زیرصد سنجش

آموزش آنلاین یا آموزش آفلاین؟!

حساب آنلاین یا آموزش آفلاین

با پیشرفت تکنولوژی امروز دیگر لازم نیست برای فراگرفتن یک آموزش یا استفاده از تدریس اساتید برتر کنکور، حتما به صورت حضوری از  کلاس‌های اساتید مختلف استفاده کنید. اکنون به طور گسترده‌ای آموزش‌ آنلاین و آفلاین مورد توجه گروه‌های مختلف جامعه قرار گرفته‌اند و هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.

مزیت بزرگ هر دو روش آموزش به صورت آنلاین و آفلاین این است که می‌توانید از هر جای ایران و حتی جهان، به آموزش‌های یک استاد در یک درس خاص به راحتی دسترسی داشته باشید. استفاده از پکیج آموزشی دروس کنکور به صورت آفلاین به خصوص پس از ظهور پاندمی کرونا و قرنطینه سراسری مورد توجه قرار گرفت. در ادامه به مقایسه دو روش آموزش آنلاین و آفلاین می‌پردازیم.

منظور از آموزش آنلاین چیست؟

آموزش آنلاین دوره های کنکوری، یک سیستم آموزشی بسیار منعطف است که به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد در هر جایی که هستند، تنها با گوشی هوشمند و یا کامپیوتر شخصی در کلاس حاضر شوند. معمولا آموزش‌های آنلاین در بستر نرم‌افزاریی نظیر Skype و یا Zoom ارائه می‌شوند.

منظور از آموزش آفلاین چیست؟

آموزش آفلاین در دوره های کنکور نوع دیگری از آموزش‌های غیرحضوری است که در آن استاد با کمک فیلم آموزشی دروس کنکور به تدریس می‌پردازد و در قالب پکیج آموزشی کنکور ارائه می شود. بنابراین در هر دو روش آموزش آنلاین و آفلاین، نیازی نیست داوطلب حتما در کلاس درس حضوری حضور یابد.

آموزش آفلاین و آموزش آنلاین

آموزش آنلاین یا آموزش آفلاین؛ کدام بهتر است؟

آموزش‌های آنلاین و آفلاین هر دو روش‌های آموزشی جدیدی هستند که به دلیل عدم نیاز به حضور در کلاس، بسیار انعطاف‌پذیر هستند. اما این دو یک سری تفاوت‌هایی با هم دارند. برای مثال آموزش آفلاین نسبت به آموزش آنلاین، انعطاف بیشتری دارد، زیرا نیازی نیست دانش آموز در یک ساعت مقرر در کلاس حاضر شود و می‌تواند با کمک فایل‌های آموزش آفلاین در هر ساعتی از روز کلاس خود را ببیند و یادداشت‌برداری کند.

علاوه بر این گاهی اوقات ممکن است در اثر قطعی برق، قطعی اینترنت و یا دیگر مشکلات دانشجو نتواند به موقع به اینترنت دسترسی پیدا کرده و در جلسه کلاس آنلاین استاد خود شرکت کند. حال آنکه اگر آموزش آفلاین باشد، دانش آموز فقط با استفاده از پکیج های آموزشی می‌تواند بارها آن‌ها را ببیند و مطالبشان را فرا بگیرد.

در مقایسه آموزش‌ آنلاین و آفلاین همچنین باید بگوییم که هر در هر دو روش هزینه‌های آموزشی بسیار کاهش می‌یابد. دانش آموز در آموزش آفلاین تنها یک بار هزینه دریافت آموزش‌ها را پرداخت می‌کند در حالی که در آموزش حضوری باید برای هر بار حضور در کلاس خود هزینه رفت و آمد به محل تحصیل را بپردازد که در مجموع مبلغ هنگفتی می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب به مقایسه آموزش آنلاین و آفلاین پرداختیم. آموزش آفلاین به کمک پکیج فیلم‌های آموزشی به نسبت آموزش آنلاین مزایای بیشتری برای دانشجویان و دانش‌آموزان دارد. برخی فکر می‌کنند آموزش‌های غیرحضوری آنلاین و آفلاین به اندازه آموزش حضوری تاثیرگذار نیستند، اما این باور کاملا غلط است. تاثیر آموزش‌ دروس چه به صورت حضوری باشد و چه به صورت غیرحضوری، تا حدود زیادی به انگیزه و اشتیاق خود یادگیرنده بستگی دارد.

پکیج های آموزشی  
زیر 100 سنجش

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیگر مطالب