زیرصد سنجش

خرید و فروش سوالات کنکور 1403 | کلاهبرداری در بازار داغ کانال های مجازی

خرید و فروش سوالات کنکور 1403
کلاهبرداری با عنوان خرید و فروش سوالات کنکور 1403 در بازار داغ کانال های مجازی

با نزدیک شدن زمان برگزاری نوبت نخست آزمون سراسری، بازار کلاهبرداری های مجازی با عنوان خرید و فروش سوالات کنکور 1403 داغ است.

بر اساس برنامه زمانی اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، نوبت اول کنکور سراسری 1403 در 5 گروه آزمایشی در روزهای پنجشنبه 6 اردیبهشت و جمعه 7 اردیبهشت ماه برگزار خواهند شد.

شرکت در کنکور سراسری و کسب نتیجه دلخواه در آن، طی سال های گذشته تبدیل به یکی از مهم ترین اهداف زندگی نوجوانان و جوانان و تعیین کننده اصلی سرنوشت شغلی و اجتماعی افراد شده است؛

این میزان از اهمیت باعث شده تا نگاه به فرآیند کنکور، از یه واقعه شخصی، علمی و آموزشی فراتر رفته و تبدیل به یک پدیده اجتماعی شود.

رفته رفته همزمان با افزایش اهمیت و جایگاه کنکور در میان خانواده ها و اجتماع، توجه به آن زیاد شده و به موازات آن شرایط بروز تخلف، تقلب و جرم های مرتبط با این پدید نیز ظهور کرده و افزایش یا فته اند.

به نحوی که در سال های اخیر و با گسترش شبکه های اجتماعی و حضور افراد مختلف در این فضا، شاهد هستیم افراد سودجو با عناوین مختلف همچون خرید و فروش سوالات کنکور 1403، فروش ابزار تقلب دیجیتال و … اقدام به سواستفاده و کلاهبردی در سطوح مختلف می کنند.

خرید و فروش سوالات کنکور 1403

آزمون سراسری 1403 در دو نوبت برگزار خواهد شد و با نزدیک شدن به زمان برگزاری نوبت اول آن، همانطور که انتظار می رفت، بازار شبکه ها و کانال های مجازی در راستای تبلیغات و وعده های متقلبانه ای همچون پیش فروش سوالات کنکور با جواب داغ شده است.

در میان کانال های گوناگونی که این ادعا را کرده اند، یک کانال تلگرامی هیاهوی بیشتری به پا کرده است؛ این کانال در آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه که در اسفندماه 1402 برگزار شد، مدعی ارائه سوالات آزمون چند ساعت قبل از شروع آن شده بود.

هر چند ادعای این کانال هرگز از سوی مسئولان برگزاری آزمون و قوه قضاییه تایید نشد، اما ایجاد شائبه ی لو رفتن سوالات آزمون وکالت اسفند 1402، موجی از نگرانی، استرس و ناامیدی را در میان داوطلبان این آزمون ایجاد کرد.

در همین حال، به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یک کانال تلگرامی دیگر مدعی شده است که سوالات تمامی آزمون های سراسری را 4 تا 12 ساعت پیش از شروع آزمون، به همراه کلید آنها در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد.

این کانال مدعی شده سوالات آزمون های استخدامی مانند وکالت، سردفتری، آموزگاری و دبیری، نظام مهندسی و … با قیمت 315 دلار، سوالات کنکور انسانی و ریاضی، به مبلغ 780 دلار و سوالات کنکور تجربی با قیمت 850 دلار! ارائه می شود.

نحوه پرداخت این مبلغ نیز صرفا به صورت رمز ارز امکان پذیر است.

این نوع اخبار، حتی در صورتی که صحت نداشته باشند نیز، بار روانی منفی زیادی در جامعه و استرس غیرقابل وصفی در داوطلبان کنکور و خانواده هایشان تحمیل می کند.

در روزهای اخیر، رییس سازمان سنجش آموزش کشور و همچنین رییس شورای حفاظت آزمون، در گفتگو با خبرگزاری های مختلف، از برنامه ریزی های دقیق و کارشناسانه برای صیانت و حفاظت از امنیت برگزاری کنکور سراسری 1403 سخن گفته اند و به داوطلبان این اطمینان را داده اند که کنکور در امنیت کامل برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر در رابطه با خرید و فروش سوالات کنکور 1403 نیز، مسئولان ذی ربط هشدار زیادی به داوطلبان در رابطه با عضویت در کانال های مدعی داده و تاکید کرده اند پلیس فتا در راستای برخورد با کانال های مجازی مدعی تقلب و مجرم، اقدامات گسترده ای در دست اجرا دارند و کلیه افرادی که در این کانال ها عضو باشند نیز تحت تعقیب قانون قرار خواهند گرفت.

در این رابطه محمدحسین حاجیلو، رییس شورای حفاظت آزمون سراسری تصریح کرد: «عضویت افراد و داوطلبان کنکور در گروه‌ها و کانال‌های مجازی مدعی تقلب و همچنین استفاده از ابزار‌های ممنوعه تخلف محسوب شده و موجب محرومیت آنان از آزمون است؛ لذا با تمهیدات ضورت گرفته، هیچ داوطلب متقلبی وارد دانشگاه نخواهد شد.»


بیشتر بخوانید:

اقدامات حفاظتی سازمان سنجش برای نوبت اول کنکور 1403

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب بلاگ

اخبار

لو رفتن سوالات کنکور 1403 نوبت اول

لو رفتن سوالات کنکور 1403 نوبت اول | آیا سوالات کنکور امسال لو رفت؟

بررسی اخبار لو رفتن سوالات کنکور 1403 در نوبت اول

اخبار

برگزاری مجدد نوبت اول کنکور 1403

برگزاری مجدد نوبت اول کنکور 1403 در 21 اردیبهشت

برگزاری مجدد نوبت اول کنکور 1403 در 21 اردیبهشت

اخبار

پاسخنامه و کلید اولیه سوالات کنکور 1403

انتشار پاسخنامه نوبت اول کنکور 1403 | کلید سوالات کنکور سه شنبه منتشر می شود

پاسخنامه و کلید اولیه سوالات کنکور 1403 روز سه شنبه منتشر خواهد شد

اخبار

تایید سوابق تحصیلی آغاز شد

تایید سوابق تحصیلی آغاز شد | نحوه مشاهده و تایید سوابق تحصیلی

فرآیند مشاهده و تایید سوابق تحصیلی آغاز شد

اخبار

تحلیل سوالات کنکور تجربی 1403 نوبت اول

تحلیل سوالات کنکور تجربی 1403 نوبت اول

تحلیل سوالات کنکور تجربی 1403 نوبت اول

اخبار

کنکور فرهنگیان مجددا برگزار می شود

کنکور فرهنگیان مجددا برگزار می شود | حدود 60 داوطلب در سیل گرفتار شدند

کنکور فرهنگیان برای داوطلبان گرفتار در سیل مجددا برگزار می شود