زیرصد سنجش

بارم بندی حسابان دوازدهم در امتحانات نهایی

بارم بندی حسابان دوازدهم در امتحان نهایی

دانش آموزان پایه دوازدهم دوره های روزانه، بزرگسالان و داوطلبان کنکور رشته  ریاضی که متقاضی ترمیم نمره در درس حسابان هستند، می توانند با توجه به بارم بندی امتحان نهایی حسابان پایه دوازدهم از چگونگی ارزشیابی و اهمیت مباحث مختلف این درس مطلع شوند.

دانستن بارم بندی حسابان دوازدهم در امتحان نهایی برای طرح یک برنامه مطالعاتی استاندارد و موثر ضروری و بسیار حائز اهمیت است. این موضوع باعث می شود تا دانش آموزان نسبت به مباحث آن کتاب و اهمیت سرفصل های آن در امتحانات نوبت پایانی به دید خوبی دست یابند.

در این زنگ مشاوره زیر 100 سنجش به بررسی بارم بندی حسابان دوازدهم در امتحان نهایی، نحوه ارزشیابی این درس و مباحث مهم آن می پردازیم.

با توجه به قطعی شدن تاثیر سوابق تحصیلی در نتیجه نهایی کنکور و سهم 40 درصدی آن، اهمیت اطلاع از بام بندی دروس امتحانات نهایی و شناخت فصل ها و مباحث مهم و پرتکرار این دروس در آزمون خردادماه بیش از سال های گذشته مشهود است.

حسابان مهم ترین درس تخصصی و اغلب چالش برانگیز برای دانش آموزان رشته ریاضی، هم در امتحانات نهایی خردادماه و هم در کنکور به حساب می آید.

بارم بندی حسابان دوازدهم در امتحان نهایی

دانش آموزان پایه دوازدهم رشته تجربی در دوره های روزانه، بزرگسال و همچنین متقاضیان ترمیم معدل که ملزم به شرکت در امتحان نهایی درس حسابان 3 هستند، می توانند با اطلاع از بارم بندی مباحث و فصل های حسابان پایه دوازدهم در امتحان نهایی، اقدام به برنامه ریزی مطالعاتی نمایند.

پیش از اطلاع از نحوه بارم بندی فصل های حسابان در امتحانات خرداد، لازم است بدانید از آنجایی که سوابق تحصیلی (برگرفته از نمرات و معدل کتبی نهایی) در نتیجه پایانی کنکور شما با سهم 40 درصد و به صورت قطعی تاثیرگذار است، بنابراین مطالعه و تسلط بر کلیه مباحث دروسی که امتحان پایان ترم آنها به صورت نهایی برگزار می شود، الزامی است.

دانستن بارم بندی امتحان نهایی برای درس حسابان دوازدهم، مانند سایر دروس، تنها برای مرور بیشتر و تاکید بر مباحث مهم تر در روزهای پایانی نزدیک به امتحان آن درس است.

ارزشیابی درس حسابان در پایه دوازدهم تجربی به دو صورت مستمر و پایانی صورت می گیرد.

ارزشیابی مستمر براساس فعالیت های گروهی یا انفرادی دانش آموزان در کلاس یا خارج از کلاس و در طول سال تحصیلی انجام می شود. این ارزشیابی براساس مشاهدات معلم و تعامل بین معلم و دانش آموز در هنگام انجام هر فعالیت و براساس عملکرد دانش آموزان در انجام فعالیت ها، مانند ارائه گزارش، شرکت در بحث های گروهی، پاسخ به پرسش های کتبی و شفاهی انجام می شود.

معمولا نحوه امتحان نوبت اول به صورت کتبی و بارم بندی با توجه به نظر دبیر می باشد.

امتحان نوبت اول دی ماه پایه دوازدهم معمولا از نصف کتاب و با توجه به بودجه بندی دبیر می باشد.

نمره ارزشیابی مستمر برای هر نوبت (اول و دوم) 20 نمره است.

ارزشیابی پایانی به صورت امتحان کتبی خواهد بود و بارم بندی امتحان به صورت 20 نمره و طبق جدول فوق می باشد. در آزمون پایانی خرداد و شهریور ماه سوال از کل کتاب طرح می شود.

برای اینکه در هر دوی این ارزشیابی ها به بالاترین نمره دست یابید، لازم است بر مباحث کتاب درسی به صورت کاملا مفهومی و تشریحی مسلط باشید. بنابراین بهره مندی از بهترین تدریس حسابان دوازدهم و استفاده از بهترین پکیج تدریس حسابان 2 کاملا الزامی است.

بارم بندی فصل های کتاب ریاضی دوازدهم در امتحان نوبت اول و امتحان نهایی مطابق جدول فوق پیشنهاد می شود.

همانطور که در جدول فوق مشاهده می شود، در امتحان خردادماه، فصل های نوبت دوم یعنی فصول 4 و 5، در درس حسابان دوازدهم، از نمره بالاتری برخوردار است، و اهمیت فصل های مربوط به نوبت اول در امتحان خرداد تقریبا در یک سطح است. بنابراین نحوه اولویت بندی برای مطالعه مباحث این درس، باید براساس میزان ضعف و قوت خودتان و همچنین میزان بارم بندی فصول باید تنظیم باشد.

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب