زیرصد سنجش

اسامی پذیرفته شدگان کنکور فرهنگیان و نمره کل نوبت اول کنکور سراسری اعلام شد

اسامی پذیرفته شدگان کنکور فرهنگیان و نمره کل نوبت اول کنکور سراسری اعلام شد
اسامی پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت کنکور پذیرش اختصاصی فرهنگیان و نمره کل نوبت اول کنکور سراسری 1403 اعلام شد

روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، با انتشار اطلاعیه ای از اعلام اسامی پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت کنکور پذیرش اختصاصی فرهنگیان و نمره کل نوبت اول کنکور سراسری 1403 خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه، متقاضیان و داوطلبان جهت مشاهده نتایج اعلام شده باید به سامانه جامع آزمون سراسری سازمان ملی سنجش مراجعه نمایند.

بر اساس اعلام سازمان ملی سنجش، ارزیابی شایستگی معلمی و بررسی صلاحیت های عمومی و گزینش نفرات پذیرفته شده در این مرحله کنکور فرهنگیان (چند برابر ظرفیت)، بر اساس استان بومی و در دو بخش مجزا: «ارزیابی شایستگی های معلمی» و «بررسی صلاحیت های عمومی گزینش»  برگزار خواهد شد.

شرایط قبولی در دانشگاه فرهنگیان

نکات مهم:

1) عدم حضور متقاضی در مهلت مقرر، برای انجام فرآیند ارزیابی شایستگی معلمی و سایر مراحل گزینش، به هر دلیل، به منزله انصراف از تحصیل در دانشگاه فرهنگیان تلقی شده و مسئولیت آن نیز به طور کامل بر عهده داوطلب خواهد بود.

2) انجام مراحل ارزیابی شایستگی‌های معلمی و همچنین بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش پذیرفته‌شدگان این مرحله، صرفاً در استان بومی داوطلب صورت خواهد گرفت.

3) داوطلبانی که صلاحیت‌های عمومی گزینش آنان، مورد تأیید آموزش و پرورش قرار نگیرد، از ادامه‌ی فرآیند پذیرش در دانشگاه فرهنگیان حذف خواهند شد.

4) اعلام نتیجه نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو-معلم دانشگاه فرهنگیان در سال 1403، پیش از انتخاب رشته کنکور سراسری خواهد بود و به پذیرفته‌شدگان نهایی کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان، کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته کنکور سراسری داده نخواهد شد و این افراد امکان انتخاب رشته کنکور را ندارند.

بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم برای دانشگاه فرهنگیان، مهلت چند روزه به پذیرفته‌شدگان داده می‌شود، تا این متقاضیان در مهلت تعیین شده و پیش از صدور کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته کنکور سراسری، درخواست انصراف خود را از قبولی در دانشگاه فرهنگیان، به آموزش وپرورش ارائه دهند.

در نهایت وزارت آموزش و پرورش مشخصات این افراد را بصورت تجمیع شده، به سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ارسال می‌کند تا اجازه انتخاب رشته کنکور سراسری به این افراد داده شود.

5) به موجب ماده 3 نظام‌نامه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش؛ پذیرش نهایی داوطلبان در آزمون سال 1403 توسط سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و بر اساس معیارهای نمره آزمون اختصاصی ویژه دانشگاه فرهنگیان (شامل کنکور سراسری و آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان)، نمره سوابق تحصیلی و نمره ارزیابی شایستگی معلمی انجام می‌پذیرد.

اقداماتی که پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان باید انجام دهند:

  • نحوه تکمیل و ارسال فرم مشخصات بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش:
  1. پس از تهیه دو نسخه پرینت از «فرم اطلاعات فردی»، نسبت به تکمیل دقیق آن و الصاق یک قطعه عکس به هر نسخه‌ی فرم اقدام کرده و یک نسخه از آن را حداکثر ظرف مدت 72 ساعت کاری از زمان اعلام اسامی، به نزدیک‌ترین اداره آموزش و پرورش، نماینده گزینشِ محل سکونت خود تحویل و نسخه دیگر را نیز به همراه تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی، در روز مصاحبه عمومی به مصاحبه کننده تحویل دهند.
  2. لازم است در تکمیل «فرم اطلاعات فردی» دقت کافی شود. بدیهی است مسئولیت هر گونه نقص و اشتباهی در تکمیل فرم، بر عهده داوطلب است.
  3. عدم تکمیل فرم یا عدم تحویل به موقع آن، به نماینده گزینش آموزش و پرورش محل سکونت، به منزله انصراف از تحصیل در دانشگاه‌های مذکور بوده و برابر مقررات، تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد.
  4. بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش معرفی شدگان، براساس ضوابط و مقررات، از طریق هسته گزینش استان مربوطه صورت خواهد گرفت.
  • اقدامات لازم برای انجام ارزیابی شایستگی‌های معلمی:

فرآیند ارزیابی شایستگی معلمی داوطلبان معرفی‌شده در این مرحله، در دو بخش شایستگی‌های عمومی و تخصصی به عمل خواهد آمد؛ همچنین افرادی که برای رشته‌های تحصیلی آموزش تربیت بدنی و آموزش هنر نیز معرفی شده‌اند، علاوه بر ارزیابی شایستگی‌های معلمی، آزمون عملی و مهارتی نیز انجام می‌شود.

این دسته از داوطلبان باید علاوه بر شرکت در فرایند ارزیابی شایستگی معلمی، در آزمون عملی و مهارتی رشته‌های مذکور نیز شرکت کنند.

داوطلبان به این نکته توجه داشته باشند که فرآیند ارزیابی تنها در زمان و محل تعیین شده، انجام می شود و تحت هیچ شرایطی ارزیابی مجدد یا تمدید مهلت اعلام شده امکان پذیر نخواهد بود.

بر این اساس تاکید می‌شود که در مهلت مقرر و تعیین شده در این اطلاعیه و درگاه اطلاع رسانی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در مراحل ارزیابی شایستگی‌های معلمی شرکت کنند.

منببع: خبرگزاری مهر

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب بلاگ

اخبار

تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور 1403

تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور 1403

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور 1403 با ملاک نمرات پایه دوازدهم تاکید کرد

اخبار

زمان اعلام نتایج امتحانات نهایی 20 تیر

زمان اعلام نتایج امتحانات نهایی اعلام شد

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش زمان اعلام نتایج امتحانات نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم را 20 تیر ماه اعلام کرد.

اخبار

تراز کل کنکور نمره کل آزمون اختصاصی کنکور

تراز کل کنکور | نمره کل آزمون اختصاصی کنکور | تاثیر نمره سابقه تحصیلی بر تراز

تراز کل کنکور، نمره کل آزمون اختصاصی کنکور و تاثیر نمره سابقه تحصیلی در محاسبه تراز کل کنکور

اخبار

روش تصحیح امتحان نهایی | پیچیدگی فرآیند تصحیح اوراق امتحان نهایی

روش تصحیح امتحان نهایی و پیچیدگی فرآیند تصحیح اوراق امتحان نهایی

اخبار

ظرفیت پزشکی در کنکور 1403

ظرفیت پزشکی در کنکور 1403 | افزایش ظرفیت قطعی است

معاون آموزشی وزارت بهداشت، از افزایش ظرفیت پزشکی در کنکور 1403 بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

اخبار

اخطار سواستفاده از اطلاعات کاربری داوطلبان کنکور

اخطار سواستفاده از اطلاعات کاربری داوطلبان کنکور!

روابط عمومی سازمان ملی سنجش و نظام آموزش کشور، با انتشار اطلاعیه ای بابت سواستفاده از اطلاعات کاربری داوطلبان کنکور هشدار جدی داد.