زیرصد سنجش

شیوه دریافت کد سوابق تحصیلی | مراحل ثبت‌نام ایجاد سوابق تحصیلی و ترمیم نمره

شیوه دریافت کد سوابق تحصیلی

درگاه ملی وزارت آموزش و پرورش اطلاعیه ای در خصوص شیوه دریافت کد سوابق تحصیلی، مراحل ثبت‌نام برای ایجاد سوابق تحصیلی و ترمیم نمره منتشر کرده و طی آن جزییات مراحل انجام این کار را توضیح داده است.

با توجه با تغییر شیوه برگزاری کنکور و پذیرش دانشجو طبق مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعمال درصد سهم سوابق تحصیلی با تاثیر قطعی در نتیجه کنکور، داشتن کد سوابق تحصیلی در زمان ثبت نام کنکور در سایت سازمان سنجش آموزش کشور الزامی است.

آن دسته از متقاضیان شرکت در کنکور که به هر دلیلی فاقد سوابق تحصیلی هستند نیز برای شرکت در آزمون سراسری ملزم به ایجاد سوابق تحصیلی می باشند. همچنین فارغ التحصیلانی که نمرات ثبت شده امتحانات نهایی ایشان پایین است، می توانند به منظور ارتقا نمرات سوابق تحصیلی خود، برای ترمیم نمره دروس خود اقدام نمایند.

مراحل ثبت نام و شیوه دریافت کد سوابق تحصیلی

مراحل و شیوه دریافت کد سوابق تحصیلی، ایجاد سوابق تحصیلی و ثبت نام برای ترمیم نمره به شرح زیر می باشد:

  • ورود به درگاه خدمات وزارت آموزش و پرورش

در نخستین گام باید به درگاه خدمات وزارت آموزش و پرورش به نشانی https://my.medu.ir وارد شوید. دانش آموزان و فارغ التحصیلان ایرانی با انتخاب نقش دانش آموز و با وارد نمودن کد ملی و شماره سریال دانش آموزی و داوطلبان اتباع غیر ایرانی با ورود کد دانش آموزی و تاریخ تولد می توانند وارد این سامانه شوند.

  • دریافت کد سوابق تحصیلی

پس از انجام مرحله قبل و ورود به سامانه جامع خدمات وزارت آموزش و پرورش، گزینه «سوابق تحصیلی» را انتخاب نمایید و مشخصات فردی خود را بررسی کرده و در صورت صحیح بودن تایید نمایید.

پس از تایید مشخصات فردی، اطلاعات تحصیلی خود را وارد و ثبت نمایید و کد 19 رقمی سوابق تحصیلی را دریافت نمایید.

تبصره: در صورت مشاهده مغایرت در مشخصات فردی، گزینه «عدم تایید و استعلام از ثبت احوال / وزارت کشور» را انتخاب نمایید و دکمه بررسی را بزنید و پس از مشاهده اطلاعات هویتی خود مراحل فوق را انجام دهید. پاسخگویی به این درخواست استعلام ممکن است کمی زمان ببرد.

شیوه ثبت‌نام برای ایجاد سوابق تحصیلی و ترمیم نمره

داوطلبان برای ایجاد سوابق تحصیلی یا ترمیم نمره، باید در بازه زمانی اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، نسبت به ثبت نام، انتخاب دروس، شرکت در امتحان نهایی و دریافت نمون برگ انتخاب واحد درسی اقدام نمایید.

افرادی که می توانند نسبت به ایجاد سوابق تحصیلی یا ترمیم نمره اقدام نمایند:

  • فارغ التحصیلان کلیه رشته های دوره متوسطه و پیش دانشگاهی، طلاب حوزه های علمیه با مدرک سطح 1، فارغ التحصیلان پایه دوازدهم مدارس بین الملل، دارندگان مدارک معادل صادره از کمیسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی.

این افراد به منظور ایجاد سوابق تحصیلی یا ترمیم نمره لازم است با در دست داشتن کد سوابق تحصیلی (در صورت داشتن) و سایر مدارک به مدارس بزرگسال دولتی برای ثبت نام و انتخاب واحد برای امتحانات نهایی مراجعه نمایند.

  • دانش آموزان پایه دوازدهم شاخه نظری (ریاضی، تجربی و انسانی) مدارس روزانه، بزرگسال، آموزش از راه دوره، ایثارگران و داوطلبان آزاد که متقاضی شرکت در گروه های آزمایشی غیر از رشته تحصیلی خود هستند.

این افراد به منظور ایجاد سوابق تحصیلی یا ترمیم نمره لازم است تا کد سوابق تحصیلی و سایر مدارک موردنیاز را به مدرسه محل تحصیل خود ارائه نمایند.

  • دانش آموزان پایه دوازدهم شاخه های فنی و حرفه ای و کارودانش.

این افراد به منظور ایجاد سوابق تحصیلی لازم است تا کد سوابق تحصیلی و سایر مدارک موردنیاز را به مدرسه محل تحصیل خود ارائه نمایند.

سوابق تحصیلی این دسته از داوطلبان پس از برگزاری امتحانات نهایی و اعلام نمرات آن، در سامانه ملی خدمات بارگذاری می شود و در تاریخی که از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام می گردد قابل مشاهده و بررسی از سوی دانش آموزان خواهد بود.

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب