زیرصد سنجش

آغاز پیش فروش سوالات کنکور!!!

اخبار کنکور 1402
برخلاف وعده های مسئولین، گشت و گذاری در شبکه های اجتماعی خبر از آغاز پیش فروش سوالات کنکور دی ماه می دهد!

برخلاف وعده های مسئولین، گشت و گذاری در شبکه های اجتماعی خبر از آغاز پیش فروش سوالات کنکور دی ماه می دهد!

امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم روزانه و بزرگ‌سالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم متوسطه، در دی‌ماه ۱۴۰۱ با شرکت ۲۴۸ هزار و ۹۰۳ داوطلب در ۱۲۰۲ حوزه امتحانی از روز شنبه سوم دی‌ماه آغاز شده و تا روز دوشنبه، بیست و ششم دی‌ماه ادامه دارد.

در راستای اجرای بند ۵ ماده واحده تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، دارندگان مدرک پایان تحصیلات دوره متوسطه (کلیه نظام های آموزشی) و دانش‌آموزان شاخه‌های فنی‌وحرفه‌ای، کاردانش و دانش‌آموزان شاخه نظری داوطلب کنکور در گروه غیرمتناظر با رشته تحصیلی خود، برای ایجاد سابقه تحصیلی یا ترمیم نمرات در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند.

با توجه به تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در پذیرش نهایی داوطلبان کنکور و دو نوبته شدن کنکور سراسری که نخستین نوبت آن در دی‌ماه جاری برگزار می‌شود، آموزش‌وپرورش امکان ترمیم نمرات دروس نهایی را برای داوطلبان کنکور فراهم کرده است.

با این اوصاف، انتشار سوالات امتحانات نهایی که قرار است در پذیرش نهایی کنکور سهم 40 درصدی داشته باشد، در کانال های تلگرامی، آن هم تنها دقایقی بعد از شروع امتحانات، شبهه برقراری امنیت در برگزاری امتحانات نهایی را ایجاد کرده است.

معرفی پکیج های آموزشی کنکور

امتحانات نهایی تاکنون در روز‌های سوم، پنجم، هفتم، دهم، دوازدهم و چهاردهم دی ماه برگزار شده است و در این میان سؤالات و پاسخنامه دروسی، چون عربی، فیزیک، شیمی، سلامت و بهداشت و… در رشته‌های مختلف بنا بر ادعای کانال‌های تلگرامی چند دقیقه بعد از شروع امتحان، منتشر شد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش در واکنش به این موضوع، از شناسایی سریع حوزه‌های امتحانی که سؤالات از آنجا منتشرشده بود خبر داده و اعلام کرد نمرات دانش‌آموزانی که با ابزار و وسایل تقلب به جلسه امتحان رفته بودند “صفر” و با آن‌ها برخورد شده است.

زارعی تصریح کرد که با همکاری سازمان سنجش، دستگاه سیگنال‌یاب را هم اضافه و به حوزه‌ها ارسال کردیم و حفاظت‌های آزمون مجهز به سیگنال‌یاب هم شدند.

همچنین در هفته جاری، معاون اجتماعی پلیس فتا از تشکیل ۷۰ کارگروه ویژه در پلیس فتای تهران و شهرستان‌ها برای رصد فضای مجازی، شناسایی تعداد زیادی تارنمای مجرمانه و انسداد ۹ کانال و صفحه با ادعای فروش سؤالات آزمون نهایی خبر داد.

با تمام این تفاصیل، روز گذشته، چهاردهم دی‌ماه، برگه سؤالات آزمون درس سلامت و بهداشت هم ۱۱ دقیقه پس از شروع جلسه در برخی کانال های تلگرامی منتشر شد و به‌تدریج پاسخ سؤالات آن نیز درج شدند.

آغاز پیش فروش سوالات کنکور!

آن‌طور که از پیام‌های درج‌شده در یکی از کانال‌های تلگرامی برمی‌آید، زمینه‌چینی و دون پاشی برای فروش سؤالات کنکور سراسری دی‌ماه هدف اصلی این سودجویان است.

برخی از پیام‌های منتشر شده در این رابطه را بخوانیم:

«دیگه تقریباً دو هفته یا کمتر مونده، سریع‌تر اقدام کنید، بهترین فرصت همین دی‌ماه هست.».

«ما کلید سرجلسه هم کنکور و هم امتحان نهایی با نمره ۲۰ و رتبه زیر ۵۰۰۰ میدیم، پنج دقیقه بعد از شروع جلسه. سؤالات کنکور تو قرنطینه نگه‌داری میشه، ما حتی رابط قرنطینه در کرج هم می‌شناسیم، اما نفری دو میلیارد می‌گیره. بدونید که دست هیچ‌کس نمی‌رسه قبل جلسه. فقط سر جلسه لو می‌ره»

فروش سوالات کنکور

یکی از مدرسان کنکور در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره مبالغ فروش سؤالات کنکوری می‌گوید: «فروش سؤالات امتحان نهایی رایگان است، درآمدشان از ثبت‌نام فریب‌خوردگانی است که برای کنکور به این‌ها اطمینان می‌دهند. قیمت واقعی‌ها، یک میلیارد تومان و دله دزد‌ها از ۲۰ میلیون تومان به بالاست. متأسفانه این پول‌ها برای پولدار‌ها پولی نیست»، «تقلب در امنیت کامل برگزار شد، بچه‌ها هیچ مشکلی نداشتن، امنیت براشون مهیا بود، دم مسئولین گرم.»

 

منبع: فرارو

 

 

 

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب بلاگ

اخبار

پاسخنامه و کلید اولیه سوالات کنکور 1403

انتشار پاسخنامه نوبت اول کنکور 1403 | کلید سوالات کنکور سه شنبه منتشر می شود

پاسخنامه و کلید اولیه سوالات کنکور 1403 روز سه شنبه منتشر خواهد شد

اخبار

تایید سوابق تحصیلی آغاز شد

تایید سوابق تحصیلی آغاز شد | نحوه مشاهده و تایید سوابق تحصیلی

فرآیند مشاهده و تایید سوابق تحصیلی آغاز شد

اخبار

تحلیل سوالات کنکور تجربی 1403 نوبت اول

تحلیل سوالات کنکور تجربی 1403 نوبت اول

تحلیل سوالات کنکور تجربی 1403 نوبت اول

اخبار

کنکور فرهنگیان مجددا برگزار می شود

کنکور فرهنگیان مجددا برگزار می شود | حدود 60 داوطلب در سیل گرفتار شدند

کنکور فرهنگیان برای داوطلبان گرفتار در سیل مجددا برگزار می شود

اخبار

دفترچه سوالات نوبت اول کنکور 1403 منشر شد

دفترچه سوالات نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

دفترچه سوالات نوبت اول کنکور 1403 منشر شد

اخبار

نوبت اول کنکور 1403

نوبت اول کنکور 1403 | گزارش فرآیند برگزاری، آمار و رخدادهای احتمالی

گزارش جامع فرآیند برگزاری نوبت اول کنکور 1403