زیرصد سنجش

روش ها و تکنیک های حل تست فیزیک در کنکور

روش های حل تست فیزیک در کنکور

فیزیک یکی از دروس بسیار تاثیرگذار و به نسبت سخت در کنکور گروه تجربی و ریاضی می باشد، به همین دلیل اطلاع از روش ها و تکنیک های حل تست فیزیک در کنکور یکی از ضروری ترین موارد به نظر می رسد. در این زنگ مشاوره زیر 100 سنجش به بررسی شیوه های برتر حل تست فیزیک در کنکور می پردازیم.

بهترین روش های حل تست فیزیک کنکور

به عنوان یک داوطلب کنکور، تلاش تلاش برای کسب رتبه خوب یکی از اصلی ترین وظایف شماست. همانطور که پیش تر گفته شد، فیزک یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین دروس در کسب نتیجه دلخواه در کنکور ریاضی و تجربی به حساب می آید. بنابراین داشتن دانش کافی و مهارت بالا برای درصد بالا در کنکور در این درس الزامی است.

از سوی دیگر، اغلب دانش آموزان در حل مسائل فیزیک به نسبت ضعیف هستند و گمان می کنند کسب نمره خوب و درصد بالا در این درس غیرممکن است. ما در این نوشته به شما نشان می دهیم که این تفکر اشتباهی است که به دلیل آموزش ناصحیح در دانش آموزان شکل گرفته است.

فیزیک تنها درس تخصصی مستقل به حساب می آید. به طوری که مباحث هر پایه هیچ وابستگی موضوعی به پایه های دیگر ندارد. و تنها نکته مهم در حل مسائل فیزیک تسلط بر محاسبات ریاضی است.

ابتدا متن درس را بخوانید

اولین گام در یادگیری و تسلط بر مباحث فیزیک کنکور مطالعه دقیق مفاهیم و متن کتاب درسی است. بسیاری از نکات مهم تدریس فیزیک کنکور در متن درس قرار دارد. برای تسلط در تست زنی پیش از هر اقدام باید بر مفاهیم تسلط یابید. برای این کار می توانید از پکیج فیزیک کنکور که مباحث را در ابتدا به صورت کاملا تشریحی آموزش داده اند استفاده نمایید.

نکات مهم را در حاشیه کتاب یا جزوه یادداشت کنید

یکی از ۱۰ تکنیک و ترفند رتبه های برتر برای حل ساده فیزیک کنکور،این است که هر نکته ای که در پکیجتدریس فیزیک کنکور یاد میگیرند در حاشیه کتاب یا جزوه خود یادداشت می کنند. این نت برداری یکی از گام های مهم خلاصه نویسی است که در مرور و جمع بندی بسیار به شما کمک خواهد کرد.

فرمول های تستی فیزیک کنکور رو یادداشت کنید

در ابتدای مسیر یادگیری زیاد بنویسید. فرمول ها را در هر بار خواندن یادداشت کنید. در هنگام حل تمرین و تست حتما فرمول اصلی را در گوشه ای بنویسید. تا زمانی که به تسلط نرسیدید از کاغذ و قلم زیاد استفاده کنید.

راه حل های تستی را یاد بگیرید و زیاد تمرین کنید

برای حل مسائل فیزیک در اغلب موارد راه حل های کوتاه و تستی وجود دارد. بعد از تسلط بر مفاهیم و فرمول های اصلی حتما این راه حل ها را یاد بگیرید و تمرین کنید. در بسیاری از موارد با تسلط بر این راه حل ها، می توانید تست ها را بدون نوشتن و تنها از طریق نگاه کردن حل کنید.

گروهی درس بخوانید و نکات را به دوستانتان یاد دهید

یکی از روش های خوب یادگیری و تسلط بر دروس محاسباتی تمرین گروهی است. هر نکته ای را که یاد میگیرید برای دوستان خود توضیح دهید. این توضیح دادن برای خود شما یک تمرین مضاعف به حساب می آید و به تثبیت مطلب در ذهن شما کمک زیادی می کند.

از منابع تکمیلی استاندارد استفاده کنید

برای تسلط کامل در تست زنی فیزیک حتما از پکیج کامل فیزیک کنکور استفاده کنید. در این پکیج ها کلیه مباحث سه سال دبیرستان به صورت کاملا تشریحی تدریس شده و تمام نکات مهم و تکنیک ها و فرمول های حل سریع تست آموزش داده شده است

سر جلسه کنکور اضطراب نداشته باشید

نشستن زیاد سر جلسه کنکور ممکن است باعث خستگی ذهن و جسم شما شود و همین مسئله می تواند باعث کاهش تمرکز شما شود. هر از چند گاهی کششی به بدن خود دهید و نفس عمیق بکشید. 

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب