زیرصد سنجش

برنامه ریزی برای کنکور 1403 از اسفند

برنامه ریزی برای کنکور 1403 از اسفند

زمان به سرعت در حال گذار است و فرصت مطالعه تا زمان برگزاری آزمون سراسری کاهش می یابد. در این نوشته قصد داریم تا برای آن دسته از داوطلبان که هنوز به طور جدی مطالعه خود را آغاز نکرده اند، بهترین برنامه ریزی برای کنکور 1403 از اسفند ماه را ارائه نماییم.

این یک موضوع فراگیر است که هر چه به زمان برگزاری آزمون نزدیک می شویم، موج استرس و نگرانی بین دانش آموزان و داوطلبان کنکور افزایش می یابد. به ویژه آن دسته از متقاضیان که به طور جدی درس خواندن را برای کنکور شروع نکرده اند این نگرانی را بیشتر حس می کنند.

در برنامه ریزی برای کنکور 1403 از اسفند ماه، تمرکز اصلی باید بر روی مرور و جمع بندی باشد، اما اگر مطالعه مناسب نداشته اید، می توانید با یک برنامه جامع تا حد زیادی فرصت از دست رفته را جبران نمایید.

اسفند ماه آخرین فرصت برای آمادگی کنکور است. اگر کسب نتیجه و موفقیت در کنکور 1403 برایتان مهم است از این فرصت باقی مانده بید به بهترین شکل استفاده کنید.

برنامه ریزی برای کنکور 1403 از اسفند

فرصت باقی مانده تا کنکور نوبت اردیبهشت ماه، فرصت زیادی نیست. در این مدت شما باید بهترین برنامه و بیشترین تلاش و تمرکز را به کار بگیرید و با یک مطالعه مستمر و جامع بیشترین راندمان را از ساعات مطالعه خود به دست آورید.

در ادامه بهترین برنامه ریزی برای کنکور 1403 از اسفند ماه را به منظور کسب بهترین نتیجه در هر دو نوبت اردیبهست و تیر ماه بررسی خواهیم کرد.

  • تعیین هدف در فرصت باقی مانده

زمان باقی مانده تا برگزاری کنکور را تعیین کنید، سطح مطالعه و میزان آمادگی خود را نیز بررسی کنید و در نهایت با توجه به موقعیت و امکاناتی که در اختیار دارید، هدف نهایی خود از شرکت در کنکور و نتیجه دلخواه‌تان را مشخص کنید.

  • شروع برنامه ریزی برای کنکور 1403 از اسفند

با تعیین هدف و بررسی شرایطی که در پیش دارید، می توانید برنامه ریزی معقول و موثری برای فرصت باقی مانده انجام دهید. در یک برنامه اصولی برای شروع از اسفند، باید کلیه موارد به صورت گام به گام و با توجه به شرایط شخصی در نظر گرفته شود. تمام جزییات باید در ان قید شود و ساعات مطالعه روزانه در بالاترین میزان ممکن در نظر گرفته شود.

  • انتخاب مباحث برای مطالعه

اگر تازه قصد شروع مطالعه را دارید، با توجه به فرصتی که تا برگزاری کنکور 1403 با قی مانده، مطالعه تمامی سرفصل ها کار منطقی و درستی نیست. بهترین کار در این مدت، انتخاب بهترین و مهم ترین مباحث از هر درس با نظر و مشورت یک مشاور با تجربه و آگاه است.

مباحث تست خیز، ساده و مهم هر درس تخصصی در سه پایه دوره دوم متوسطه را انتخاب کنید و بخش اصلی برنامه ریزی برای کنکور 1403 از اسفند را بر پایه ایجاد تسلط بر این مباحث قرار دهید.

برنامه ریزی برای کنکور نوبت اردیبهشت

ایجاد آمادگی بر مبنای یک برنامه ریزی جامع برای کنکور نوبت اردیبهشت 1403 از اسفند ماه کار سختی است. زمان برای یادگیری، تثبیت و تسلط بر مباحث مهم همه دروس تخصصی در این مدت کمی دشوار است و نیاز به اراده، تلاش و پشتکار زیادی دارد.

ممکن است تعدادی از داوطلبان از شرکت در آزمون اردیبهش منصرف شده باشند؛ علت آن است که این دانش آموزان تا به امروز مطالعه جدی و دقیقی برای آمادگی کنکور انجام نداده اند و با توجه به مدت زمان باقی مانده تا نوبت اردیبهشت ماه کنکور، از کسب نتیجه نا امید شده اند.

این تفکر اشتباهی است! این نکته مهم را در نظر داشته باشید که در نتیجه نهایی کنکور 1403، سهم سوابق تحصیلی و معدل کتبی نهایی خردادماه شما، تاثیر قطعی 50 درصدی خواهد داشت.

بنابراین شما همچنان فرصت بسیار خوبی برای موفقیت در کنکور پیش رو دارید. تا اردیبهشت ماه تمرکز خود را بر یادگیری مهارت های تست زنی برای دروس تخصصی قرار دهید. در طول روز یک تا 2 ساعت را برای یادگیری دروس عمومی اختصاص دهید و مابقی ساعات را به مطالعه مباحث انتخابی و حل تست آنها بپردازید.

در نظر داشته باشید که اگر شما احساس کرده اید برای آزمون اردیبهشت آماده نیستید، تعداد بسیار زیادی از داوطلبان هم همین حس را دارند و بسیاری از آنها دست از تلاش بر میدارند و در جلسه کنکور نوبت اردیبهشت بخش قابل توجهی از شرکت کنندگان به نوعی سیاهی لشکر محسوب می شوند. بنابراین با یک برنامه ریزی اصولی و منسجم برای کنکور 1403 نوبت اردیبهشت، از اسفند می توانید به یک نتیجه غیر قابل باور دست یابید.

برنامه ریزی برای کنکور نوبت تیر ماه

برای برنامه ریزی برای کنکور 1403 نوبت تیرماه از اسفند بیشتر از 4 ماه فرصت دارید. این مدت زمان مناسبی برای طراحی یک برنامه جامع تر در مقایسه با زمان نوبت اردیبهشت است.

با اینکه این مدت زمان برای مطالعه همه جانبه و کامل مباحث کنکور فرصت زیادی نیست، اما در هر صورت می توان مباحث بیشتری را برای مطالعه در نظر گرفت.

از سوی دیگر با توجه به برگزاری امتحانات نهایی نوبت خردادماه، شما دروس تخصصی پایه دوازدهم خود را نیز با دقت بیشتری مطالعه خواهید کرد. بنابراین برای مرور، جمع بندی و حل تست این مباحث از آمادگی بیشتری برخوردار خواهید بود.

در واقع برنامه ریزی برای کنکور 1403 از اسفند ماه، باید بیشتر بر پایه مطالعه و تسلط بر مباحث پایه دوازدهم، مرور و جمع بندی و در نهایت تاکید و تمرکز بر نکانت و تکنیک های تستی دروس تخصصی باشد.

از سوی دیگر می توانید با استفاده از منابع جمع بندی کنکوری سرعت مطالعه خود را در این فرصت بهبود بدهید و راندمان یادگیری خود را به بیشترین حد ممکن برسانید.

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب