زیرصد سنجش

برنامه ریزی برای ماه آخر کنکور

برنامه ریزی برای ماه آخر کنکور

هرچه به زمان برگزاری کنکور نزدیک تر می شویم، استرس و در نتیجه سردرگمی برای برنامه ریزی در داوطلبان بیشتر از قبل دیده می شود. اینکه بدانیم برنامه ریزی برای ماه آخر کنکور را چگونه انجام دهیم، درصد قابل توجهی از این استرس از بین می رود و در پی آن تمرکز برای مرور و جمع بندی مفیدتر خواهد شد.

موسسه زیر 100 سنجش با تجربه بیش از دو دهه فعالیت آموزشی در زمینه­ دروس دبیرستان و کنکور تمام تجربیات، دانش و امکانات خود را به همراه تکنولوژی روز دنیا به ­کار گرفته و بعد از نزدیک به 4 سال تلاش شبانه ­روزی پکیج آموزشی کنکور را با همکاری برترین مدرسان کنکور کشور آماده نموده است.

در این زنگ مشاوره زیر 100 سنجش به کارهایی که در ماه آخر مانده تا کنکور باید انجام دهیم و انجام ندهیم می پردازیم.

برنامه ریزی برای ماه آخر کنکور چگونه است؟

کارهایی که در ماه پایانی تا زمان کنکور باید انجام دهیم تا به نتیجه گیری مطلوب نزدیک شویم عبارتند از:

حفظ تمرکز در ماه آخر کنکور:

در مطالب قبلی به بررسی علل عدم تمرکز هنگام مطالعه و راهکارهای افزایش تمرکز پرداخته ایم. مهم است که هنگام مطالعه بر روی هدف خود متمرکز شوید و از هر آنچه شما و فکر شما را از پیگیری برنامه و هدف تان دور می کند دور شوید.

در ماه آخر کنکور بر مسیر متمرکز باشید:

یک داستان معروف و خوب برای تاکید بر اهمیت مسیر حرکت در مقایسه با خود هدف وجود دارد: فرض کنید شبانه، از تهران قصد سفر به مشهد با اتومبیل را دارید؛ مسیر حرکت تاریک و بدون روشنایی است، تنها نور جاره، چراغ ماشین شماست که 200 متر جلوتر را روشن می کند.

شما می دانید مقصد کجاست، اما در ابتدا و حتی اواسط مسیر خود، نمی توانید آن را ببینید. برای رسیدن به آن باید 200 متر به 200 متر جاده را ببینید و در مسیر درست به حرکت ادامه دهید. پس تا 200 متر مانده به ورودی شهر مشهد، تنها چیزی که مهم است مسیر شماست.

کم نخوابید

هیچ کس با کم خوابیدن بیشتر یاد نگرفته است. کافیست در ساعات عادی بیداری خود، طبق یک برنامه منظم، به صورت متمرکز درس بخوانید.

بدن و ذهن شما به تغذیه مناسب احتیاج دارد.

از خوردن مواد غذایی که قند مصنوعی زیادی دارند خود داری کنید، از سبزیجات و میوه تازه استفاده کنید، مواد پروتیینی برای شما ضروی است. توصیه می کنیم مقاله تغذیه مناسب برای کنکوری ها را بخوانید.

در ماه آخر کنکور مطلب جدید نخوانید.

الان زمان یادگیری مطلب جدید نیست. وقت دسته بندی، مرور و تسلط بر مطالبی است که پیش از این خوانده و یاد گرفته اید. خیلی از دانش آموزان تصور می کنند که در ماه آخر کنکور و فرصت باقی مانده تا کنکور، باید مطالب مطالعه نشده را مطالعه کنند و به مرور بپردازند و در آزمون های جامع شرکت کنند.

اما اهمیت این فرصت محدود خیلی بیشتر از این حرف ها می باشد. اهمیت برنامه ریزی در ماه پایانی کنکور در مدیریت زمان برای مرور مطالب مطالعه شده قبلی می باشد. نکته مهم این است که ماه پایانی فرصتی برای مطالعه مطالب جدید نیست و بهتر است تا به تثبیت مطالب قبلی بپردازید.

تست بزنید.

یکی از مهم ترین کارهایی که در برنامه ریزی برای ماه آخر کنکور باید حتما در نظر بگیرید، حل تست های مهم کنکورهای سال های گذشته است. بسیاری از نکات مهم و کلیدی دروس، در دل این تست ها نهفته شده و تنها راه تسلط بر آنها تمرین و تکرار در حل این تست هاست.

مدیریت زمان را تمرین کنید.

مدیریت زمان در آزمون یک فرایند مهم می باشد. داوطلبی که مطالب زیادی را مطالعه کرده است اما نمی تواند در جلسه آزمون زمان خود را مدیریت کند مسلما نمی تواند حق خود را از کنکور سراسری بگیرد. در برنامه ریزی یک ماه آخر تا کنکور ، در هنگام حل تست ها، حتما محدودیت زمانی پیشنهادی برای هر درس را رعایت کنید و با تمرین و تکرار سرعت حل تست خود را افزایش دهید.

قدر خلاصه نویسی های خود را بدانید.

در مقاله ها و نوشته های متعددی، توصیه کردیم در طول سال تحصیلی و هنگام مطالعه هر درس حتما از تکنیک های خلاصه نویسی استفاده کنید.

اگر به این توصیه ما عمل کرده اید، الان شما یک گنجینه باارزش از مطالب مهم دروس در اختیار دارید، که امروز زمان استفاده از آن است. اساس برنامه ریزی برای ماه آخر کنکور مرور و جمع بندی است؛ این خلاصه نویسی ها برای این منظور بهترین ابزار محسوب می شود.

این تصور که در یک ماه مانده به کنکور کاری نمی توان کرد، تصور اشتباه بسیاری از داوطلبان کنکور است. زمانی که کنکور به پایان می رسد متوجه خواهید شد که حتی یک روز اضافه تر هم می توانست موجب شود تا تعداد بیشتری سوال را در کنکور صحیح پاسخ دهید چه برسد به برنامه ریزی برای ماه آخر کنکور و فرصت 30 روزه. ارزش این 30 روز به قدری زیاد است که به نوعی با کل سال برابری می کند.

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب