زیرصد سنجش

سهم دروس عمومی در کنکور 1403 مشخص شد

سهم دروس عمومی در کنکور 1403
سهم دروس عمومی در کنکور 1403 مشخص شد

محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تعیین تکلیف کنکور سال آینده، سهم دروس عمومی در کنکور 1403 را اعلام کرد.

محمد مهدی کاظمی روز گذشته (دوشنبه 17 مهرماه) در گفتگوی زنده با دانش آموزان در شبکه شاد گفت: «دوره دوم متوسطه مقطع بسیار مهمی است. در این مقطع زمان کسب شایستگی های مختلف از سوی دانش آموز است تا یک انسان با ایمان، مخلص، کارآفرین، خلاق و ماهر تربیت شود تا برای کشور مفید باشد.»

کاظمی افزود: «کسب یک مهارت در دوره دوم متوسطه به ویژه در دوره دوم ضروری است و انتظار می‌رود در بسترهایی که آماده می‌شود، شاهد کسب مهارت از سوی دانش آموزان باشیم.

کسب مطلوب مهارت‌ها به ویژه برای هنرجویان هنرستانی برای حضور در مشاغل کشور، امری مهم است و البته در کنار شایستگی‌های فنی باید شایستگی‌های غیرفنی نیز کسب شود.»

معاون متوسطه آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به جایگاه دوره دوم متوسطه در تعیین مسیر شغلی گفت: «دانش‌آموزان از ابتدای ورود در دوره دوم متوسطه در زمینه انتخاب رشته باید توجه به علاقه و استعداد و البته نیازهای کشور داشته باشند تا آینده درخشانی برای خود بسازند.

انتخاب مطلوب و مناسب در ابتدای ورود به دوره دوم متوسطه، اهمیت دوچندان دارد، چراکه مسیر شغلی و آینده زندگی را مشخص می‌نماید.»

کاظمی در رابطه با مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و افزایش اهمیت سوابق تحصیلی در سرنوشت کنکور دانش آموزان گفت: «این مصوبه و فرصت سوابق تحصیلی قطعا گامی بلند در راستای تحقق عدالت آموزشی است و در همین راستا شاهد قبولی دانش آموزان مناطق کمتربرخوردار در دانشگاه‌ها و کسب رتبه‌های برتر در کنکور سراسری سال 1402 بودیم.»

وی در ادامه تصریح کرد: «این شیوه جدید باعث تمرکز دانش آموزان بر کتاب‌های درسی خواهد بود و یادگیری عمیق‌تری اتفاق می‌افتد. آزمون‌های نهایی به شیوه مفهومی و صرفا از کتاب‌های درسی برگزار خواهد شد.»

کاظمی بر برگزاری امتحانات پایه دهم و یازدهم به صورت نهایی تاکید کردو گفت: «از سال تحصیلی 1402-1403 یعنی سال جاری، همه دانش آموزان پایه دهم و یازدهم در رشته‌های نظری در تعداد 9 درس به صورت نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی آزمون خواهند داد.»

وی یادآور شد: «در کنکور سال 1403، سهم سوابق تحصیلی 50 درصد بر مبنای نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم و در سال 1404، این سهم به 60 درصد بر مبنای امتحانات نمرات نهایی پایه‌های یازدهم و دوازدهم خواهد بود. همچنین در کنکور ۱۴۰۳ سهم سوابق تحصیلی دروس عمومی در کنکور 1403 به میزان 28 درصد است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب بلاگ

اخبار

کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی

اطلاعیه کارت امتحانات نهایی خرداد 1403

دانش آموزانی که موفق به دریافت کارت امتحانات نهایی خود نشده اند، می توانند با ارائه کارت شناسایی معتبر و عکس دار در جلسه آزمون حاضر شوند

اخبار

کنکور تشریحی تستی

کنکور تشریحی تستی می شود | کنکور از تستی رقابتی به ترکیبی تسلطی تبدیل می شود

کنکور از تستی رقابتی به تشریحی تسلطی تبدیل می شود

اخبار

سازمان ملی سنجش و ارزشیابی کیفیت آموزشی

سازمان ملی سنجش و ارزشیابی کیفیت آموزش کشور چه وظایفی بر عهده دارد؟

اهداف تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی کیفیت آموزشی کشور

اخبار

زمان اعلام نتایج کنکور فرهنگیان و انتشار نمرات خام نوبت اول کنکور 1403

زمان اعلام نتایج کنکور فرهنگیان و انتشار نمرات خام نوبت اول کنکور 1403 مشخص شد

زمان اعلام نتایج کنکور فرهنگیان و انتشار نمرات خام نوبت اول کنکور 1403 مشخص شد.

اخبار

ثبت نام ترمیم نمره پشت کنکوری ها

ثبت نام ترمیم نمره پشت کنکوری ها | جزییات شرایط و هزینه ثبت نام

زمان، جزییات و هزینه ثبت نام ترمیم نمره پشت کنکوری ها اعلام شد

اخبار

ثبت نام ترمیم نمره و معدل برای متقاضیان کنکور 1403 آغاز شد

ثبت نام ترمیم نمره و معدل برای متقاضیان کنکور 1403 آغاز شد

ثبت نام ترمیم نمره و معدل برای متقاضیان کنکور 1403 آغاز شد