زیرصد سنجش

مزیت فیلم های آموزشی کنکور در مقایسه با کتاب یا کلاس

مزیت فیلم آموزشی کنکور

با تغییرات گسترده ای که هر ساله در برگزاری کنکور شاهد آن هستیم، انتخاب بهترین منابع آموزشی کنکور یکی از چالش های دانش آموزان و داوطلبان کنکور است. یکی از مواردی که باید از آن اطلاع داشته باشید مزیت فیلم های آموزشی کنکور در قالب دی وی دی یا فلش در مقایسه با سایر منابع است.

در این زنگ مشاوره زیر 100 سنجش به این موضوع می پردازیم.

مزایای استفاده از فیلم های آموزشی کنکور

برای شروع مطالعه کنکور انتخاب منبع جامع و استاندارد گام اول است. در گذشته تنها گزینه ی موجود، ثبت نام در کلاس های کنکور و استفاده از کتاب های کمک آموزشی متعدد بود.

ثبت نام در کلاس های مختلف و متعدد علاوه بر اینکه بسیار وقت گیر و خسته کننده است، ممکن است شما را به نتیجه دلخواه نرساند.

در این میان با تغییرات صورت گرفته در روش برگزاری کنکور و همچنین شیوه های آموزشی، امکانات کارآمدتری همچون پکیج آموزشی کنکور، به صورت فیلم آموزشی در دسترس داوطلبان قرار گرفته است. این پکیج ها به صورت دی وی دی آموزشی یا در شکل پیشرفته تر فلش های آموزشی ارائه می شود.

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از پکیج آموزشی به جای کلاس می توان به امکان مشاهده مکرر و بدون هیچ گونه محدودیت آن ها دانست. همچنین به لحاظ صرفه جویی در زمان، ویدیوهای آموزشی کنکوری می تواند گزینه مناسبی باشد.

فراموش نکنید که آن چه می بایست برای مطالعه در اولویت قرار دهید، تسلط بر روی مطالب کتاب های درسی می باشد. بنابراین از منبعی باید استفاده کنید که خط به خط کتاب های درسی را به صورت کاملا تشریحی و مفهومی آموزش دهد.

پکیج آموزشی بیشترین تاثیر را در آموزش و یادگیری مباحث درسی دارد.

هر زمان که از لحاظ فکری و جسمی و کلیه شرایط در بهترین وضعیت هستید می توانید از فیلم های آموزشی بهترین استفاده را کنید.

هر مبحثی را که خوب یاد نگرفتید مجددا ببینید.

نکات مهم را در جزوه خود یادداشت کنید.

قسمت های حل تست را مکررا ببینید.

راه حل های تستی که آموزش داده می شود را تمرین کنید تا به تسلط کامل برسید.

پاسخ به سوالات متداول در رابطه با مزیت فیلم های آموزشی کنکور

برنامه ریزی تا چه حد اهمیت دارد؟

پکیج آموزشی استاندارد بر اساس یک برنامه ریزی اصولی تدوین می شود تا دانش آموزان طبق آن درس بخوانند. اگر از بسته های آموزشی استاندارد استفاده می کنید حتما بر اساس برنامه آن ها پیش بروید.

دانش آموزان کنکوری از یک درگیر درس مدرسه هستند و از سوی دیگر باید برای کنکور آماده شوند؛ این موارد باید در برنامه ریزی درسی آنها مورد توجه قرار گیرند.

پکیج هایی با ساعت آموزشی زیاد یا با ساعت آموزشی کم؟ کدام بهتر هستند؟

پاسخ این سوال به هدف شما و مدت زمانی که تا کنکور فرصت دارید وابسته است؛ اگر در دوره جمع بندی هستید بطور قطع زمان کافی را در اختیار ندارید، پس آموزش هایی با ساعت کم برای شما مناسب هستند، اما در صورتی که در ابتدای سال هستید و زمان زیادی در اختیار دارید استفاده از پکیج های جامع توصیه می شود.

اساتید به چه مقدار در یادگیری و پیشرفت تاثیر گذار است؟

هر یک از اساتید تجربیات خاص خود را دارند و روش های تدریس آنها نیز با یکدیگر متفاوت است؛ به طور قطع اگر از آموزش های اساتید با تجربه و ماهر استفاده کنید نکاتی را به شما خواهند گفت که ممکن است در هیچ کتابی نوشته نشده باشند. در کل انتخاب شیوه تدریس استاد می توان مهمترین مسئله در پیشرفت درسی شماست.

استفاده از پکیج فیلم های آموزشی چه ضرورتی دارد؟
در انتخاب نوع منبع آموزشی هیچ اجباری وجود ندارد. شما با توجه به شرایط و در نظر گرفتن کلیه جوانب باید این مهم را انتخاب کنید؛ اما این را در نظر داشته باشید که بسیاری از رقبای شما از این منابع استفاده می کنند، از طرفی استفاده از این محصولات راهکارهای جدیدی را به شما آموزش می دهند و مهارت های تست زنی شما را نیز ارتقا می بخشند، پس نمی توان به هیچ وجه موثر بودن آنها را کتمان نمود.

در صورت استفاده از پکیج ویدیوهای های کنکوری، از خواندن کتاب درسی بی نیاز می شویم؟

خیر، کتاب درسی منبع اصلی طرح تست برای طراحان سوالات کنکور است. اما با انتخاب منابع آموزشی استاندارد و جامع که تمام سرفصل ها و مباحث کتاب های درسی به صورت کاملا تشریحی و مفهومی آموزش داده شده، عملا دیگر نیازی به مطالعه مجزای کتاب درسی ندارید.

پکیج آموزشی چه مزیتی نسبت به کلاس های کنکور آنلاین یا حضوری دارند؟

  • مهمترین مزیت و برتری آنها این است که قابلیت تکرار دارند و دانش آموز می تواند بی نهایت آنها را مشاهده کند.
  • نیازی به خروج از منزل وجود ندارد.
  • نسبت به کلاس های کنکوری کم خرج تر و پربازده تر است.
  • امکان متوقف کردن، به جلو و یا عقب بردن آموزش وجود دارد.
  • آموزش ها دارای دسته بندی بر اساس سال تحصیلی، سطح، استاد و هدف تحصیلی می باشند.

پکیج را بر چه اساسی انتخاب کنیم؟

  • از پکیج هایی استفاده کنید که فرمول های تکراری و متعدد را حذف کرده اند و به شکل مفهومی شما را به جواب سوالات می رسانند؛ الگوهای درسی ثابت بهترین جایگزین های تکنیک و روش های تشریحی هستند که هم سرعت عمل را بالا می برند و هم احتمال صحیح بودن جواب ها در آن بسیار بیشتر است.
  • نقاط قوت و ضعف هر یک از موسسات را مورد بررسی قرار دهید.
  • به رزومه و روش تدریس اساتید دقت داشته باشید.
  • آموزش های رایگان و نمونه تدریس اساتید و بسته های رایگان ارائه شده توسط موسسات را بررسی کنید و آن را با شرایط و اهداف تحصیلی خود بسنجید.

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب