زیرصد سنجش

موفقیت در کنکور | 7 گام اساسی برای کسب رتبه عالی در کنکور

هفت گام اساسی تا موفقیت

اعتقاد ما در زیر 100 سنجش بر این است که از اینجا که هستید تنها هفت گام اساسی تا رسیدن به موفقیت در کنکور فاصله دارید.

کنکور سراسری، مسیری پر پیچ و خم است که تمامی دانش‌آموزان در سه سال انتهایی دبیرستان با آن رو به رو خواهند شد. اگر شما هم از آن دست دانش آموزانی هستید که موفقیت و رسیدن به جایگاه های شغلی و مالی خود را در گرو دانشگاه و تحصیل در دانشگاه های طراز اول می دانید، برای رسیدن به این خواسته ها باید بتوانید از  پس این مشکلات بربیایید.

هفت گام اساسی تا موفقیت کدام است؟

گام اول: برخوداری از نگرش صحیح

در حالت کلی نگرش، بیان نظرهای متفاوت برای یک شی، فرد یا رویداد است که در آن قضاوت و ارزیابی هم نهفته باشد.

نگرش به این معنا است که شما چه نگاهی به دنیا و مسائل دارید .کافی است شما نگرش های منفی را از خود دور کنید و به این باور برسید که با تلاش و کوشش به هرچه که بخواهید می رسید. بهتر است آگاهی داشته باشید که در این دروان شما با استرس رو به رو می شوید وحتی ممکن است به توانایی های خود شک کنید. اما قوی باشید و با تمام انرژی شروع کنید و با برنامه ‌ریزی و پشتکار در مسیر خود حرکت کنید تا هر آن چه را که می‌ خواهید در بهترین زمان بدست آورید.

7 گام اساسی تا موفقیت

گام دوم: پیدا کردن هدف خود از تحصیل

بعد از پیدا کردن نگرش صحیح و مثبت، نوبت آن می رسد که اهدف خود را مشخص کنید. برای این کار باید تا حد ممکن با خود رو راست باشید و به علایق خود بیشترین توجه را داشته باشید. همچنین این را نیز به یاد داشته باشید که هر شخصی با توجه به اهدافی که در ذهن خود دارد شروع به تلاش کردن می‌ کند و اگر کسی رویایی را در ذهن خود بپروراند، مطمئنا توانایی رسیدن به آن را نیز دارد.

گام سوم: هرچه زودتر مطالعه جدی خود را آغاز کنید.

یکی از مهم ترین رازهای موفقیت در کنکور سراسری این است که زودتر مطالعه برای موفقیت در کنکور را شروع کنید. اکثر رتبه های برتر کنکور از چندین سال قبل برای موفق شدن در آزمون سراسری برنامه ریزی می کنند و با جدیت کامل درس می خوانند. زیرا هر چقدر زمان بیشتری در اختیار داشته باشید این توانایی را دارید که مباحث را به طور عمیق تری مطالعه کنید و با برنامه ریزی درست، در نهایت به موفقیت دلخواه خود دست پیدا کنید.

گام چهارم: مباحث درسی را به طور مفهومی بخوانید.

یکی از مهم ترین فعالیت هایی که باید برای کسب موفقیت در این مسیر انجام دهید، این است که باید دروس را  کاملا عمقی مطالعه کنید یا به اصطلاحی سعی کنید کتاب درسیتان را شخم بزنید.

از منابع آموزشی کنکور استاندارد و پکیج آموزشی کنکور غافل نشوید. هر آنچه که شما برای یادگیری نیاز دارید در این پکیج ها یافت می شود.

هیچ مطلب، تصویر و نکته ای را از دست ندهید. تلاش کنید که بین سرعت و دقت خود در زمان مطالعه تعادل ایجاد کنید. درست است که باید با جزئیات کامل و با دقت بالا دروس را مطالعه کنید، اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که زمان شما برای درس خواندن محدود است و باید سرعت مطالعه خود را نیز افزایش دهید.

7 گام اساسی تا موفقیت

گام پنجم: با برنامه ریزی در مسیر پیش بروید.

یکی دیگر از رازهایی که برای موفق شدن در کنکور وجود دارد این است که در تمامی شرایط برای خود برنامه ریزی داشته باشید. از همه مهم تر این است که برای ساعت خواب و بیداری خود برنامه داشته باشید. در ایامی که به مطالعه برای کنکور می پردازید، زمان مهم ترین فاکتور است. شما نیز می توانید با یک برنامه ریزی خوب و مدیریت زمان، از هر لحظه بهترین استفاده را ببرید.

گام ششم: خلاصه نویسی را دست کم نگیرید و تست ها و نکات  مهم را علامت بزنید.

نکته بعدی برای کسب رتبه قابل قبول در کنکور سرسری این است که در هنگامی که در حال مطالعه برای کنکور هستید یا وقتی که مشغول تست زن هستید، خلاصه نویسی کنید و مهم ترین نکات را برای خود یادداشت نمایید. اصلی ترین فایده این کار، این است که در طول مهم ترین ایام کنکور که همان دوران جمع بندی است می توانید این موارد را در زمان کم تری دوباره بخوانید. زیرا ماه اخر کنکور شما زمان زیادی برای مطالعه دوباره تمام دروس و حل کردن دوباره تمامی تست ها ندارید. این جزوه های خلاصه شده در این ایام می تواند بسیار مفید باشد.

گام هفتم: محکم کردن هر آنچه که تا الان برای روز کنکور خود ساخته ‌اید.

نکاتی که تا به این جا برای شما ذکر کردیم  می ‌تواند شما را قوی تر به مقصد نهایی و کسب موفقیت برساند. برای اینکه بتوانید در تمامی زمان ها با انگیزه و قوی بمانید و به راه خود ادامه دهید، بهتر است در تمام دوران مطالعه خود گام‌های بالا را رعایت کنید .همواره از خود سوالاتی راجع به کیفیت و کمیت درس خواندن بپرسید تا بدانید که به بهترین شکل ممکن شروع کرده ‌اید یا باید تغییراتی در حین مسیر ایجاد نمایید.

برای موفق شدن در کنکور سراسری و کسب نتیجه دلخواه خود، این هفت گام اساسی تا رسیدن به موفقیت را در نظر داشته باشید و به آن ها عمل کنید و مطمئنا با رعایت این نکات یکی از رتبه های برتر کنکور سراسری شما خواهید بود.

پکیج های آموزشی  
زیر 100 سنجش

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب