زیرصد سنجش

برگزاری امتحانات مدارس به صورت الکترونیکی

ثبت نام کنکور 1401
رحمان برزویی: در تلاشیم تا امتحانات مدارس در شهریور یا دی ما به صورت الکترونیکی برگزرا شود.

مصوبه پر حرف و حدیث شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوصی تغییرات شیوه برگزاری کنکور سراسری در 25 تیرماه از سوی سید ابراهیم رییسی برای اجرا ابلاغ شد.

عاملی: اجرای مصوبه جدید باعث برقراری عدالت آموزشی می شود.

به گزارش فارس، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه کنکوری این شورا را برقراری عدالت آموزشی دانست، زیرا باعث ایجاد شانس یکسان برای داوطلبان در تمام نقاط کشور و با هر طقه اقتصادی و اجتماعی می شود.

وی افزود: اجرای این مصوبه اضطراب موجود در میان داوطلبان کنکور را بسیار کاهش داده و باعث برقراری عدالت آموزشی می شود.چرا که در حال حاضر 80 درصد قبولی ها در رشته ای پرطرفدار به دهک بالای جامعه اختصاص دارد.

عاملی خاطرنشان کرد: آمار نشان می دهد دانش آموزان دارای معدل ۱۹ و ۲۰ در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، کرمان، گلستان و گیلان درصد کمی از قبولی های رشته‌های علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی را دارند، با اجرای این مصوبه، سنجش داوطلبان کنکور به صورت متناسب انجام می‌شود یعنی دیگر تفاوتی بین دهک های مختلف اقتصادی وجود نخواهد داشت و افراد داوطلب کنکور در مناطق محروم هم می‌توانند در رشته‌های پررقابت دانشگاه، ادامه تحصیل دهند.

معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با مصوبه جدید این شورا گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳ شاه بیت اصلی دارد، مهم‌ترین آن این است که بطور مرحله ای انتقال تاثیر مثبت معدل به سمت تاثیر قطعی معدل در پذیرش دانشگاه می‌رود، امسال در کنکور تاثیر مثبت سوابق تحصیلی ۴۰ درصد بود، یعنی امتحانات پایان ترم سراسری سال دوازدهم تاثیر مثبت در کنکور داشتند، سال آینده یعنی سال ۱۴۰۲ این تاثیر ۴۰ درصدی از مثبت به قطعی تبدیل می‌شود و  بعد این روند تا ۶۰ درصد پیش می رود.

رحمان برزویی افزود: دومین شاه بیت مرتبط با دروس عمومی است، این دروس مهم هستند اما دانش‌آموزان توجهی به آنها ندارند و این مباحث را نمی‌خوانند، در سال آخر از آذرماه دانش‌آموزان دیگر کاری با کتاب‌های درسی ندارند و تمام دغدغه آنها کنکور می‌شود و دیگر با منابع درسی کاری ندارند، دروس عمومی چون جایگاه ویژه‌ای دارد در سوابق تحصیلی دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. قبلا ۳ درس در نمره نهایی کنکور لحاظ می‌شد اما براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از این پس به مرور تمام دروس لحاظ می‌شود.

برزویی در ادامه خاطرنشان کرد: شاه بیت بعدی اینکه حداقل سالی ۲ بار آزمون سراسری برگزار می‌شود و هر آزمون هم ۲ سال معتبر خواهد بود، داوطلب به هر دلیلی اگر در یک آزمون دچار مشکل شد، می‌تواند در آزمون بعدی جبران کند.

تشکیل کمیته راهبری و شورای راهبری در راستای اجرایی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگیبه صورت هفتگی

برزویی به تشکیل کمیته راهبری و شورای راهبری در راستای اجرایی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: کمیته راهبری مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور بنده، معاونان مرتبط وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور هفته‌ای یکبار برگزار می‌شود.

یرزویی در ادامه افزود: شورای راهبری مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی هم متشکل از دبیر شورا، دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور، وزیر علوم، وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدیران مرتبط به صورت ماهانه برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: تا پایان مردادماه وزارت آموزش و پرورش موظف شده است که مواد و ضرایب دروس را آماده و به شورای سنجش و پذیرش تحویل دهد تا این شورا در ابتدای شهریورماه برنامه ریزی لازم را داشته و مصوبات را به مردم اعلام کند.

برزویی به داوطلبان کنکور اطمینان داد که تمام تلاش شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت آمورش و پرورش و وزارت علوم در راستای برقراری شرایطی امن برای لحاظ سوابق تحصیلی و برگزاری امتحانات استاندارد و برقراری عدالت کامل است و داوطلبان نباید دغدغه داشته باشند.

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب بلاگ

اخبار

دفترچه سوالات نوبت اول کنکور 1403 منشر شد

دفترچه سوالات نوبت اول کنکور 1403 منشر شد

دفترچه سوالات نوبت اول کنکور 1403 منشر شد

اخبار

نوبت اول کنکور 1403

نوبت اول کنکور 1403 | گزارش فرآیند برگزاری، آمار و رخدادهای احتمالی

گزارش جامع فرآیند برگزاری نوبت اول کنکور 1403

اخبار

تشریح تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول کنکور 1403

تشریح تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول کنکور 1403

تشریح تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول کنکور 1403

اخبار

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی نوبت اول کنکور 1403

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی نوبت اول کنکور 1403

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

اخبار

تحلیل آمار شرکت کنندگان نوبت اول کنکور 1403

تحلیل آمار شرکت کنندگان نوبت اول کنکور 1403

اخبار

جزییات پذیرش آزمون دانشگاه فرهنگیان

جزییات پذیرش آزمون دانشگاه فرهنگیان | فرآیند برگزاری و نحوه پذیرش دانشجو-معلم

جزییات پذیرش آزمون دانشگاه فرهنگیان