زیرصد سنجش

چگونه رتبه زیر 100 شویم؟ راهکار رتبه برتر شدن در کنکور

رتبه برتر کنکور

موفقیت در کنکور سراسری و کسب رتبه برتر در آن، آرزو و خواسته بسیاری از دانش‌آموزان است. سوال متداول این دسته از دانش آموزان این است که چگونه رتبه زیر 100 شویم؟ برنامه ریزی برای رتبه برتر شدن در کنکور چه مراحلی دارد؟ دراین نوشته به بررسی راه های کسب رتبه برتر می پردازیم و قصد داریم بیاموزیم که چگونه رتبه زیر 100 شویم؟

لازمه رسیدن به موفقیت در کنکور و دستیابی به رتبه برتر داشتن یک برنامه‌ریزی منسجم مطالعاتی و تعهد به اجرای کامل آن است.

دستیابی به این هدف بزرگ مشروط به تلاش مضاعف، انگیزه و اشتیاق کافی است. دانش‌آموزان نباید در برابر مشکلات دلسرد شده و خستگی‌هایشان را کنترل کنند.

در واقع رمز و راز موفقیت در کنکور همین مسائل ساده ولی بسیار با اهمیت است. در ادامه نکات و تکنیک‌های لازم برای موفقیت و دستیابی به رتبه زیر 100 عنوان می‌شود.

چگونه رتبه زیر 100 شویم

چگونه رتبه زیر 100 شویم؟

اکثر دانش‌آموزان و داوطلبان کنکوری، روش‌های خاصی برای مطالعه دروس عمومی و تخصصی خود دارند. اما در صورتی که به دنبال جواب سوال «چگونه رتبه زیر 100 شویم؟» هستید، لازم است بدانید که باید به اصول و قوانین خاصی پایبند باشید. در ادامه مهم‌ترین این اصول عنوان می‌شود:

1. برنامه‌ریزی مناسب

مطمئناً همه افراد با اهمیت برنامه‌ریزی به ویژه برای موفقیت در کنکور آشنا هستند. بدون برنامه‌ریزی حتی با وجود ساعت‌ها مطالعه، نتیجه مطلوبی بدست نمی‌آید.

در صورتی که دانش‌آموز به دنبال کسب رتبه برتر در کنکور باشد، باید یک برنامه‌ریزی دقیق و منسجم داشته باشد. همچنین باید توجه داشت که برنامه‌ریزی متناسب با شرایط داوطلب بوده و موجب خستگی و بی‌انگیزگی او نشود.

2. استفاده از منابع آموزشی جامع و استاندارد

عموماً داوطلبانی که رتبه زیر 100 دارند، از منابع آموزشی جامع کنکوری با شیوه های تدریس اصولی و مناسب استفاده می‌کنند. مطالعه دقیق و تسلط بر مباحث کتاب درسی اولین قدم برای دستیابی به رتبه برتر است. بخش زیادی از سوالات کنکور از متن کتاب درسی و تمرینات دوره ای آن طرح می شود.

بعد از تسلط بر موضوعات گفته شده در کتاب های درسی باید به سراغ منابع کمک آموزشی بروید. این منابع کمک آموزشی باید به بهترین شکل داوطلب را برای آزمون کنکور آماده کنند. نکات مهم آزمونی و تکنیک های حل تست در منابع جامع آموزشی کنکور ارائه می شوند و شما را از هر حیث برای کسب رتبه برتر آماده می کنند.

«معرفی بهترین پکیج آموزشی کنکور»

3. بهبود مهارت تست‌زنی

چگونه رتبه زیر 100 شویم؟ کنکور آزمونی تستی است و مهارت تست‌زنی در آن جزو موارد بسیار مهم به شمار می‌رود. در واقع یکی از روش‌های رتبه برتر شدن، بهبود مهارت تست‌زنی است.

با تقویت مهارت تست‌زنی می‌توانید در مدت زمان کمتری، تعداد تست‌های بیشتری را به درستی حل کرده و از سایر رقبا پیشی بگیرید.

همچنین اگر به عنوان دانش‌آموز دوره دوم متوسطه با روش‌های آسان و سریع حل سوالات آشنا باشید، استرس کمتری تجربه کرده و در آرامش بیشتری می‌توانید آزمون خود را به سرانجام برسانید.

همانطور که گفته شد، برای کسب مهارت در تست زنی استفاده از پکیج های کنکوری می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

4. شرکت در آزمون‌های آزمایشی و جامع

یکی دیگر از روش‌های رتبه برتر شدن، شرکت در آزمون‌های شبیه‌سازی شده است. در هربار شرکت در این آزمون‌ها می‌توان خود را برای کنکور آزمود. همچنین این آزمون‌ها استرس داوطلبان را در جلسه اصلی کنکور به طرز قابل توجهی کم می‌کند. آزمون‌های آزمایشی جامع با سوالات تألیفی مناسب، بهترین گزینه برای داوطلبان در جهت فرار از استرس کنکور و آمادگی بیشتر هستند.

5. مشورت با مشاوران باتجربه و کاربلد

سوال چگونه رتبه زیر 100 شویم نباید دانش‌آموز را نگران کند. با توجه به مطالب گفته شده، داوطلبان به این باور رسیده‌اند که دستیابی به چنین رتبه‌ای امکان‌پذیر خواهد بود. یکی دیگر از اصول رسیدن به رتبه‌های برتر، مشورت با یک مشاور باتجربه و کاربلد است. این مشاوران بهترین راهنمای دانش‌آموز در این مسیر سخت و پرتلاطم است. بهتر است در این راستا از مشاورانی استفاده شود که خود رتبه برتر و زیر 100 داشته‌اند تا در نهایت یک مشاوره واقعی در اختیار داوطلب قرار گیرد.

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب