زیرصد سنجش

جزییات ثبت نام در کنکور 1403 نوبت دوم منتشر شد

جزییات ثبت نام در کنکور 1403 نوبت دوم
جزییات ثبت نام در کنکور 1403 نوبت دوم منتشر شد

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور جزییات ثبت نام در کنکور 1403 نوبت دوم را منتشر کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش، ثبت نام نوبت دوم کنکور 1403 از روز سه شنبه 7 فروردین ماه آغاز می شود و تا روز یکشنبه 12 فروردین ادامه خواهد یافت.

ثبت نام در این آزمون منحصرا به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان صورت می پذیرد.

مهم ترین جزییات مندرج در اطلاعیه ثبت نام در کنکور 1403 (نوبت دوم) به شرح زیر می باشد:

  • شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت نام و شرکت در کنکور همزمان با آغاز ثبت نام، از طریق انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام منتشر خواهد شد.
  • مدارک مورد نیاز که در هنگام ثبت نام باید آماده باشند عبارتند از:
  1. فایل عکس اسکن شده 3*4
  2. مشخصات فردی
  3. سوابق تحصیلی

مهم: آن دسته از داوطلبان شرکت در کنکور 1403، اعم از دانش آموزان، فارغ التحصیلان، طلاب حوزه علمیه، متقاضیانی که مدرک تحصیلی خود را پیش از سال 1384 دریافت کرده اند و کلیه داوطلبانی که به هر دلیل فاقد سابقه تحصیلی هستند، لازم است پیش از ثبت نام در کنکور، نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی خود اقدام نمایند.

  • هزینه ثبت نام در نوبت دوم آزمون سراسری 1403 برابر 2080000 ریال (دویست و هشت هزار تومان) می باشد که به صورت خرید سریال ثبت نام و منحصرا از طریق پرداخت اینترنتی در درگاه سازمان سنجش قابل پرداخت می باشد.
  • کلیه اطلاع رسانی ها از طریق ارسال پیامک انجام می شود و مبلغ ده هزار تومان جهت ارائه خدمات پیامکی دریافت خواهد شد.
  • هر سریال خریداری شده تنها برای ثبت نام در یک گروه آزمایشی قابل استفاده است.
  • آن دسته از داوطلبان که متقاضی شرکت در 2 گروه آزمایشی (یک گروه اصلی از سه رشته نظری و یک رشته دوم از گروه های زبان یا هنر) هستند، ملزم به خرید 2 سریال ثبت نام می باشند.
  • اعلام علاقه مندی برای وروود به دانشگاه های پیام نو و غیرانتفاعی در زمان انتخاب رشته امکان پذیر است.
  • داوطلبانی که قصد دارند بر اساس امتیاز کسب شده در کنکور 1402 اقدام به انتخاب رشته نمایند، ملزم به ثبت نام در نوبت دوم کنکور 1403 می باشند، اما شرکت در جلسه کنکور برای این دسته از افراد ضرورتی ندارد.

پکیج های کنکور ریاضی و تجربی

متن کامل اطلاعیه جزییات ثبت نام در کنکور 1403 نوبت دوم به شرح زیر می باشد:

به ‌اطلاع‌ متقاضیان ثبت‌نام‌ و شركت‌ در آزمون‌ سراسري‌ سال 1403 (نوبت دوم) براي‌ پذيرش در رشته‌هاي با آزمون در دوره‌هاي‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نيمه‌حضوري، مجازي، پرديس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالي، دانشگاه‌ پيام‌نور، مؤسسات‌ آموزش‌ عالي‌ غيرانتفاعي‌ و غيردولتي و رشته‌هاي تحصيلي با آزمون دانشگاه آزاد اسلامي مي‌رساند، ثبت‌نام از روز سه‌شنبه به‌تاريخ 1403/01/07منحصراً از طريق درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان آغاز و در روز یکشنبه به‌تاريخ 1403/01/12پايان مي‌پذيرد؛ لذا داوطلبان واجد شرایط مي‌توانند در مهلت مقرر براي شركت در اين آزمون ثبت‌نام نمايند.

الف) تکالیف داوطلبان برای ثبت‌نام در آزمون سراسري سال 1403 (نوبت دوم):‌

1- دريافت دفترچه راهنماي ثبت‌نام آزمون سراسري سال 1403 (نوبت دوم):
داوطلبان لازم است برای اطلاع از شرايط عمومي و اختصاصي، ضوابط مربوط به استفاده از سهمیه ایثارگران، مقررات وظيفه عمومي (برای برادران)، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غير ايراني و سایر موارد مورد نیاز، دفترچه راهنماي ثبت‌نام در این آزمون را مطالعه نموده و در صورتي كه شرايط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنماي موردِ نظر را دارند، به عنوان داوطلب در اين آزمون ثبت‌نام نمايند.

دفترچه راهنماي ثبت‌نام هم‌زمان با شروع ثبت‌نام از طريق درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان در دسترس قرار خواهد گرفت.

2- آماده نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز براي ثبت‌نام:

پس از مطالعه دفترچه راهنما، بایستی مدارك يا اطلاعات لازمِ مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام، از جمله فايل عكس اسكن شده را بر اساس توضيحات مندرج در دفترچه آماده نمايید. در صورت تمايل به ويرايش اطلاعات ثبت‌نامي، لازم است با ورود به حساب کاربري خود نسبت به مشاهده و ويرايش اطلاعات ثبت‌نامي اقدام کنید.

تذکر 1: همه متقاضياني که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند (اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصيلان شاخه‌هاي نظري، فني و حرفه‌اي و كار و دانش در تمام نظام‌هاي آموزش و پرورش، طلاب حوزه‌های علمیه، متقاضياني که نمره خود را قبل از خرداد سال 1384 اخذ کرده‌اند، فارغ‌التحصيلان مدارس بين‌الملل و دارندگان گواهينامه معادل دوره متوسطه و پيش‌دانشگاهي) بايد نسبت به ايجاد سابقه تحصيلي برای دروس عمومی و اختصاصی از طريق شرکت در امتحانات نهايي (نظام 3-3-6) که توسط وزارت آموزش و پرورش در خرداد ماه هر سال برگزار مي‌شود، اقدام کنند.

تذکر 2: داوطلبان لازم است در تکمیل اطلاعات حساب کاربري ثبت‌نام دقت کافی داشته باشند. بعد از اتمام مهلت ثبت‌نام و ويرايش به هیچ‌وجه امکان تغییر اطلاعات اعم از مشخصات فردی، اقامتی یا آزمونی میسر نیست. مسئولیت ثبت اطلاعات در حساب کاربري کاملاً به عهده شخص داوطلب است.

3- پرداخت هزينه ثبت‌نام:

هزينه ثبت‌نام در این آزمون مبلغ 2/080/000 (دو میلیون و هشتاد هزار) ريال است که داوطلبان پس از تکمیل اطلاعات در سامانه می‌بایست نسبت به پرداخت آن بصورت الکترونیکی اقدام نمایند.

تبصره 1- با توجه به اينكه مقرر شده در مراحل مختلف فرآيند اين آزمون، خدماتي از طريق ارسال پيام كوتاه ارائه شود، مبلغ 100/000 (یک‌صد هزار) ريال به عنوان هزينه استفاده از خدمات پيام كوتاه دريافت مي‌شود.

تبصره 2- هر داوطلب مطابق ضوابط آزمون مي‌تواند در يكي از گروه‌هاي پنج گانه آزمايشي شامل گروه آزمايشي 1 (علوم رياضي و فني)، گروه آزمايشي 2 (علوم تجربي)، گروه آزمايشي 3 (علوم انساني)، گروه آزمايشي 4 (هنر) و گروه آزمايشي 5 (زبان‌هاي خارجي) شرکت نمايد.

تبصره 3- چنانچه تمايل به ثبت‌نام در 2 گروه آزمايشي دارید، لازم است به ازاي هر گروه آزمايشي، مبلغ 2/080/000 (دو میلیون و هشتاد هزار) ريال پرداخت نمایید.

تبصره 4- اعلام علاقه‌مندي به رشته‌هاي دانشگاه‌هاي پیام نور و موسسات غیرانتفاعی در مرحله انتخاب‌رشته (دهۀ سوم مردادماه سال 1403) انجام خواهد شد.

تبصره 5- متقاضیان پذیرش در رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی نیز می‌توانند با پرداخت مبلغ 2/080/000(دو ميليون و هشتاد هزار) ريال در آزمون سراسری 1403 (نوبت دوم)، مانند سایر داوطلبان، ثبت‌نام نموده و بدون شرکت در جلسه آزمون‌های مذکور، در نيمه دوم مرداد ماه 1403، نسبت به انتخاب این‌گونه رشته‌ها اقدام کنند.

ب) سایر شرایط و ضوابط مهم:

1- داوطلبانی که متقاضی گزینش با نمرات اختصاصی آزمون سراسری سال 1402 هستند لازم است جهت انتخاب‌رشته و گزینش در اين آزمون ثبت‌نام نمایند. این دسته از داوطلبان نیازی به شرکت در جلسه آزمون و پاسخ‌گویی به سؤالات آزمون را ندارند.

2- منظور از ثبت‌نام در 2 گروه آزمايشي بدين صورت است كه داوطلب مي‌تواند علاوه بر انتخاب يكي از گروه‌هاي آزمايشي (علوم رياضي و فني يا علوم تجربي يا علوم انساني) به عنوان گروه آزمايشي اصلي، صرفاً در یکی از گروه های آزمايشي هنر و یا زبان‌های خارجي نيز متقاضي شود؛

به عبارت ديگر، نمي‌توان به طور هم‌زمان، در گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني ثبت‌نام نمود.

3- به دلیل هم‌زمانی نوبت برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، داوطلبان منحصراً مجاز به ثبت‌نام در یکی از گروه‌های آزمایشی هنر و یا زبان‌های خارجی هستند.

4- شرايط و ضوابط ثبت‌نام و شركت در آزمون سراسري، در دفترچه راهنماي شماره 1 آزمون درج شده است و هرگونه‌ تغيير‌ احتمالی در شرايط و ضوابط ثبت‌نام اين آزمون، به صورت اطلاعيه رسمي از طريق‌ درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان و نشريه پيك‌‌سنجش‌ و در صورت لزوم ‌از طريق رسانه‌هاي گروهي ‌اعلام ‌خواهد شد.

لازم به ذکر است نوبت دوم کنکور سراسری 1403 روز های 7 و 8 اردیبهش ماه در 5 گروه آزمایشی برگزار خواهد شد.

اخبار و اطلاعیه های مربوط به این آزمون صرفا با مرجعیت روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور منشر خواهد شد.

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب بلاگ

اخبار

دفترچه سوالات نوبت اول کنکور 1403 منشر شد

دفترچه سوالات نوبت اول کنکور 1403 منشر شد

دفترچه سوالات نوبت اول کنکور 1403 منشر شد

اخبار

نوبت اول کنکور 1403

نوبت اول کنکور 1403 | گزارش فرآیند برگزاری، آمار و رخدادهای احتمالی

گزارش جامع فرآیند برگزاری نوبت اول کنکور 1403

اخبار

تشریح تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول کنکور 1403

تشریح تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول کنکور 1403

تشریح تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول کنکور 1403

اخبار

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی نوبت اول کنکور 1403

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی نوبت اول کنکور 1403

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

اخبار

تحلیل آمار شرکت کنندگان نوبت اول کنکور 1403

تحلیل آمار شرکت کنندگان نوبت اول کنکور 1403

اخبار

جزییات پذیرش آزمون دانشگاه فرهنگیان

جزییات پذیرش آزمون دانشگاه فرهنگیان | فرآیند برگزاری و نحوه پذیرش دانشجو-معلم

جزییات پذیرش آزمون دانشگاه فرهنگیان