زیرصد سنجش

کنکور دی ماه و دانش آموزان پایه دوازدهم

دانش آموزان پایه دوازدهم و کنکور دی ماه

مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی که با حرف و حدیث های زیادی همراه است، در برگزاری کنکور نوبت دی ماه برای دانش آموزان پایه دوازدهم با چالش های بیشتری همراه است. در این زنگ مشاوره زیر 100 سنجش به مسئله کنکور دی ماه و دانش آموزان پایه دوازدهم می پردازیم.

یکی از بندهای مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری کنکور در دو نوبت دی و تیر ماه است. در نگاه اول این اجرای این بند از مصوبه مثبت و به نفع داوطلب و در جهت کاهش استرس دانش آموز و خانواده به نظر می رسد. اما با بررسی بندهای دیگر مصوبه، ایرادات و نقص های این بند خود را نشان می دهند.

در بند دیگر مصوبه تاثیر مستقیم 40 درصدی سوابق تحصیلی در نتیجه نهایی کنکور قرار دارد. این بند شرکت داوطلبانی که هنوز دانش آموز هستند را با چالش جدی روبرو می کند.

دانش آموزان پایه دوازدهم برای کنکور دی چه کنند؟

آنچه مسلم است اینکه دانش آموز پایه دوازدهم برای کنکور دی ماه شانس زیادی نخواهد داشت. هنوز نیمی از درس ای پایه دوازدهم تدریس نشده و دغدغه امتحانات نهایی و کسب معدل حداکثری از آن بخش اصلی برنامه ریزی دانش آموزان است.

از همین رو توصیه ما در تیم مشاوره زیر 100 سنجش به دانش آموزان سال دوازدهم، تمرکز بر دروس مدرسه و امتحانات نهایی تا پایان امتحانات ترم اول است. کنکور دی ماه برای این دست از داوطلبان به نوعی آزمون آزمایشی و آشنایی و با شرایط کنکور باید باشد.

اینکه دانش آموز از خود توقع کسب نتیجه ی مطلوب از کنکور دی ماه را داشته باشد، توقعی نا به جا و تا حد زیادی دور از دسترس است.

اما در کنار مطالعه دروس مدرسه لازم است نکات و تکنیک های تست زنی برای دروس تخصصی پایه دوازدهم را هم تمرین کنید. بعد از امتحانات ترم اول، فرصت زیادی برای برگشت به مطالب قبلی ندارید.

برای اینکه بتوانید در مطالعه دروس مختلف در هر سه پایه و تشریحی و تستی خواندن دروس دوازدهم تعادل بر قرار کنید، نیاز است از بهترین پکیج آموزشی کنکور استفاده نمایید.

درس هایی مثل شیمی کنکور، فیزیک کنکور، ریاضی کنکور و زیست شناسی کنکور، باید به صورت جامع و پیوسته مطالعه شوند. از همین رو باید از منبعی استفاده کنید که به صورت یکجا، هم تشریحی و هم تستی تمام مفاهیم سه سال دبیرستان و به طور مجزا دروس پایه دوازدهم را آموزش دهد.

 

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب