زیرصد سنجش

معرفی رشته‌های دانشگاهی

معرفی-رشته-های-دانشگاهی-22

برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری، معرفی رشته‌های دانشگاهی در مرحله انتخاب رشته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

پس از برگزاری کنکور سراسری و اعلام نتایج اولیه، آن دسته از داوطلبان کنکور که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند نسبت به انتخاب و اولویت بندی رشته‌‌محل های مورد نظرشان اقدام نمایند.

از همین رو معرفی رشته‌های دانشگاهی برای داشتن بهترین انتخاب بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

در جلسات هدایت تحصیلی پایه‌ی نهم دوره‌ی متوسطه‌ی اول و همچنین در همایش های انتخاب رشته دانشگاه، شعار اول و آخر من به عنوان یک مشاور تحصیلی “انتخاب رشته، انتخاب آینده” است.

در واقع شناخت رشته های دانشگاهی، دروس هریک در دوره تحصی و آینده شغلی آن ها در انتخاب رشته بسیار حائز اهمیت است. از همین رو معرفی رشته‌های دانشگاهی یکی از وظایف اصلی مشاوران تحصیلی می باشد.

فرآیند انتخاب رشته‌ی دانشگاه، فرایندی پیچیده، حساس و سرنوشت ساز است و شامل چندین مرحله می شود.

دانش آموزان و داوطلبان کنکور، به موازات تلاش برای درس خواندن و کسب رتبه‌ی خوب در کنکور سراسری ، لازم است نسبت به شناخت رشته های دانشگاهی هم اقدام نمایند تا با شروع مهلت انتخاب رشته نسبت به رشته ها و آینده ی شغلی آنها اطلاع کافی داشته باشند.

معرفی رشته‌های دانشگاهی

در انتخاب رشته، پارامترهای متعددی باید در نظر گرفته شود، که مهم ترین آنها توانایی های فردی، استعداد، توانایی جسمی متناسب با رشته، سواد علمی در دروس پایه‌ی آن رشته و روحیه‌ی فردی مناسب برای ورود به بازار کار آن رشته است.

با توجه به اهمیت بالای شناخت رشته های دانشگاهی برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، در ادامه این نوشته برای آشنایی هرچه بیشتر با رشته های پرطرفدار در کنکور سراسری به معرفی آنها پرداخته ایم.

معرفی رشته‌های دانشگاهی گروه علوم تجربی

معرفی رشته‌های دانشگاهی گروه ریاضی و فیزیک

توصیه ما در تیم مشاوره و برنامه ریزی زیر 100 سنجش این است که پیش از هر انتخابی اطلاعات خود را نسبت به رشته، دانشگاه و شهری که قصد انتخاب آن را دارید، کامل کنید. انتخاب رشته مرحله آخر است. تمام تلاش و کوشش یک سال اخیر شما در گرو داشتن بهترین انتخاب است.

بنابراین این مرحله را با جدیت و وسواس بیشتری پشت سر بگذارید تا در ادامه مسیر زندگی فردی و اجتماعی‌تان با بهترین اتفاقات و موفقیت های چشمگیر مواجه شوید.


  • اینجا ببینید:

معرفی بهترین پکیج آموزشی کنکور

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب