زیرصد سنجش

معرفی رشته مامایی

رشته مامایی

رشته مامایی یکی از رشته‌های پرطرفدار علوم پزشکی است، که نقش بسیار مهم و قابل توجهی در زمینه‌های پزشکی برای خانم ها و نوزادان دارد. وظیفه اصلی ماما مراقبت از مادر و نوزاد در حین بارداری و بعد از زایمان است.

در واقع مشاوره قبل، بعد و حین ازدواج و همچنین آموزش نحوه تنظیم خانواده و مراقبت از کودک در دوران بارداری و زایمان طبیعی و سزارین و همچنین مراقبت بهداشتی مادر و کودک در زمینه های بهداشتی به عهده کارشناس مامایی می باشد.

پیش از دوره بارداری کارشناس مامای به بررسی توانایی باراداری خانم می‌پردازد. چنانچه باردار شدن برای خانم خطرناک باشد و یا برای جنین در حین بارداری، امکان بروز خطر باشد، این وظیفه ماما است که در جلسات مشاوره پیش از بارداری، شخص را از این موارد مطلع کند.

افراد پیش از بارداری باید با ماما مشورت کنند و بنا بر تشخیص کارشناس آزمایش‌های لازم پیش از اقدام را انجام دهند تا بارداری و زایمان بی خطری داشته باشند.

معرفی رشته مامایی

رشته مامایی همانند رشته‌های پزشکی و پرستاری از جمله رشته‌هایی ست که مستلزم داشتن حس مسئولیت‌پذیری بالا بالاست. در واقع افرادی که این رشته را برای تحصیل انتخاب می کنند باید احساس مسئولیت و حس درک بالا زیاد داشته باشند.

مامایی که از رشته های شاخه علوم پزشکی است، طیف وسیعی از مهارت های مراقبتی، مشاوره و آموزش، حمایتی و درمانگری در رابطه با مشکلات جسمی زنان، بارداری، مراقبت از جنین و نوزاد را آموزش می دهد.

کسانی که رشته مامایی را برای تحصیل در دانشگاه انتخاب می کنند، باید تحمل خونریزی، شب کاری و مواجهه با صحنه های ناخوشایند را داشته باشند و تا حد زیادی به کارهای عملی علاقه مند باشد، زیرا بسیاری از دروس این رشته عملی است و تعداد درس های کمتری تئوری هستند.

طول دوره ی تحصیل در این رشته 4 سال است (دوره کارشناسی) و امکان تحصیل در مقاطع بالاتر برای این رشته وجود دارد.

برای قبولی در رشته مامایی تسلط بر درس زیست شناسی بسیار مهم است. در میان دروس عمومی کنکور هم عربی و زبان سکوی پرتاب محسوب می شوند.

“هیچ درسی را حذف نکنید. تاکید می کنم در کنکور تجربی همه دروس از اهمیت یکسان برخوردارند. حداقل یک درس عمومی و یک درس تخصصی را با مشورت مشاور خود به عنوان درسی که باید 100 بزنید انتخاب کنید.”

فراموش نکنید برای اینکه در بهترین رشته و بهترین دانشگاه پذیرفته شوید باید بهترین باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *