زیرصد سنجش

اقدامات حفاظتی سازمان سنجش برای نوبت اول کنکور 1403

اقدامات حفاظتی سازمان سنجش برای نوبت اول کنکور 1403
اقدامات حفاظتی سازمان سنجش برای نوبت اول کنکور 1403

رییس شورای حفاظت آزمون سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با اقدامات حفاظتی سازمان سنجش برای نوبت اول کنکور 1403 توضیحاتی ارائه کرد.

محمدحسین حاجیلو، قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور و رییس شورای حفاظت آزمون این سازمان، در همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت اول کنکور سراسری سال جاری، که در محل سازمان پژوهش های علمی و صنعتیی ایران برگزار شد، در رابطه با اقدامات حفاظتی مذکور گفت: «داوطلبان اطمینان داشته باشند که امنیت آزمون به طور کامل برقرار می شود.»

حاجیلو در توضیح انواع آزمون های سازمان سنجش یادآوری کرد: «آزمون های سازمان سنجش در ۴ دسته و شامل سنجش علمی، آزمون های استخدامی، صلاحیت حرفه ای و در نهایت آزمون های بین‌المللی قرار دارند.»

وی در ادامه تصریح کرد: «دستورالعمل‌های حفاظتی به عنوان سند بالادستی، به تصویب شورای امنیت کشور رسیده است. در این سند وظایف دستگاه ها در زمینه های اجرایی، امنیتی، قضایی و انتظامی مشخص شده است.»

رییس شورای حفاظت آزمون افزود: «کلیه دستگاه ها ملزم هستند بر اساس این دستورالعمل حفاظتی در تمام آزمون‌های کشور هماهنگی لازم را داشته باشند و وظایف محوله را اجرا نمایند تا امنیت برگزاری آزمون و داوطلبان تامین شود.»

حاجیلو ضمن اشاره به برگزاری نوبت اول کنکور 1403 در روزهای 6 و 7 اردیبهشت ماه، اظهار داشت: «تاکنون بیش از 3 هزار نفر در جلسات آمورشی مختلف در زمینه حفاظت آزمون شرکت کرده اند و موضوع امنیت پیش، حین و پس از آزمون برای تمام عوامل اجرایی و حفاظتی تبیین شده است.»

این مقام سازمان سنجش با اشاره به فرآیند حفاظت سه لایه و افزایش یک لایه جدید حفاظتی از نوبت اول کنکور 1403، گفت: « همه عوامل اجرایی و مسئولان حفاظتی کنکور باید شناسایی شده و شناسنامه‌دار باشند و هیچ عاملی خارج از این عوامل شناسنامه‌دار اجازه ورود به مجموعه‌های محافظت شده را ندارد. مواردی در گذشته دیده شده که محرمانه به مرکز مربوطه اخطار داده شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: «دفترچه سوالات افراد غایب جلسه کنکور باید ۱۰۰ درصد به صورت پلمپ شده جمع آوری شوند. تجربه نشان داده در زمان برخورد با فرد متقلب، همه تمرکز بر پاسخنامه قرار می گیرد؛ اما عوامل هوشیار باشند در هیچ شرایطی دفترچه سوال فرد متقلب از حوزه خارج نشود. پاسخنامه‌ها نیز همانند دفترچه‌ها در امنیت کامل ارسال شوند.»

حاجیلو در پایان تصریح کرد: «براساس مکاتبات صورت گرفته میان سازمان سنجش و معاون وزیر کشور، در همه استان ها در زمینه برگزاری کنکور باید شورای تامین استان تشکیل شود. رصد فضای مجازی از زمان ثبت نام تا زمان برگزاری کنکور در حال انجام است و این کار با همکاری پلیس فتا در حال انجام است و در شورای تامین نیز این موضوع باید مدنظر قرار گیرد.»

وی همچنین از عوامل اجرایی، نیروهای حفاظتی و نمایندگان دانشگاه‌ها خواست بحث اطلاع رسانی به خانواده ها و داوطلبان کنکور را به صورت جدی از مراکز صداوسیماس استان ها پیگیری کنند و افزود: بیش از ۱۰۰ فیلم کوتاه اطلاع رسانی در زمینه کنکور تهیه شده که لازم است تا زمان برگزاری آزمون مرتب پخش شوند.»

منبع: خبرگزاری دانشجو


بیشتر بخوانید:

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب بلاگ

اخبار

برگزاری مجدد نوبت اول کنکور 1403

برگزاری مجدد نوبت اول کنکور 1403 در 21 اردیبهشت

برگزاری مجدد نوبت اول کنکور 1403 در 21 اردیبهشت

اخبار

پاسخنامه و کلید اولیه سوالات کنکور 1403

انتشار پاسخنامه نوبت اول کنکور 1403 | کلید سوالات کنکور سه شنبه منتشر می شود

پاسخنامه و کلید اولیه سوالات کنکور 1403 روز سه شنبه منتشر خواهد شد

اخبار

تایید سوابق تحصیلی آغاز شد

تایید سوابق تحصیلی آغاز شد | نحوه مشاهده و تایید سوابق تحصیلی

فرآیند مشاهده و تایید سوابق تحصیلی آغاز شد

اخبار

تحلیل سوالات کنکور تجربی 1403 نوبت اول

تحلیل سوالات کنکور تجربی 1403 نوبت اول

تحلیل سوالات کنکور تجربی 1403 نوبت اول

اخبار

کنکور فرهنگیان مجددا برگزار می شود

کنکور فرهنگیان مجددا برگزار می شود | حدود 60 داوطلب در سیل گرفتار شدند

کنکور فرهنگیان برای داوطلبان گرفتار در سیل مجددا برگزار می شود

اخبار

دفترچه سوالات نوبت اول کنکور 1403 منشر شد

دفترچه سوالات نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

دفترچه سوالات نوبت اول کنکور 1403 منشر شد