهم در امتحانات نوبت اول، نوبت دوم و شهریور ماه

بارم بندی شیمی دوازدهم

در ادامه بررسی نمره گذاری و بارم بندی دروس در امتحانات نوبت به درس شیمی دوازدهم می رسد. درس شیمی درس مشترک میان رشته های تجربی و ریاضی است که امتحان نوبت خردادماه آن به صورت نهایی برگزار می شود. در این نوشته بارم بندی شیمی دوازدهم در امتحانات نوبت اول دی ماه، نوبت دوم خردادماه (امتحان نهایی) و نوبت شهریور را بررسی می کنیم.

شیمی تنها درس تخصصی است که کلیه مباحث و سرفصل های آن میان دو گروه ریاضی و تجربی مشترک است. از همین رو علیرغم اختلاف ضریب شیمی در کنکور ریاضی و تجربی، بارم بندی امتحانات این درس برای این دو رشته کاملا یکسان است.

از آنجایی که نمره کسب شده در امتحان نهایی شیمی در محاسبه سوابق تحصیلی تاثیر مستقیم دارد، تسلط بر شیمی هم از برای کسب درصد بالا در کنکور و هم کسب نمره عالی در امتحانات بسیار حائز اهمیت می باشد. برای رسیدن به تسلط قطعی بر کلیه مباحث شیمی، طراحی و تدوین یک طرح مطالعاتی دقیق بر اساس بارم بندی شیمی دوازدهم در امتحانات ضروری و حیاتی می باشد.

سوالات درس شیمی چه در سطح کنکور و چه در سطح امتحانات مدرسه، در سال های اخیر به سمت طرح مسایل محاسباتی سوق یافته است. بنابراین ضمن تسلط بر تعاریف و مفاهیم، افزایش مهارت های محاسباتی و ریاضی دانش آموزان نیز از اهمیت بسیار زیادی بر خوردار است.

بارم بندی شیمی دوازدهم

کتاب شیمی دوازدهم دارای 4 فصل مهم به شرح زیر می باشد:

  1. فصل اول – مولکول ها در خدمت تندرستی
  2. فصل دوم – آسایش و رفاه در سایه شیمی
  3. فصل سوم – شیمی جلوه ای از هنر، زیبایی و ماندگاری
  4. فصل چهارم – شیمی، راهی به سوی آینده‌ای روشن‌تر

در ادامه این مطلب، نحوه نمره‌گذاری امتحانات شیمی دوازدهم در سه نوبت اول (دی ماه)، نوبت دوم (خردادماه) و شهریورماه که به صورت نهایی برگزار می شوند، بر اساس سرفصل های کتاب درسی ارائه می شود.

بارم بندی شیمی دوازدهم در امتحان نوبت اول (دی ماه)

سوالات امتحانی درس شیمی دوازدهم نوبت اول که در دی ماه برگزار می شود، از دو فصل اول کتاب درسی طرح می شود و بارم بندی آن به صورت زیر می باشد:

  • فصل اول با عنوان مولکول ها در خدمت تندرستی 11.5 نمره
  • فصل دوم با عنوان آسایش و رفاه در سایه شیمی 8.5 نمره

بارم بندی شیمی دوازدهم در امتحان نوبت دوم (خردادماه) و نوبت شهریور ماه

سوالات امتحانی درس شیمی دوازدهم نوبت دوم (خردادماه) و نوبت شهریورماه که به صورت نهایی برگزار می شود، از کل مباحث کتاب درسی طرح می شود و بارم بندی آن به صورت زیر می باشد:

  • فصل اول با عنوان مولکول ها در خدمت تندرستی 6.5 نمره
  • فصل دوم با عنوان آسایش و رفاه در سایه شیمی 5 نمره
  • فصل سوم با عنوان شیمی جلوه ای از هنر، زیبایی و ماندگاری با 4 نمره
  • فصل چهارم با عنوان شیمی راهی به سوی آینده روشن‌تر با 4.5 نمره

با توجه به نحوه بارم بندی شیمی دوازدهم در امتحان نهایی خردادماه، اهمیت هر 4 فصل این کتاب تقریبا به یک اندازه است، اما در بودجه بندی کنکور، از آنجایی که مسائل و تست های محاسباتی به صورت ترکیبی طرح می شوند، علاوه بر تسلط بر مفاهیم شیمی دوازدهم، باید بر کلیه مباحث و مطالب شیمی در سال های دهم و یازدهم نیز به طور کامل مسلط باشید.

به همین دلیل توصیه مشاوران ما برای برنامه ریزی مطالعه شیمی دوازدهم در هر سطحی، مطالعه موضوعی و جامع است تا هم مرور کاملی بر مباحث پایه داشته باشید و هم بر مباحث شیمی دوازدهم به صورت کنکوری مسلط شوید.

برای اطلاع از بهترین روش تدریس شیمی دوازدهم نیز می توانید به صفحه محصولات پایه دوازدهم زیر 100 سنجش مراجعه فرمایید.

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب