زیرصد سنجش
تابستان چه درس هایی را بخوانیم؟

چه درس هایی را در تابستان بخوانیم؟ اهمیت درس خواندن در تابستان!

قبل از سوال چه درس هایی را در تابستان بخوانیم، سوال چرا در تابستان باید درس بخوانیم مطرح می‌شود. این سوالی است که اغلب دانش‌آموزان پایه متوسطه دوم می‌پرسند.

دانش‌آموزان تمایل دارند در تابستان خود به تفریح و استراحت بپردازند. خوش‌گذارنی کنند، سفر بروند و هر کاری به غیر از درس خواندن انجام دهند. اما این اشتباه است. اهمیت مطالعه در تابستان و جمع‌بندی دروس پایه بسیار زیاد بوده و در نهایت در رتبه کنکور افراد تأثیر زیادی دارد. همچنین در تابستان باید دروسی مورد مطالعه قرار گیرند که در حافظه کوتاه مدت دانش‌آموز قرار دارند و با مطالعه آن‌ها در تابستان، به حافظه بلند مدت منتقل می‌شوند.

چه درس هایی را در تابستان بخوانیم؟

چه درس هایی را در تابستان بخوانیم؟

بعد از آن که دانش‌آموزان و والدین آن‌ها در رابطه با اهمیت درس خواندن و مطالعه در تابستان قانع شدند، معمولاً نوبت به آن می‌رسد که بدانیم چه درس هایی را در تابستان بخوانیم؟

1. دانش‌آموزان پایه دهم

دانش‌آموزان پایه دهم نیز دیگر کنکوری به حساب می‌آیند، بنابراین باید به مرور به ساعت مطالعه خود بی‌افزایند. این دانش‌آموزان بعد از پایان امتحانات خرداد، بعد از یک هفته استراحت، باید مطالعه دروس خود را آغاز کنند.

بهتر است دروسی را که در طول سال به خوبی یاد نگرفته‌اند و یا در امتحانات پایانی نمره خوبی کسب نکرده‌اند را در تابستان اولویت‌بندی کرده و مطابق با برنامه به مطالعه این دروس بپردازند.

از سال دهم، ضروری است که دانش‌آموزان برای مطالعه خود برنامه داشته باشند. بنابراین توصیه می‌شود اصول برنامه‌ریزی را یاد گرفته و سپس بر اساس این اصول برای تابستان خود، برنامه درسی مشخص کنند.

ساعات مطالعه در سال دهم از 3 ساعت شروع شده و باید حداقل به 5 ساعت در روز برسد.

2. دانش‌آموزان پایه یازدهم

در سال یازدهم چه درس هایی را در تابستان بخوانیم؟ برای دانش‌آموزان پایه یازدهم، تابستان بسیار بیشتر از دانش‌آموزان پایه دهم اهمیت دارد.

این دانش‌آموزان باید در تابستان روش‌های صحیح مطالعه را بیاموزند، مطالعه دروس را شروع کنند، مهارت تست‌زنی خود را تقویت کنند و به طور کلی پایه دهم و یازدهم را کامل جمع‌بندی نمایند.

از شهریور نیز بهتر است شروع به پیش‌خوانی دروس دوازدهم کنند تا در طول سال و پیش‌روی دروس، به مشکل برنخورند.

ساعات مطالعه در تابستان یازدهم نیز مانند سال دهم است و در پایان تابستان دانش‌آموز باید حداقل روزی 5 ساعت مطالعه داشته باشد.

3. دانش‌آموزان پایه دوازدهم

دانش‌آموزان پایه دوازدهم بعد اتمام امتحانات پایانی خود، در حدود یک ماه تا کنکور فرصت دارند. بهتر است در این مدت زمان باقیمانده، تا جای ممکن به تست زدن بپردازند و خلاصه‌های نوشته شده در طول سال و سال‌های قبلی خود را مطالعه نمایند.

پکیج های آموزشی  
زیر 100 سنجش

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب