زیرصد سنجش

مباحث مهم ریاضی کنکور تجربی

مباحث مهم ریاضی در کنکور تجربی

در این زنگ مشاوره زیر 100 سنجش به بررسی مباحث مهم ریاضی در کنکور تجربی می پردازیم.

ریاضی عمومی ترین درس تخصصی کلیه رشته به حساب می آید. از کلاس اول ابتدایی تا سال آخر دبیرستان و نهایتا در کنکور -صرف نظر از رشته تحصیلی- ریاضیات همراه شماست. اما درصد قابل توجهی از دانش آموزان با این درس ارتباط خوبی برقرار نمی کنند.

اگر تا قبل از پایه دوازدهم نتوانسته اید در درس ریاضی به توانمندی خوبی برسید، برای موفقیت در کنکور بهتر است روش دیگری را برای یادگیری مباحث مهم ریاضی در کنکور امتحان کنید.

اطلاع از فصل های پر تست ریاضی در کنکور تجربی، گام اول و اصلی در برنامه ریزی درسی و مطالعاتی برای کنکور به حساب می آید.

جایگاه ریاضی در کنکور تجربی

تقسیم کردن مباحث درس ریاضی به دو بخش آسان و سخت، و تفکیک مباحث آن برای مطالعه یکی از اشتباهات بزرگ برخی از مشاوران برای ارائه راهکار و برنامه مطالعاتی است. مباحث ریاضی تفکیک ناپذر است. برای مثال مبحث مشتق که یکی از مباحث مهم و تست خیز ریاضی در کنکور است، اگر شما بر تابع، حد، نامعادلات و … مسلط نباشید، نمی توانید به سوالات آن پاسخ دهید.

اما ریاضی چه جایگاه و تاثیری بر کنکور تجربی دارد؟

اهمیت ریاضی از سه منظر قابل بررسی است:

ابتدا تاثیر در کنکور به عنوان یک درس مستقل که در کنکور تجربی ضریب 7 دارد. قطعا کسب درصد بالا در این درس با توجه به ضریبی که به آن اختصاص یافته، نقش تعیین کننده ای در نتیجه نهایی کنکور شما دارد.

از سوی دیگر ریاضی همیشه جز دروس حاضر در امتحانات نهایی و موثر در سابقه تحصیلی بوده است.

و نهایتا تاثیر مستقیم ریاضی در کسب نتیجه سایر دروس تخصصی مانند شیمی و فیزیک است که اهمیت این درس را بیش از پیش می کند.

ریاضیات در کنکور تجربی 30 تست را به خود اختصاص می دهد و دفترچه سوم کنکور تجربی قرار دارد. بهترین زمان پاسخگویی به سوالات ریاضی در کنکور تجربی 45 دقیقه است.

 

مباحث مهم و بودجه بندی ریاضی در کنکور تجربی

از آنجایی که سوالات ریاضی در کنکور کاملا ترکیبی طرح می شود، تفکیک بودجه بندی براساس فصل های کتاب های درسی اشتباه است. بنابراین این تقسیم بندی مباحث مهم ریاضی در کنکور به صورت مبحثی صورت می گیرد.

  • مجموعه و الگو: 1 تست
  • مثلثات : 4 تست
  • توانهای گویا و عبارت های جبری: صفر تست
  • معادله ها و نامعادلات: 3 تست
  • تابع: 2 تست
  • شمارش بدون شمردن: 1 تست
  • آمار و احتمال: 3 تست
  • هندسه تحلیلی و جبر: 4 تست
  • توابع نمایی و لگاریتمی: 1 تا 2 تست
  • حد و پیوستگی: 4 تست
  • مشتق و کاربرد مشتق: 6 تست

در بررسی مباحث مهم و تست خیز ریاضی این نکنه را در نظر بگیرید که سوالات ریاضیات در کنکور همواره ترکیبی طرح می شود. برای مثال از در طرح سوال مشتق، ممکن از از یک تابع که مثلثاتی است سوال طرح شود. می بینید که برای حل یک سوال باید هم بر مشتق، هم بر تابع و هم بر مثلثات مسلط باشید.

 

برای رسیدن به بهترین نتیجه در این درس، ضمن داشتن برنامه مطالعاتی مناسب و موثر، و استمرار در اجرای برنامه، لازم است که با مد نظر قرار دادن بودجه بندی و مباحث مهم مشخص شده درس ریاضی در کنکور تجربی، از بهترین تدریس ریاضی کنکور استفاده کنید تا بتوانید نتیجه عالی خود را تضمین نمایید.

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب