زیرصد سنجش

اهمیت درس های مدرسه | چرا دروس مدرسه مهم است؟

اهمیت درس های مدرسه

در باب اهمیت درس های مدرسه، داوطلب کنکور همواره در دو راهی «برای کنکور بخوانم؟» یا «امتحانات مدرسه مهم هستند» و پرسش «چرا دروس مدرسه مهم است؟» مواجه می شود. این تردید و دو راهی در مقطع دوازدهم و سال منتهی به کنکور سراسری پر رنگ تر می شود.

اکثر مواقع مشاوران کنکور دانش آموزان پایه دوازدهم را به حذف یا کمرنگ کردن دروس مدرسه ترغیب و تشویق می کنند. اما آیا این درست است؟

پاسخ من: خیر!! یکی از بزرگترین اشتباهات داوطلب کنکور حذف دروس مدرسه است.

در این نوشته قصد داریم تا به پرسش چرا دروس مدرسه مهم است؟ پاسخ دهیم.

اهمیت درس های مدرسه

فراموش نکنید مهم ترین مسئله در مسیر رسیدن به موفقیت در کنکور این است که بدانیم سوالات کنکور از چه منبعی طرح می شود؟

پاسخ ساده است: از کتاب های درسی مدرسه!! به همین سادگی جواب اصلی سوال این نوشته یعنی اهمیت درس های مدرسه را پیدا کردیم.

در واقع برای اینکه در پاسخ‌گویی به سوالات کنکور به تسلط و مهارت دست یابید، ابتدا باید بر مفاهیم پایه‌ای که در کتاب‌های درسی مدرسه طرح شده تسلط کامل پیدا کنید.

مسئله بعدی در پاسخ به پرسش چرا دروس مدرسه مهم است؟ میزان تاثیر معدل کتبی امتحانات نهایی در نتیجه ی کنکور است. با توجه به قانون جدید برگزاری کنکور و تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در نتیجه نهایی کنکور، مشخص می شود که هرچقدر معدل امتحانات کتبی شما بالاتر باشد شانس قبولی شما در کنکور نیز بالاتر می رود.

موضوع بعدی در اهمیت درس های مدرسه برای داوطلب کنکور این است که توجه به دروس مدرسه به ساختار ذهن شما برای مطالعه نظم می دهد.

فراموش نکنید قبولی در کنکور هیچ قرص و راه میانبری ندارد. باید درس را به طور کامل بلد باشید. باید مبحث را فهمیده باشید، باید تست و تمرین زیاد حل کرده باشید و از دل تمرین ها و تست های سال های گذشته نکات کلیدی حل تست را استخراج کنید.

تشریحی درس خواندن به شما قدرت تحلیل مسئله می دهد. فراموش نکنید خط به خط کتاب های درسی را بخوانید.

اغلب در کلاسهای مدرسه مطالب مهم به صورت کلی تدریس می شوند که این برای داوطلب کنکور بسیار کم است، به همین دلیل است که زیر صد در پکیج های آموزشی خود در گام اول به تدریس خط به خط کتاب های درسی در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم پرداخته تا دانش پایه ای دانش آموزان ارتقا یابد.

از طرف دیگر اگر اخبار کنکور را دنبال کنید قطعا به پیگیری قانون تاثیر قطعی معدل در قبولی کنکور بر خورده اید که با جدیت از سوی مسئولان در حال انجام است و به صورت پلکانی و طی چند سال سهم معدل و سوابق تحصیلی در کنکور سراسری تا 60 درصد قطعی خواهد رسید.

پس اهمیت درس های مدرسه و نمرات امتحانی خود را دست کم نگیرید.

اما نکته اصلی ایجاد هماهنگی بین مطالعه ی دروس مدرسه و برنامه ریزی درسی برای موفقیت در کنکور است.

برای این کار قطعا شما نیاز به راهنمایی افراد خبره دارید. شرایط تحصیلی شما و میزان تسلط تان به مباحث پایه باید سنجیده شود. هدفی که به دنبال آن هستید در برنامه ریزی شما بسیار تاثیرگذار است، برنامه ی شما باید با هدف و سطح اطلاعات‌تان تناسب کامل داشته باشد.

اکنون که دلیل اهمیت درس های مدرسه را می دانید، می توانید به بهترین شکل برای موفقیت در امتحانات مدرسه، امتحانات نهایی و کسب بهرین نتیجه در کنکور سراسری برنامه ریزی نمایید.

سه گام موفقیت در کنکور را فراموش نکنید: هدف، برنامه ریزی و ابزار حرکت، استمرار در حرکت.

در پکیج آموزشی کنکور زیر صد سنجش هم موفقیت در امتحانات نهایی و هم کسب نتیجه دلخواه در کنکور سراسری مورد توجه قرار گرفته است.

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب