زیرصد سنجش

نحوه انتخاب رشته داوطلبان کنکور 1401

انتخاب رشته کنکور 1401
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از 17 مرداد و متقاضیان انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی از 18 مرداد می توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

ساعاتی پس از نیمه شب، کارنامه اولیه داوطلبان کنکور 1401 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و همزمان با آن نحوه انتخاب رشته داوطلبان کنکور 1401 نیز اعلام شد.

امکان انتخاب 150 کدرشته محل برای رشته های با آزمون و بدون آزمون

انتخاب رشته برای دو دوره با آزمون و بدون آزمون دانشگاه ها جدا از یکدیگر نمی باشد و داوطلبان کنکور 1401 تا 150 کدرشته محل از میان رشته های اآزمون و دون آزمون می توانند انتخاب کنند.

توضیحات کامل این دو روش پذیرش در دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته (راهنمای شماره ۲) به تفکیک ارائه شده است.

داوطلبانی که در کنکور سراسری 1401 ثبت نام کرده ولی در جلسه آزمون حاضر نشدند، نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته های صرفا با سوابق تحصیلی ندارند و می توانند رشته های بدون آزمون را تا 150 رشته محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته را انتخاب نمایند.

امکان انتخاب رشته برای داوطلبانی که در کنکور 1401 ثبت نام نکرده اند

آن دسته از متقاضیان ورود ه دانشگاه که در کنکور 1401 ثبت نام نکرده اند، می توانند همزمان با آغاز انتخاب رشته صرفا براساس سوابق تحصیلی، که از 18 مرداد آغاز می شود، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

مشاهده مشروح اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص اعلام نتایج اولیه و نحوه انتخاب رشته داوطلبان کنکور 1401

دفترچه راهنمای انتخاب رشته از روز جمعه 14  مرداد بر روی سایت قرار می گیرد.

دفترچه شماره 2 (راهنمای انتخاب رشته) هر یک از گروه های آزمایشی از روز جمعه 14 مرداد بر روس سایت سنجش در دسترس متقاضیان انتخاب رشته قرار می گیرد.

داوطلبان پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما، کدرشته‌های انتخابی خود را ابتدا در فرم پیش‌نویس مندرج در انتهای دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج و پس از اطمینان از صحت کدرشته محل‌های انتخابی از عصر روز دوشنبه ۱۷ مرداد تا روز شنبه ۲۲ مرداد براساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی، کدرشته محل های تحصیلی مورد علاقه خود را ثبت کرده و نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته در مدت زمانی که در نظر گرفته شده است اقدام کنند.

پس از تایید نهایی کدرشته های انتخابیِ ثبت شده در سامانه انتخا رشته سازمان سنجش، کد رهگیری 15 رقمی توسط سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته برای داوطلب صادر و در اختیار وی قرار می گیرد.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که فقط یک بار اجازه انتخاب رشته به هر فرد داده می‌شود. ضمناً پس از انتخاب رشته و دریافت رسید ۱۵ رقمی، داوطلبان می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را به تعداد محدود تصحیح و یا ویرایش کنند.

آغاز زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد از 18 مرداد

همچنین انتخاب رشته برای واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد از 18 مرداد آغاز می شود. آن‌دسته از داوطلبان علاقمند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، باید پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته از تاریخ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ به بعد به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی: www.azmoon.org مراجعه کنند.

تذکر بسیار مهم: براساس مصوبه جلسه ۲۲ مورخ ۳۰ آذرماه ۱۳۹۸ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی که در کارنامه اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند توجه داشته باشند که رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته مندرج در سایت سازمان سنجش درج شده است و در صورت علاقمندی به هر یک از این چهار رشته تحصیلی، باید آنها را در فرم انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش و در اولویت مورد دلخواه درج کنند.

پکیج های آموزشی  
زیر 100 سنجش

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب بلاگ

اخبار

ثبت نام نوبت دوم کنکور 1403 آغاز شد

ثبت نام نوبت دوم کنکور 1403 آغاز شد

ثبت نام نوبت دوم کنکور 1403 آغاز شد

اخبار

تقویم آزمون های سراسری 1404 اعلام شد

تقویم آزمون های سراسری 1404 اعلام شد

اخبار

جزییات ثبت نام در کنکور 1403 نوبت دوم

جزییات ثبت نام در کنکور 1403 نوبت دوم منتشر شد

جزییات ثبت نام در کنکور 1403 نوبت دوم منتشر شد

اخبار

معرفی منابع کنکور فرهنگیان

منابع کنکور فرهنگیان | برای کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان چه دروسی را بخوانیم؟

معرفی منابع کنکور فرهنگیان | مراحل پذیرش دانشجو معلم

اخبار

سازمان سنجش به سازمان ملی سنجش و ارزشیابی محلحق می شود

سازمان سنجش به سازمان ملی سنجش و ارزشیابی محلحق می شود

اخبار

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت بهمن 1402

نتایج تکمیل ظرفیت اعلام شد | اعلام نتایج پذیرش براساس سوابق تحصیلی بهمن 1402

نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه ها برای ورودی بهمن اعلام شد