زیرصد سنجش

ثبت نام ترمیم نمره پشت کنکوری ها | جزییات شرایط و هزینه ثبت نام

ثبت نام ترمیم نمره پشت کنکوری ها
زمان، جزییات و هزینه ثبت نام ترمیم نمره پشت کنکوری ها اعلام شد

زمان، جزییات و هزینه ثبت نام ترمیم نمره پشت کنکوری ها اعلام شد.

بر اساس اخبار منتشر شده، همزمان با آغاز فرصت ایجاد سابقه تحصیلی، سامانه نام نویسی ترمیم نمره برای داوطلبان کنکور 1403فعال شد.

فرآیند مشاهده و تایید سوابق تحصیلی از 9 اردیبهشت ماه آغاز شد و در پی آن سامانه ایجاد سابقه تحصیلی و ثبت نام ترمیم معدل نیز از روز گذشته فعال شده است.

آن دسته از متقاضیان ترمیم معدل که در کنکور 1403 ثبت نام کرده اند، جهت نام نویسی در آزمون های ترمیم نمره لازم است تا به سامانه “سنجش من” سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی my.sanjesh.org مراجعه نمایند و در بخش «مشاهده، تایید، ایجاد و ترمیم سابقه تحصیلی» این سامانه مراحل اعلام شده را طی نمایند.

سایر متقاضیان نیز می توانند جهت ایجاد سابقه و نام نویسی برای ترمیم نمره به درگاه ملی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه و مراحل را انجام دهند.

ثبت نام ترمیم نمره پشت کنکوری ها برای تمام افراد و متناسب با گروه آزمایشی که برای کنکور اقدام کرده اند، انجام می شود.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، انتخاب واحد و تعداد دروس انتخابی برای ترمیم نمره هیچ محدودیتی ندارد. داوطلبان پشت کنکوری می توانند یک یا تمام دروس نهایی را برای ترمیم نمره انتخاب نمایند.

چنانچه تا پیش از برگزاری امتحانات، داوطلب به هر دلیل از حضور در جلسه امتحان منصرف شود، شرایط به گونه ای تغییر می کند که گویی در امتحان ثبت نام نکرده و خودبه‌خود نمره قبلی در سامانه ثبت خواهد شد.

آن دسته از افراد که فارغ التحصیل سال 1402 هستند، صرفا نمراتی که در امتحانات خرداد (امتحانات نهایی) کسب کرده اند، به عنوان سابقه تحصیلی ثبت خواهند شد و بر این اساس برای این افراد، بعد از تایید سابقه تحصیلی، مراجعه به بخش دم، یعنی سامانه ایجاد و ترمیم نمره ضرورتی ندارد.

سوالات امتحان نهایی چگونه طرح می شوند؟

برای پشت کنکوری های فارغ التحصیل ماقبل 1402، کلیه نمراتی که در تمام نوبت های امتحان نهایی کسب کرده اند، ملاک نمره سابقه تحصیلی آنها می باشد.

اما فارغ التحصیلان ماقبل 1384، اساس فاقد سابقه تحصیلی می باشند. ثبت نام ترمیم نمره پشت کنکوری ها با این شرایط و ایجاد سابقه تحصیلی برای این افراد الزامی می باشد.

فارغ التحصیلان هنرستان ها نیز، با توجه به اینکه امتحانات‌شان به صورت داخلی برگزار می شود، در صورتی که بخواهند در کنکور هنر شرکت کنند، باید دروس عمومی شاخه خود را برای ایجاد سابقه تحصیلی انتخاب نمایند و از آنجایی که این دانش آموزان در پایه دوازدهم، درس زبان را ندارند، باید در امتحان نهایی زبان شاخه نظری ثبت نام و شرکت نمایند.

دروس عمومی چه تاثیری بر نتیجه کنکور دارند؟

همچنین داوطلانی که قصد شرکت در گروه آزمایشی مغایر با مدرک تحصیلی خود، در کنکور شرکت می کنند، باید متناسب با گروه ازمایشی انتخابی خودنسبت به ایجاد سابقه و ترمیم نمره اقدام نمایند.

رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش پیش تر در رابطه یا هزینه ثبت نام ترمیم نمره پشت کنکوری ها را به ازای هر درس 50هزار تومان اعلام کرده و گفته بود: «بر اساس مصوبه هیات وزیران، افراد برای تایید سابقه تحصیلی خود مبلغ 50هزار تومان باید پرداخت نمایند؛ ضمن اینکه در صورت نام نویسی برای ترمیم نمره نیز به ازای هر عنوان درسی که انتخاب می نمایند، باید 50هزار تومان به صورت اینترنتی و از طریق سامانه پرداخت اینترنتی وازیز نمایند.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب بلاگ

اخبار

فیلم آموزشی نحوه دریافت کارت امتحانات نهایی خرداد 1403

نحوه دریافت کارت امتحانات نهایی خرداد 1403 + فیلم

فیلم آموزشی نحوه دریافت کارت امتحانات نهایی خرداد 1403 از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

اخبار

لغو امتحانات نهایی در روزهای 30 و 31 اردیبهشت!

لغو امتحانات نهایی در روزهای 30 و 31 اردیبهشت!

لغو امتحانات نهایی در روزهای 30 و 31 اردیبهشت و موکول شدن آن ها به روزهای 27، 29 و 31 خرداد ماه!

اخبار

کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی

اطلاعیه کارت امتحانات نهایی خرداد 1403

دانش آموزانی که موفق به دریافت کارت امتحانات نهایی خود نشده اند، می توانند با ارائه کارت شناسایی معتبر و عکس دار در جلسه آزمون حاضر شوند

اخبار

کنکور تشریحی تستی

کنکور تشریحی تستی می شود | کنکور از تستی رقابتی به ترکیبی تسلطی تبدیل می شود

کنکور از تستی رقابتی به تشریحی تسلطی تبدیل می شود

اخبار

سازمان ملی سنجش و ارزشیابی کیفیت آموزشی

سازمان ملی سنجش و ارزشیابی کیفیت آموزش کشور چه وظایفی بر عهده دارد؟

اهداف تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی کیفیت آموزشی کشور

اخبار

زمان اعلام نتایج کنکور فرهنگیان و انتشار نمرات خام نوبت اول کنکور 1403

زمان اعلام نتایج کنکور فرهنگیان و انتشار نمرات خام نوبت اول کنکور 1403 مشخص شد

زمان اعلام نتایج کنکور فرهنگیان و انتشار نمرات خام نوبت اول کنکور 1403 مشخص شد.