زیرصد سنجش

بارم بندی ریاضیات گسسته دوازدهم در امتحانات نوبت اول، نوبت دوم و شهریورماه

بارم بندی ریاضیات گسسته دوازدهم

ریاضیات گسسته از دروس تخصصی رشته ریاضی در پایه دوازدهم است که هم در کنکور سراسری و هم در امتحانات نهایی از جاایگاه بسیار مهمی برخوردار است. از آنجایی که نمره کسب شده در امتحانات نهایی در قالب سوابق تحصیلی در نتیجه نهایی کنکور تاثیر بسیار زیادی دارد، اطلاع از بارم بندی ریاضیات گسسته داوزدهم در امتحانات نوبت اول، نوبت دوم و شهریور ماه برای برنامه ریزی و مطالعه دقیق مباحث این درس بسیار تاثیرگذار است.

موضوع درس ریاضیات گسسته در پایه دوازدهم رشته ریاضی در ادامه مباحث مهم جبر، مجموعه ها و گراف به ارائه موضوعاتی می پردازد که برای ورود به رشته های فنی و مهندسی و موفقیت در این رشته ها بسیار کاربردی و مهم می باشد. کتاب ریاضیات گسسته دارای 3 فصل با عناوین و موضوعات زیر می باشد:

  • فصل اول – آشنایی با نظریه اعداد
  1. درس اول – استدلال ریاضی
  2. درس دوم – بخش پذیری در اعداد صحیح
  3. درس سوم – هم‌نهشتی در اعداد صحیح و کاربردها
  • فصل دوم – گراف و مدل‌سازی
  1. درس اول – معرفی گراف
  2. درس دوم – مدل‌سازی با گراف
  • فصل سوم – ترکیبیات (شمارش)
  1. درس اول – مباحثی در ترکیبیات
  2. درس دوم – روش هایی برای شمارش

بارم بندی ریاضیات گسسته دوازدهم

همانطور که از عناوین سرفصل های این درس مشخص است، مباحث مطرح شده در این کتاب مقدمه ای بر علوم کامپیوتر و رشته های فنی و مهندسی مرتبط با مهندسی کامپیوتر و برنامه ریزی و فناوری اطلاعات است. در واقع می توان ریاضیات گسسته را تخصصی ترین درس پیش نیاز برای ورود به دنیای IT دانست.

در ادامه به ارائه بارم بندی ریاضیات گسسته دوازدهم در امتحانات نوبت اول دی ماه، نوبت دوم خردادماه که به صورت نهایی برگزار می شود و نوبت شهریور ماه می پردازیم.

گفتیم که کتاب ریاضیات گسسته مختص رشته ریاضی است و دارای 3 فصل می باشد. مطابق اعلام شورای سنجش آموزش و پرورش بارم بندی امتحانی این درس در سه نوبت امتحانات سال تحصیلی به شرح زیر می باشد:

  • بارم بندی ریاضیات گسسته دوازدهم رشته ریاضی در امتحان نوبت اول (دی ماه)

سوالات امتحانی درس ریاضیات گسسته پایه دوازدهم رشته ریاضی در نوبت اول که در دی ماه برگزار می شود، از کل مباحث فصل های اول و بخشی از فصل دوم به ترتیب زیر طرح می شود:

  1. فصل اول 15 نمره
  2. فصل دوم تا صفحه 60 کتاب درسی 5 نمره
  • بارم بندی ریاضیات گسسته دوازدهم رشته ریاضی در امتحان نوبت دوم (خرداد ماه)

سوالات امتحانی درس ریاضیات گسسته پایه دوازدهم رشته ریاضی در نوبت دوم که در خرداد ماه و به صورت نهایی برگزار می شود، از مباحث کل فصل های کتاب درسی و به ترتیب زیر طرح می شود:

  1. فصل اول 7 نمره
  2. فصل دوم تا صفحه 60 کتاب درسی 2 نمره
  3. فصل دوم از صفحه 60 تا پایان فصل 3.5 نمره
  4. فصل سوم 7.5 نمره
  • بارم بندی ریاضیات گسسته دوازدهم رشته ریاضی در امتحان نوبت شهریور ماه

و در نهایت سوالات امتحانی درس ریاضیات گسسته پایه دوازدهم رشته ریاضی در نوبت شهریور ماه که به صورت نهایی برگزار می شود، از مباحث کل فصل های کتاب درسی و به ترتیب زیر طرح می شود:

  1. فصل اول 8 نمره
  2. فصل دوم 5.5 نمره
  3. فصل سوم 6.5 نمره

در نظر داشته باشید که این بارم بندی تا 0.5 نمره امکان تغییر دارد.

به منظور اطلاع از بهترین روش تدریس ریاضیات گسسته دوازدهم رشته ریاضی نیز می توانید به صفحه محصولات پایه دوازدهم رشته ریاضی زیر 100 سنجش مراجعه فرمایید.

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب