زیرصد سنجش

سازمان سنجش: کنترل سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ضروری شد!

داوطلبان کنکور از هفته آینده سوابق تحصیلی خود را کنترل کنند
عبدالرسول پورعباس، رییس سازمان سنجش آموزش کشور بر لزوم کنترل سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور هر دو نوبت دی و تیر، از هفته آینده تاکید کرد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری روز دوشنبه 12 تیرماه که پیرامون برگزاری کنکور نوبت دوم 1402 انجام شده بود گفت: تمام داوطلبان کنکور 1402 اعم از اینکه در نوبت دی یا تیر و یا هردو نوبت شرکت کرده اند، باید از هفته آینده اطلاعات خود را در سامانه سوابق تحصیلی آموزش و پرورش کنترل کنند.

پورعباس با اشاره به برگزاری نوبت دوم کنکور 1402 در روزهای پایانی این هفته، گفت: نوبت دوم کنکور 1402 به زودی برگزار می شود و فرآیند برگزاری کنکور 1402 بعد از این نوبت به پایان می رسد. نتایج اولیه و انتخاب رشته نفرات مجاز، در مردادماه انجام می شود و اعلام نتیجه نهایی نیز در نیمه دم شهریور ماه صورت می پذیرد.

رییس سازمان سنجش تصریح کرد: هیچ یک از فرآیندهای مربوط به کنکور سراسری به صورت دستی صورت نمی گیرد. تمام سیستم ها و سامانه ها ماشینی هستند، بنابراین امکان ثبت و تغییرات دستی به هیچ عنوان امکان پذیر نمی باشد. متاسفانه در این چند روز برخی داوطلبان با مراجعه به سازمان، خواستار برطرف کردن برخی اشتباهات صورت گرفته در ثبت نام شان هستند؛ ولی چون در مراحل مختلف برای داوطلبان پیامک ارسال شده است، متاسفانه امکان هیچ تغییری وجود ندارد.

اینترنت در زمان کنکور قطع می شود؟

پور عباس در رابطه با وضعیت اینترنت در روزهای برگزاری کنکور گفت: در نوبت دی ماه تقلب و ارسال عکس تنها یک مورد بود که آن هم از طریق اینترنت نبود. فرآیند تلقب زمانی صورت می گیرد که تصویر سوال به بیرون ارسال شود و جواب آن مجددا به جلسه آزمون برگردد. ما این مسیر را مختل می کنیم.

در کنکور دی ماه با وجود اینکه اینترنت به طور کامل قطع نشده بود و اینترنت ثابت فعال بود، متاسفانه گزارش هایی بعد از کنکور از مشکلات مردم به سازمان ارائه شد که باعث تاثر ما شد. امروز اینترنت جزیی از زندگی مردم است. ما نیز خواستار قطع اینترنت نیستیم بلکه درخواست مدیریت اینترنت را داریم.

داوطلبان از هفته آینده سوابق تحصیلی خود را کنترل کنند

رییس سازمان سنجش در رابطه با فرآیند سوابق تحصیلی در نمره کل داوطلبان کنکور 1402 گفت: فرآیند تاثیر سوابق تحصیلی از هفته آینده در سایت مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش آغاز می شود. نمره هر درس ضریب تاثیر متفاوتی دارد که قبل تر ضرایب دروس اعلام شده است .

نمره کسب شده در کنکور یک نمره تراز می سازد و نمره هر درس هم یک تراز می سازد که رتبه کل داوطلب براساس آن تعیین و اعلام می شود.

پورعباس در ادامه افزود: تمام داوطلبان کنکور، اعم از اینکه در نوبت دی ماه شرکت کرده اند، یا در نوبت تیر و یا هر دو نوبت، از هفته آینده باید با مراجعه به سامانه سوابق تحصیلی آموزش و پرورش، اطلاعات خود را کنترل کنند.

وی تصریح کرد: امسال تحولی اساسی در آموزش و پرورش صورت گرفته است. سال آینده آموزش و پرورش باید سوابق تحصیلی پایه دوازدهم را بدهد. در سال 1404 ریز نمرات پایه یازدهم و دوازدهم ملاک سوابق تحصیلی است و از سال 1405 نیز آموزش و پرورش موظف است نمرات سه سال آخر دوره متوسطه دوم را ارسال کند.

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب بلاگ

اخبار

کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی

اطلاعیه کارت امتحانات نهایی خرداد 1403

دانش آموزانی که موفق به دریافت کارت امتحانات نهایی خود نشده اند، می توانند با ارائه کارت شناسایی معتبر و عکس دار در جلسه آزمون حاضر شوند

اخبار

کنکور تشریحی تستی

کنکور تشریحی تستی می شود | کنکور از تستی رقابتی به ترکیبی تسلطی تبدیل می شود

کنکور از تستی رقابتی به تشریحی تسلطی تبدیل می شود

اخبار

سازمان ملی سنجش و ارزشیابی کیفیت آموزشی

سازمان ملی سنجش و ارزشیابی کیفیت آموزش کشور چه وظایفی بر عهده دارد؟

اهداف تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی کیفیت آموزشی کشور

اخبار

زمان اعلام نتایج کنکور فرهنگیان و انتشار نمرات خام نوبت اول کنکور 1403

زمان اعلام نتایج کنکور فرهنگیان و انتشار نمرات خام نوبت اول کنکور 1403 مشخص شد

زمان اعلام نتایج کنکور فرهنگیان و انتشار نمرات خام نوبت اول کنکور 1403 مشخص شد.

اخبار

ثبت نام ترمیم نمره پشت کنکوری ها

ثبت نام ترمیم نمره پشت کنکوری ها | جزییات شرایط و هزینه ثبت نام

زمان، جزییات و هزینه ثبت نام ترمیم نمره پشت کنکوری ها اعلام شد

اخبار

ثبت نام ترمیم نمره و معدل برای متقاضیان کنکور 1403 آغاز شد

ثبت نام ترمیم نمره و معدل برای متقاضیان کنکور 1403 آغاز شد

ثبت نام ترمیم نمره و معدل برای متقاضیان کنکور 1403 آغاز شد