زیرصد سنجش

بارم بندی امتحان نهایی فیزیک دوازدهم

بارم بندی امتحان نهایی فیزیک دوازدهم

با نزدیک شدن به فصل امتحانات نهایی پایه دوازدهم، اطلاع از مباحث مهم دروس برای کسب نتایج خوب بسیار حائز اهمیت است، در این زنگ مشاوره زیر 100 سنجش، به بررسی بارم بندی امتحان نهایی برای درس فیزیک دوازدهم می پردازیم.

اطلاع از بارم بندی دروس در امتحانات نهایی خردادماه، به دانش آموزان یک دید خوب از نحوه ارزشیابی و اهمیت مباحث هر درس می دهد. بنابراین دانش آموزان می توانند اولویت بندی مناسبی برای دروس و مباحث هر درس در برنامه ریزی مطالعاتی خود داشته باشند.

با توجه به اجرای مصوبه جدید کنکور و تاثیر مستقیم و قطعی 40 درصد سوابق تحصیلی در نتیجه نهایی کنکور، اهمیت اطلاع از بارم بندی دروس در امتحانات نهایی و شناخت مباحث مهم و پرتکرار در آزمون خردادماه بیش از سال های قبل مشهود است.

در این میان فیزیک به عنوان یکی از دروس اصلی و تخصصی رشته های تجربی و ریاضی، همواره جز دروس چالش برانگیز امتحانات نهایی و کنکور برای دانش آموزان بوده است.

دانش آموزان پایه دوازدهم دوره های روزانه، بزرگسالان و داوطلبان متقاضی ترمیم معدل که ملزم به شرکت در امتحان نهایی درس فیزیک 3 هستند، می توانند با اطلاع از بارم بندی مباحث فیزیک دوازدهم در امتحان نهایی خرداد، نسبت به تنظیم بهترین برنامه مطالعاتی اقدام نمایند.

بارم بندی امتحان نهایی برای درس فیزیک دوازدهم

پیش از آنکه ار نحوه نمره گذاری فصل های فیزیک برای امتحان نهایی مطلع شوید، این نکته را لازم است بدانید که، از آنجایی که سوابق تحصیلی و به تبع آن معدل کتبی امتحانات نهایی خرداد، در نتیجه نهایی آزمون سراسری شما، با سهم 40 درصد قطعی تاثیرگذار است، بنابراین مطالعه و تسلط بر کلیه مباحث دروس امتحان نهایی الزامی است.

دانستن بارم بندی امتحان نهایی برای درس فیزیک دوازدهم و سایر دروس، تنها برای مرور بیشتر و تاکید بر مباحث مهم تر در روزهای پایانی نزدیک به آزمون آن درس است.

بارم بندی امتحان نهایی برای درس فیزیک دوازدهم 

بارم بندی امتحان نهایی فیزیک تجربی

ارزشیابی درس فیزیک 3 در دو بخش مستمر و پایانی صورت می گیرد. برای اینکه در هر دوی این ارزشیابی ها به بالاترین نمره دست یابید باید بر مباحث کتاب درسی به صورت کاملا مفهومی مسلط باشید. بنابراین بهره مندی از بهترین تدریس فیزیک دوازدهم و استفاده از بهترین پکیج تدریس فیزیک 3 کاملا الزامی است.

معمولا  امتحان نوبت اول به صورت کتبی و بارم بندی با توجه به نظر دبیر می باشد. این بارم بندی معمولا از 20 نمره می باشد.

اما در امتحانات نوبت دوم (نهایی) نمره گذاری هر فصل در مقایسه با جدول بالا می تواند تا 0/5 نمره متغیر باشد.

همانطور که در جدول فوق مشاهده می شود، میزان اهمیت کلیه فصل های فیزیک 3 تقریبا در یک سطح است. بنابراین نحوه اولویت بندی برای مطالعه مباحث این درس، باید براساس میزان ضعف و قوت خودتان در هر مبحث باشد.

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب