زیرصد سنجش

بارم بندی فیزیک دهم تجربی در امتحان

بارم بندی فیزیک دهم تجربی در امتحان

براساس جدیدترین مصوبه شورای سنجش وزارت آموزش و پرورش امتحانات پایه دهم از امسال به صورت نهایی برگزار می شود، از همین رو اطلاع از بارم بندی امتحانی دروس پایه دهم برای داشتن یک برنامه مطالعاتی منسجم و جامع به منظور موفقیت در امتحانات نهایی این پایه ضروری است. ما در این نوشته قصد داریم تا به بررسی بارم بندی فیزیک دهم تجربی در امتحانات نوبت اول، نوبت دوم و نوبت شهریورماه بپردازیم.

تا پیش از ابلاغ بخش نامه نهایی شدن امتحانات پایه های دهم و یازدهم، توصیه مشاوران تمرکز بر آموزش کنکوری دروس تخصصی بود. اما از این پس کسب نمره بالا در امتحانات نهایی هر سه پایه نیز برای رسیدن به نتیجه دلخواه در کنکور سراسری ضروری است.

در میان دروس تخصصی رشته تجربی، فیزیک از آن دسته درس هایی است که دانش آموزان را به چالش می کشد. ترکیب سفت و سخت سوالات مفهومی و محاسباتی یکی از سختی های امتحانات درس فیزیک است که دانش آموزان در هر سه پایه تحصیلی دوره دوم متوسطه با آن مواجه می شوند و این چالش از پایه دهم آغاز می شود.

تسلط کامل بر مباحث فیزیک دهم و همچنین کسب مهارت بالا در حل مسائل محاسباتی این درس مستلزم اطلاع از بارم بندی امتحانات و همچنین بودجه بندی فیزیک دهم در کنکور است که در این نوشته به آنها می پردازیم.

بارم بندی فیزیک دهم تجربی

فیزیک پایه دهم در رشته تجربی دارای 4 فصل می باشد. تمام مباحث مطرح شده در این فصل ها هم در امتحانات مدرسه و هم در کنکور سراسری حضور مستقیم دارند، بنابراین مطالعه دقیق و مفهومی بر تمامی مباحث این کتاب لازم و حائز اهمیت است.

در نحوه نمره گذاری مباحث فیزیک 1، برای هر فصل نمره نظری و نمره فعالیت و آزمایش تعریف می شود.

  • بارم بندی فیزیک دهم برای امتحانات نوبت اول

در امتحان نوبت اول سوالات از دو فصل اول و بخشی از فصل دوم با بارم بندی زیر طرح می شود:

  1. فصل اول فیزیک و اندازه گیری: این فصل در نوبت اول 7.5 نمره سهم دارد که 5.5 نمره آن از محتوای نظری و 2 نمره آن به فعالیت و آزمایش اختصاص می یابد.
  2. فصل دوم ویژگی های فیزیکی مواد: نمره این فصل در نوبت اول 10 نمره تعیین شده که 8 نمره آن سوالات نظری و 2 نمره آن مختص فعالیت و آزمایش می باشد.
  3. فصل سوم کار و انرژی (تا ابتدای بخش 3-3): از این بخش 2.5 نمره با محتوای نظری سوال طرح می شود.
  • بارم بندی فیزیک دهم برای امتحانات نوبت دوم

در امتحانات نوبت پایانی (نهایی) سوالات از کل کتاب طرح می شود و بارم بندی فیزیک دهم تجربی برای امتحانات نوبت دوم به شرح زیر می باشد:

  1. فصل اول فیزیک و اندازه گیری: این فصل در نوبت دوم 2.25 نمره سهم دارد که 1.75 نمره آن از محتوای نظری و 0.5 نمره آن به فعالیت و آزمایش اختصاص می یابد.
  2. فصل دوم ویژگی های فیزیکی مواد: نمره این فصل در نوبت دوم 4 نمره تعیین شده که 2.5 نمره آن سوالات نظری و 1.5 نمره آن مختص فعالیت و آزمایش می باشد.
  3. فصل سوم کار و انرژی (تا ابتدای بخش 3-3): از این بخش 1.25 نمره با محتوای نظری سوال طرح می شود.
  4. فصل سوم کار و انرژی (از ابتدای بخش 3-3 تا انتخای فصل): 3.5 نمره از محتوای نظری و 0.5 نمره از فعالیت و آزمایش سوال طرح می شود.
  5. فصل چهارم دما و گرما: از این فصل 7 نمره از محتوای نظری و 1.5 نمره از فعالیت و آزمایش سوال طرح می شود.
  • بارم بندی فیزیک دهم برای امتحانات نوبت شهریور

بارم بندی مباحث فیزیک دهم در نوبت شهریورماه نیز از کل کتاب و به صورت زیر اعمال می شود:

  1. فصل اول فیزیک و اندازه گیری: این فصل در نوبت شهریور 2.75 نمره از محتوای نظری و 1 نمره از فعالیت و آزمایش سهم دارد.
  2. فصل دوم ویژگی های فیزیکی مواد: نمره این فصل در نوبت شهریور 5 نمره تعیین شده که 3.75 نمره آن سوالات نظری و 1.25 نمره آن مختص فعالیت و آزمایش می باشد.
  3. فصل سوم کار و انرژی: از این فصل 4.5 نمره با محتوای نظری و 0.5 نمره از فعالیت و آزمایش سوال طرح می شود.
  4. فصل چهارم دما و گرما: از این فصل 5 نمره از محتوای نظری و 1.25 نمره از فعالیت و آزمایش سوال طرح می شود.

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب