زیرصد سنجش

دفترچه انتخاب رشته کنکور 1402 فردا منتشر می شود

دفترچه انتخاب رشته کنکور 1402 فردا منتشر می شود
دفترچه انتخاب رشته کنکور 1402 فردا منتشر می شود

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور 1402 فردا منتشر می شود و براساس کارنامه نهایی که روز جمعه بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است، آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند از روز سه شنبه 31 مرداد ماه اقدام به انتخاب رشته نمایند.

کارنامه اصلی و نتیجه علمی داوطلبان کنکور 1402 از روز جمعه 27 مرداد ماه از طریق سامانه جامع آزمون سراسری سازمان سنجش در دسترس داوطلبان قرار گرفت. این کارنامه حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه، وضعیت بومی و مجاز یا غیرمجاز بودن داوطلب می باشد.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور 1402 فردا منتشر می شود

بنابر اعلام سازمان سنجش و توضیحات مندرج در اعلامیه انتشار کارنامه علمی این سازمان، دفترچه های انتخاب رشته کلیه گروه های آزمایشی کنکور سراسری 1402 حداکثر تا روز یکشنبه بر روی سایت سنجش قرار خواهد گرفت.

این دفترچه شامل اطلاعات کاملی از رشته ها، دانشگاه ها و ظرفیت هریک از کدرشته‌محل ها می باشد و ضروری‌ست تا داوطلبان پیش از اقدام به انتخاب رشته نسبت به مطالعه دقیق محتویات این دفترچه اقدام نمایند.

همچنین این دفترچه حاوی تمامی شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی (اعم از با آزمون و پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون»)، توضیحاتِ کامل درباره نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته و همچنین راهنمای مراجعه به سامانه جامع آزمون سراسری می باشد.



همچنین توصیه می شود داوطلبان پیش از هرگونه اقدامی در خصوص انتخاب رشته، ضمن مطالعه دقیق مفاد دفترچه راهنما، توضیحات مندرج در بخش پیوست ها و همچنین ویژه نامه انتخاب رشته سازمان سنجش را نیز با دقت مطالعه نمایند و پس از آن نسبت به انتخاب کد رشته محل های مورد نظر خود، براساس علاقه مندی، توامندی های فردی و همچنین در نظر گرفتن رتبه کنکور خود اقدام نمایند.

آغاز فرآیند انتخاب رشته از روز 31 مرداد ماه

انتخاب رشته کنکور از روز سه شنبه 31 مرداد ماه آغاز می شود. داوطلبان می توانند تا 150 کدرشته‌محل را از میان رشته های با آزمون و رشته هایی که صرفا براساس سوابق تحصیلی پذیرش دارند، انتخاب نمایند.

لازم به توضیح است داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (یکی از نوبت‌های اول و دوم و یا هر دونوبت) ثبت‌نام کرده و غایب جلسه این آزمون‌ها بوده‌اند، نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته‌های پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ندارند و می‌توانند در رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است تا ۱۵۰ کدرشته محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته انتخاب کرده و در فرم انتخاب رشته درج کنند.

از سوی دیگر آن دسته از داوطلبان که در هیچ یک از دو نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ثبت نام نکرده‌اند، نیز می‌توانند از روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد تا روز شنبه ۴ شهریور نسبت به خرید سریال ثبت نام و انتخاب رشته های پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون)، براساس دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های پذیرش براساس سوابق تحصیلی، اقدام کنند.

داوطلبان باید به این نکته توجه داشته باشند که هر داوطلب تنها یک مرتبه اجازه انتخاب رشته دارد و بعد از تکمیل فرم انتخاب رشته و تایید نهایی آن در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، یک رسید 15 رقمی برای داوطلب صادر می شود. البته امکان ویرایش فرم انتخاب رشته به تعداد محدود امکان پذیر می باد.

انتخاب رشته دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی

چنانچه داوطلبان قصد انتخاب کدرشته‌محل های مربوط به دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی را داشته باشند، برای اعلام علاقه‌مندی جهت پذیرش در رشته‌های با آزمون این دسته از دانشگاه ها، باید نسبت به پرداخت هزینه مربوط به هر یک از این دوره‌ها به صورت جداگانه و هر یک به مبلغ ۳۶۰ هزار ریال از طریق سیستم پرداخت اینترنتی مندرج در سایت سازمان سنجش (بخش خرید کارت اعتباری) اقدام نمایند و پس از خرید کارت اعتباری مروبطه، رشته‌محل‌های این دانشگاه‌ها و مؤسسات را در فرم انتخاب رشته درج کنند.

تکالیف داوطلبان در مرحله انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی:

  1. مراجعه به درگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش كشور.
  2. دريافت دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته از طريق درگاه اطلاع‌رساني سازمان و مطالعه آن.
  3. تهيه فايل عكس اسكن شده داوطلب بر اساس توضيحات مندرج در دفترچه راهنماي ثبت نام.
  4. دریافت کد 19 رقمي سابقه تحصيلي، با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir
  5.  ثبت‌نام و انتخاب رشته از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان در مهلت مقرر 1402/05/31 لغايت 1402/06/04
  6. پرداخت هزینه ثبت‌نام از طریق سامانه ثبت نام در آزمون.

 

 

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب بلاگ

اخبار

کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی

اطلاعیه کارت امتحانات نهایی خرداد 1403

دانش آموزانی که موفق به دریافت کارت امتحانات نهایی خود نشده اند، می توانند با ارائه کارت شناسایی معتبر و عکس دار در جلسه آزمون حاضر شوند

اخبار

کنکور تشریحی تستی

کنکور تشریحی تستی می شود | کنکور از تستی رقابتی به ترکیبی تسلطی تبدیل می شود

کنکور از تستی رقابتی به تشریحی تسلطی تبدیل می شود

اخبار

سازمان ملی سنجش و ارزشیابی کیفیت آموزشی

سازمان ملی سنجش و ارزشیابی کیفیت آموزش کشور چه وظایفی بر عهده دارد؟

اهداف تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی کیفیت آموزشی کشور

اخبار

زمان اعلام نتایج کنکور فرهنگیان و انتشار نمرات خام نوبت اول کنکور 1403

زمان اعلام نتایج کنکور فرهنگیان و انتشار نمرات خام نوبت اول کنکور 1403 مشخص شد

زمان اعلام نتایج کنکور فرهنگیان و انتشار نمرات خام نوبت اول کنکور 1403 مشخص شد.

اخبار

ثبت نام ترمیم نمره پشت کنکوری ها

ثبت نام ترمیم نمره پشت کنکوری ها | جزییات شرایط و هزینه ثبت نام

زمان، جزییات و هزینه ثبت نام ترمیم نمره پشت کنکوری ها اعلام شد

اخبار

ثبت نام ترمیم نمره و معدل برای متقاضیان کنکور 1403 آغاز شد

ثبت نام ترمیم نمره و معدل برای متقاضیان کنکور 1403 آغاز شد

ثبت نام ترمیم نمره و معدل برای متقاضیان کنکور 1403 آغاز شد