زیرصد سنجش

بهترین روش مطالعه شیمی دوازدهم

بهترین روش مطالعه شیمی دوازدهم

با توجه به مصوبه جدید کنکور، اهمیت دروس پایه دوازدهم نسبت به قبل دوچندان شده است. هم درصد بالای تعداد سوالات  دروس تخصصی در کنکور و هم تاثیر این دروس در معدل کتبی و امتحانات نهایی باعث توجه بیشتر به دروس این مقطع شده است. در این بخش از زنگ مشاوره زیر 100 سنجش به بررسی بهترین روش مطالعه شیمی دوازدهم می پردازیم.

بهترین روش مطالعه شیمی دوازدهم

پیدا کردن بهترین روش مطالعه شیمی دوازدهم برای کنکور و امتحان نهایی از جمله موضوعاتی است که می تواند کمک زیادی به فهم و یادگیری عمیق مطالب درسی شیمی دوازدهم کند.

سرفصل های کتاب شیمی دوازدهم

در کتاب شیمی ۳ به تکمیل و جمع بندی شیمی ۱ و ۲ پرداخته شده است.

سرفصل های شیمی دوازدهم بر مبنای مطالبی مانند مولکول ها، آسایش حاصل از این علم و کاربرد مفید این علم در زندگی تدوین شده است.

شناخت دقیق محتویات کتاب شیمی ۳ به برنامه ریزی صحیح و رسیدن به نتیجه مطلوب در این درس کمک بسیار زیادی می کند.

سرفصل های کتاب شیمی ۳ شامل موارد زیر است:

فصل اول: مولکول ها در خدمت تندرستی

در این فصل به بررسی اجزا و انواع ساختار اتم ها پرداخته شده و مولکول های اسیدهای چرب و اسید و بازها و استرها و چربی ها به طور کامل معرفی شده اند.

از مهمترین نکات این فصل که شامل واحد سازنده، رفتار و عملکرد، برهم کنش ها و الگوها و تغییر و اندازه گیری است خلاصه نویسی ها و نت برداری های ویژه ای تهیه کنید و آنها را در زمان های مناسب با تمرکز مرور کنید.

فصل دوم: رفاه در سایه شیمی

در فصل دوم شیمی دوازدهم انرژی پتانسیل و جنبشی و همچنین راه هایی که می توان با استفاده از آنها این انرژی ها را آزاد کرد بیان شده است.

مطالبی از جمله درصد خلوص و بازده درصدی و استوکیومتری و همچنین انواع واکنش های الکتروشیمیایی در این فصل مورد بحث و آموزش قرار گرفته است.

تغییر در اندازه گیری جرم و حجم ملکول ها و رفتار مواد بر روی جانواران از جمله مهمترین عناوین این فصل هستند.

در این بخش زمان بیشتری نسبت به سایر فصلها برای مطالعه مطالب اختصاص دهید. استفاده از پکیج تدریس شیمی دوازدهم در درک بهتر مطالب این کتاب کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد.

فصل سوم: شیمی جلوه ای از هنر، زیبایی و ماندگاری

فصل سوم شیمی ۳ به بررسی ترکیب های یونی و چند سازه ها و مواد هوشمند پرداخته شده است.

مطالبی از جمله معرفی انواع جامدات و رنگدانه ها و واکنش پذیری آنها با رفتار مولکولی و همچنین انواع واکنش های آلی و معدنی و رفتار تناوبی مولکول ها در این بخش انجام شده است.

سنتز رنگدانه ها و اقتصاد اتمی و عملکرد مواد در مقیاس نانو و ماکرو نیز مهمترین موارد ذکر شده در این فصل هستند.

در این بخش از کتاب های تکمیلی و روشهای مختلف حل مسائل آن بهره بگیرید و نکات مهم آنها را در قالب فلش کارت جمع آوری کنید.

فصل چهارم: شیمی راهی به سوی آینده روشن تر

در فصل آخر و چهارم از کتاب شیمی دوازدهم مطالبی مانند اجزا ساختار دگر شکل ها و همچنین رفتار مواد در مقیاس نانو و ماکرو و بازده درصدی و اثر مواد روی اندام های بدن مورد بررسی قرار می گیرند.

در این فصل انواع سوالات مختلف پیرامون این مباحث را تهیه کرده و آنها را با روش های مختلف پاسخ بدهید. سپس بهترین روش را انتخاب کرده و از آن به عنوان یک روش اصلی برای حل مسائل استفاده کنید.

روش خواندن شیمی دوازدهم برای کنکور

به طور کلی شیمی دوازدهم شامل دو بخش اصلی است: بخش مفهومی-حفظی و بخش مسائل.

در کنکور سال های اخیر، بخش قابل توجهی از تست های کنکور از مسائل طرح می شوند و استکیومتری در کنکور جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. از سوی دیگر بدون تسلط بر مفاهیم و مباحث حفظی امکان تحلیل مسائل غیرممکن است.

آگاهی و انجام دادن یک سری از تکنیک های ویژه برای مطالعه شیمی دوازدهم می تواند تمامی جنبه های آموزشی مطالب این درس را پوشش دهد.

تکنیک های ویژه برای مطالعه شیمی دوازدهم شامل موارد زیر می شود:

  • جداسازی بخش های حفظی از حل کردنی
  • مرور چند باره مطالب حفظی
  • ثبت نکات کلیدی برای مسائل حل کردنی و فرمول ها
  • خلاصه نویسی از جواب های سوالات
  • حل تست های سال های قبل و مطابقت دادن آنها با مباحث مورد مطالعه
  • انتخاب بهترین پکیج تدریس شیمی دوازدهم و مطالعه آن همگام با کتاب درسی
  • بالابردن سرعت برای پاسخگویی به تست ها بعد از چند بار انجام آن

با توجه به اهمیت درس شیمی در کنکور توضیه می شود حتما از منابع آموزشی کامل و استاندارد استفاده کنید و برنامه مطالعاتی خود را بر مبنای میزان تاثیر و اهمیت این درس در کنکور بنا کنید.

بهترین راه برای یادگیری این مطالب، تمرین و تکرار مداوم است. هرچه تمرین شما در این درس بیشتر باشد، سطح دانش شما بیشتر خواهد شد.

در پکیج شیمی دوازدهم زیر 100 سنجش این پیوستگی موضاعات درسی کاملا رعایت شده است.

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب