زیرصد سنجش

بررسی کارنامه کنکور سراسری شامل چه اطلاعاتی می شود؟

بررسی-کارنامه-کنکور

بررسی کارنامه کنکور سراسری و آگاهی از اینکه موارد مندرج در کارنامه چه اطلاعاتی در اختیار ما می گذارد، گام اول در رسیدن به یک انتخاب رشته اصولی و نتیجه بخش است.

با ادغام آزمون سراسری دانشگاه های دولتی ودانشگاه آزاد و صدور کارنامه یکسان از یک سو، و انتخاب رشته مجزا برای ورودی این دو نوع دانشگاه، انتخاب رشته را با نوعی چالش مواجه کرده است.

برای انجام انتخاب رشته به صورت اصولی و منتهی به نتیجه دلخواه، لازم است تا با مراحل انتخاب رشته را به طور کامل به طور کامل آشنا شویم. قدم اول در این راه بررسی کارنامه کنکور سراسری است.

بررسی کارنامه کنکور سراسری چه اطلاعاتی در اختیار ما میگذارد؟

کارنامه کنکور سراسری شامل اطلاعات بسیار مهمی مانند اطلاعات فردی، درصدهای دروس، معدل امتحان نهایی، میزان تاثیر سوابق تحصیلی، نمره و تراز کل در هر زیر گروه و رتبه داوطلب  در زیر گروه ها، سهمیه و کشور می باشد.

پس از اعلام نتایج اولیه داوطلبان برای دریافت کارنامه خود باید به سایت سازمان سنجش قسمت دریافت نتایج مراجعه و کارنامه خود را دریافت نمایند.

گام اول: بررسی اطلاعات فردی

در گام نخست اطلاعات و مشخصات فردی خود را بررسی کنید و آن را با اطلاعات مندرج در پاسخنامه مطابقت دهید. سپس پاسخنامه کنکور را با درصدهای موجود در کارنامه بررسی نمایید و در صورت مشاهده مغایرت با مراجعه به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش نسبت به ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری اقدام نمایید.

گام دوم: بررسی رتبه و تراز

رتبه و تراز شما در هر زیرگروه به صورت مجزا اعلام شده است. این قسمت از کارنامه به شما می گوید که در هر زیرگروه چه رتبه ای کسب کرده اید. دقت کنید که رشته های مورد علاقه شما در کدام زیر گروه قرار دارد و با مقایسه رتبه خود در آن زیر گروه احتمال قبولی در آن رشته ها را مورد بررسی قرار دهید.

به طور مثال رشته پزشکی در زیر گروه یک تجربی قرار داشته و رتبه داوطلب در زیر گروه یک معیار عمل برای قبولی داوطلب است.

نمونه کارنامه

گام سوم: وضعیت مجاز یا عدم مجاز به انتخاب رشته

یکی دیگر از مهم ترین نکات کارنامه وضعیت مجاز به قبولی یا عدم مجاز داوطلب در دوره های روزانه و غیر روزانه می باشد. به دلیل ادغام ثبت نام دانشگاه آزاد و سراسری، وضعیت مجاز بودن در انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز در این کارنامه به اطلاع داوطلبان می رسد.

آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد شدند در انتهای کارنامه خود یک کد دسترسی به انتخاب رشته مشاهده می کنند.

در نهایت هر داوطلب مجاز به انتخاب 150 کد رشته محل از میان رشته های گروه آزمایشی ثبت نامی خود می باشد. و با توجه به دوره هایی که طبق کارنامه در آن ها مجاز به انتخاب رشته شده است، می تواند این انتخاب ها را تکمیل و ثبت نماید.

افرادی که تمایل به ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری دارند، می بایست انتخاب رشته خود را به همراه انتخاب رشته کنکور سراسری و در این 150 انتخاب وارد نمایند.

و نکته آخر اینکه داوطلبان گروه تجربی باید دقت کنند که انتخاب رشته برای چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. لذا متقاضیان دانشگاه آزاد باید کد رشته محل های رشته های مذکور را در فرم انتخاب رشته کنکور وارد نمایند اما سایر کد رشته محل ها را زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سایت انتخاب رشته این دانشگاه وارد نمایند.

پکیج های آموزشی  
زیر 100 سنجش

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب