زیرصد سنجش

سهم دروس پایه دهم در کنکور چقدر است؟

سهم دروس پایه دهم در کنکور

آغاز مسیر موفقیت در کنکور سراسری، از پایه دهم -دوره دوم متوسطه- آغاز می شود. برای داشتن یک برنامه ریزی دقیق و کاربردی، در گام نخست باید بدانیم سهم دروس پایه دهم در کنکور چقدر است؟

برنامه‌ریزی برای دروس براساس میزان اهمیت آن‌ها به موفقیت شما در کنکور کمک بسیار زیادی می‌کند. به عنوان یک دانش‌آموز باید تعداد سوالات پایه دهم در کنکور و همچنین سهم دروس دیگر پایه‌ها را بدانید و با خواندن تحلیل کنکور سال‌های قبل برای مطالعه خود برنامه‌ریزی کنید.

همچنین برای برخی از دروس مثل ریاضی و شیمی که به طور مبحثی از آن‌ها در کنکور سوال طرح می‌شود، می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و طبق آن‌ها برنامه مطالعاتی خود را تنظیم کنید.

سهم دروس پایه دهم در کنکور چقدر است؟

به طور کلی حدود 30 درصد از سوالات کنکور به طور مستقیم از دروس سال دهم طرح می‌شوند. بسیاری از سوالات کنکور در درس هایی مثل زیست شناسی هم به صورت ترکیبی از دروس هر سه پایه مطرح می‌شوند. در نتیجه برای کسب رتبه‌های برتر باید به دروس هر سه پایه تسلط خوبی داشته باشید.

البته این نکته را هم بدانید که این درصدها تقریبی بوده و طبق تحلیل کارشناسان و مشاوران بر اساس کنکور سال‌های قبل تعیین شده‌اند. به همین دلیل ممکن است با تغییر سیاست طراحی سوالات کنکور، سهم دروس پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در کنکور تغییر کند.

در ادامه سهم دروس پایه دهم در کنکور رشته تجربی و ریاضی به صورت تقریبی در کنکور را بیان می‌کنیم.

دروس دروس دهم در کنکور تجربی

سهم دروس دهم در کنکور ریاضی

  • حدودا 12 سوال و 27 درصد کل سوالات فیزیک کنکور رشته ریاضی از فیزیک پایه دهم مطرح می‌شود.
  • 11 سوال و 31 درصد از کل سوالات درس شیمی کنکور رشته ریاضی از شیمی پایه دهم مطرح می‌شود.
  • برای درس ریاضی نمی‌توان سهم هر پایه را به تفکیک مشخص کرد، زیرا سوالات درس ریاضی به صورت موضوعی طبقه‌بندی می‌شوند.

سهم دروس عمومی پایه دهم در کنکور ریاضی و تجربی

با توجه به مصوبه جدید کنکور و حذف دروس عمومی از دفترچه سوالات کنکور، سهم دروس عمومی پایه دهم در کنکور سال 1402 صفر خواهد بود.

اما بد نیست بدانید در سال های گذشته، دروس عمومی در مجموع شامل 100 سوال از دروس دین و زندگی، عربی، ادبیات فارسی و زبان انگلیسی طرح می شد که نمی‌توان سهم درس‌های پایه دهم در کنکور ریاضی و تجربی را به تفکیک تخمین زد. فقط راجع‌به درس دین و زندگی می‌توان گفت که تقریبا 9 سوال از دین و زندگی پایه دهم در کنکور تجربی و ریاضی مطرح می‌شده است.

کنکور یکی از مهم‌ترین ماراتن‌های علمی برای ورود به دانشگاه است که در آن از هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم سوال طرح می‌شود. اگر می‌خواهید رتبه‌های خوبی در کنکور ریاضی و تجربی به دست بیاورید، باید سهم هر پایه و درس را در کنکور بدانید و طبق آن برنامه‌ریزی کنید. در این مقاله ما به بررسی سهم دروس پایه دهم در کنکور پرداختیم.

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب