زیرصد سنجش

تحلیل کنکور ریاضی دی ماه

تحلیل کنکور ریاضی دی ماه

تحلیل و بررسی سطح دشواری و سختی سوالات کنکور ریاضی در نوبت اول کنکور به داوطلبان کمک می کند تا علاوه بر بهبود روند مطالعه و برنامه ریزی، به آنها این امکان را می دهد که وضعیت دیگر سایر داوطلبان در کنکور دی را بررسی کنند.
بسیاری از داوطلبانی که در کنکور دی ماه ۱۴۰۱ در گروه آزمایشی ریاضی شرکت کرده اند، نمی دانند سطح دشواری و سختی سوالات این آزمون از دیدگاه دیگر داوطلبان به چه صورت است. برای مثال اگر درس فیزیک برای ایشان سخت بوده برای دیگر افراد نیز به این صورت بوده یا خیر.

با توجه به تغییراتی بسیاری که در کنکور 1402 اعمال شد، ما در این زنگ مشاوره در زیر 100 سنجش سعی کرده ایم تا تحلیل جامعی از کنکور ریاضی دی ماه 1401 را در تمامی دروس این گروه آزمایشی ارائه دهیم تا داوطلبان با آگاهی از سطح سوالات و شرایط دیگر داوطلبان بتوانند انتخاب رشته بهتری داشته باشند.

بررسی سطح دشواری سوالات کنکور ریاضی دی ماه ۱۴۰۱

با توجه به حذف دروس عمومی در کنکور ریاضی، تحلیل سطح دشواری سوالات کنکور ریاضی برای دروس تخصصی در دی ماه ۱۴۰۱، از اهمیت بسیاری برخوردار شده است.

میزان سادگی و دشواری دفترچه اختصاصی کنکور ریاضی

تحلیل سوالات کنکور ریاضی دی ماه ۱۴۰۱

نوبت اول کنکور ریاضی در 30 دی ماه 1401 توسط سازمان سنجش برگزار شد. در ادامه این مطلب می توانید تحلیل سوالات کنکور ریاضی دی ماه ۱۴۰۱ را در هر درس به صورت جداگانه ملاحظه نمایید.

تحلیل سوالات ریاضیات در کنکور ریاضی 

اولین درس از دفترچه سوالات کنکور ریاضی با 40 سوال و 70 دقیقه مدت زمان پاسخگویی، به درس ریاضیات اختصاص دارد. این دفترچه شامل سوالاتی از دروس حسابان، ریاضی، آمار، هندسه و گسسته می باشد.

ریاضیات پر اهمیت ترین درس برای داوطلبان متقاضی کنکور ریاضی فیزیک به شمار می آید. داوطلبان با اطلاع از ضرایب دروس در کنکور ریاضی می توانند از اهمیت این درس در گروه آزمایشی خود مطلع شوند.

بررسی سوالات ریاضی در کنکور این گروه آزمایشی نشان داد که مطابق هر سال شاهد چندین سوال چالش برانگیز در این درس بودیم و بطور کلی می توان گفت بسیاری از مسائل در سطح نسبتا دشوار طراحی شده بودند اما سطح دشواری سوالات نسبت به سنوات گذشته، کمتر بود.

تدریس حسابان کنکور

تحلیل سوالات فیزیک کنکور ریاضی _ فیزیک

فیزیک دومین درس از دفترچه اختصاصی کنکور ریاضی محسوب می شود که دارای 35 سوال است و ماهیت مفهومی محاسباتی دارد. این درس دارای فرمول های زیادی برای حفظ کردن می باشد و چون بعد از ریاضی اهمیت بسیاری دارد، بنابراین داوطلبان کنکور ریاضی ناچار به صرف زمان زیادی برای یادگیری و تسلط بر روی این درس هستند.

تدریس فیزیک کنکور

بررسی سوالات فیزیک کنکور ریاضی، بیانگر طراحی سوالات در حد متوسط و قابل پیش بینی بودن بسیاری از سوالات بود. راهکاری که برای مواجه با این درس به داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ پیشنهاد می گردد، حفظ کردن فرمول های مادر و اصلی هر فصل و نحوه اثبات سایر فرمول ها می باشد. این روش باعث می شود تا داوطلبان مباحث کمتری را حفظ کنند.

تحلیل سوالات شیمی کنکور ریاضی _ فیزیک

تحلیل شیمی کنکور ریاضی دی ماه ۱۴۰۱ که طراحی سوالات بر مبنای نظام جدید صورت گرفته است، نشان دهنده مفهومی تر شدن این سوالات می باشد. پیش بینی می شود که در سال های آتی نیز بیشترین قسمت سوالات شیمی از مباحث مفومی و مسائل باشد تا بخش حفظیات این درس!

تدریس شیمی کنکور

توجه داشته باشید که با مفهومی تر شدن سوالات، برای رسیدن به پاسخ صحیح وقت بیشتری صرف می شود، بنابراین تمرین کردن و تسلط روی این درس به تمامی داوطلبان کنکوری توصیه می گردد.

اطلاع از بودجه بندی کنکور ریاضی، یکی از عواملی است که در کسب موفقیت کنکور ریاضی چند سال گذشته قابل چشم پوشی نمی باشد.

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب