زیرصد سنجش

تحلیل کنکور تجربی دی ماه

تحلیل کنکور دی ماه تجربی

تحلیل و بررسی سطح دشواری و سختی سوالات کنکور تجربی در نوبت اول کنکور به داوطلبان کمک می کند تا علاوه بر بهبود روند مطالعه و برنامه ریزی، به آنها این امکان را می دهد که وضعیت دیگر سایر داوطلبان در کنکور دیرا بررسی کنند.
بسیاری از داوطلبانی که در کنکور دی ماه ۱۴۰۱ در گروه آزمایشی تجربی شرکت کرده اند، نمی دانند سطح دشواری و سختی سوالات این آزمون از دیدگاه دیگر داوطلبان به چه صورت است. برای مثال اگر درس شیمی برای ایشان سخت بوده برای دیگر افراد نیز به این صورت بوده یا خیر.

با توجه به تغییراتی بسیاری که در کنکور 1402 اعمال شد، ما در این زنگ مشاوره در زیر 100 سنجش سعی کرده ایم تا تحلیل جامعی از کنکور تجربی دی ماه 1401 را در تمامی دروس این گروه آزمایشی ارائه دهیم تا داوطلبان با آگاهی از سطح سوالات و شرایط دیگر داوطلبان بتوانند انتخاب رشته بهتری داشته باشند.

بررسی سطح دشواری سوالات کنکور تجربی دی ماه ۱۴۰۱

با توجه به حذف دروس عمومی در کنکور تجربی، تحلیل سطح دشواری سوالات کنکور تجربی برای دروس تخصصی در دی ماه ۱۴۰۱، از اهمیت بسیاری برخوردار شده است.

 

میزان سادگی و دشواری دفترچه اختصاصی کنکور تجربی

تحلیل سوالات کنکور تجربی دی ماه ۱۴۰۱

نوبت اول کنکور تجربی در 29 دی ماه 1401 توسط سازمان سنجش برگزار شد. در ادامه این مطلب می توانید تحلیل سوالات کنکور تجربی دی ماه ۱۴۰۱ را در هر درس به صورت جداگانه ملاحظه نمایید.

تحلیل سوالات زمین شناسی کنکور تجربی

زمین شناسی اولین درس از دفترچه سوم کنکور تجربی با 15 سوال است. با توجه به حذف زیرگروه ها، این درس در تراز کلیه رشته ها، حتی برای داوطلبانی که قصد انتخاب پزشکی و پیراپزشکی را دارند، دارای اهمیت می شود. به عبارتی داوطلبان با اطلاع از ضرایب دروس در کنکور تجربی می توانند از اهمیت این درس مطلع شوند.

این درس معمولا سوالات چالش برانگیزی نداشته و سوالات طرح شده ی آن شباهت بسیاری به متن کتاب دارند. بنابراین اولویت قرار دادن متن و شکل های کتاب درسی برای داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

سطح دشواری سوالات زمین شناسی کنکور تجربی کنکور دی ماه بسیار ساده برآورد شده است.

 تحلیل سوالات ریاضیات کنکور تجربی

یکی از دروس بسیار مهم برای داوطلبان کنکور تجربی، ریاضیات می باشد که در یک دفترچه در کنار زمین شناسی در دفترچه سوالات سوم قرار می گیرد.

این درس شامل 30 سوال و به همراه زمین شناسی جمعاً 60 دقیقه زمان پاسخگویی دارد.

تحلیل سوالات ریاضی کنکور تجربی نشان دهنده سختی بیش از حد سوالات این آزمون بود که باعث شد، داوطلبان بسیاری درصدهای خوبی در این درس بدست نیاورند.

تحلیل سوالات زیست شناسی کنکور تجربی

اصلی ترین درس کنکور تجربی زیست شناسی است. این درس شامل 45 سوال می باشد که با توجه به ماهیت و اهمیت آن 45 دقیقه مدت زمان پاسخگویی برایش در نظر گرفته شده است.

با توجه به سوالات و پاسخنامه کنکور تجربی سال گذشته، کارشناسان آموزشی معتقدند که این سوالات نسبت به دو سال اخیر متوسط و در حد انتظار بوده است.

طراحی سوال در این درس در سالهای گذشته بیشتر به صورت مفهومی و ترکیبی بوده، اما امسال برخلاف گذشته که از تصاویر سوال داده بودند، تنها یک سوال از تصاویر طرح شده بود.

تحلیل سوالات فیزیک کنکور تجربی

ماهیت درس فیزیک مفهومی-محاسباتی است و دارای فرمول های بسیاری برای حفظ کردن، می باشد. از طرفی ضریب کمتری نسبت به دروس زیست شناسی کنکور، ریاضیات کنکور و شیمی دارد.

بررسی سوالات فیزیک کنکور تجربی امسال، بیانگر طراحی سوالات در سطح دشواری متوسط و قابل پیش بینی در دفترچه اختصاصی کنکور تجربی بوده است.

راهکاری که برای مواجه با این درس به داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ پیشنهاد می گردد، حفظ کردن فرمول های مادر و اصلی هر فصل و نحوه اثبات سایر فرمول ها می باشد.

تحلیل سوالات شیمی کنکور تجربی

تحلیل شیمی کنکور تجربی در سه سال اخیر که طراحی سوالات بر مینای نظام جدید (6-3-3) صورت گرفته است، نشان دهنده مفهومی تر شدن این سوالات می باشد.

پیش بینی می شود که در سال های آتی نیز بیشتری قسمت سوالات شیمی از مباحث مفهومی و مسائل باشد تا بخش حفظیات این درس!

اطلاع از بودجه بندی کنکور تجربی، یکی از عواملی است که در کسب موفقیت کنکور تجربی چند سال گذشته قابل چشم پوشی نمی باشد.

 

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب