زیرصد سنجش

معرفی رشته هوشبری

هوشبری یکی از شاخه های پرطرفدار پیراپزشکی است.

پیراپزشکی به گروهی از رشته های تخصصی کنکور تجربی گفته می شود که ماهیت آنها یاری رساندن به پزشک در امر بهبود بیمار است.

این رشته در مقطع کارشناسی (دوره ی 4ساله) ارائه می شود و امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را نیز دارد.

در طی دوره ی آموزشی هوشبری، دانشجویان اصول و روش های بی هوشی، وسایل و داروهای مربوط به آن و همچنین مراقبت از بیماران تحت بیهوشی کامل و بی حسی موضعی، در مراحل قبل، حین و بعد از بیهوشی را فرا می گیرند.

دانشجویان در طول دوره تحصیل در رشته هوشبری با تجهیزات و وسایل مورد استفاده در مراقبت از بیمار بیهوش در اعمال جراحی عمومی، تخصصی و همچنین بخش های مراقبت های ویژه و اورژانس ها آشنا می شوند و نحوه مراقبت از بیماران در مراحل مختلف بیهوشی را به صورت نظری و عملی آموزش می بینند.

رشته هوشبری در مقطع کارشناسی شامل 130 واحد درسی می باشد که 22 واحد آن مربوط به دروس عمومی،92 واحددروس پایه ، اختصاصی و کارآموزی و 16 واحد هم مربوط به کار آموزی در عرصه 16 واحد می باشد.

میزان اهمیت کلیه دروس تخصصی برای قبولی در این رشته به یک اندازه است.

در بین دروس عمومی هم به طور قاطع نمی توان گفت کدام درس مهم تر است، اما چون غالبا دانش آموزان رشته تجربی از درس عربی گریزان هستند می توان عربی را به عنوان سکوی پرتاب در نظر گرفت.

“هیچ درسی را حذف نکنید. تاکید می کنم در کنکور تجربی همه دروس از اهمیت یکسان برخوردارند. حداقل یک درس عمومی و یک درس تخصصی را با مشورت مشاور خود به عنوان درسی که باید 100 بزنید انتخاب کنید.”

فراموش نکنید برای اینکه در بهترین رشته و بهترین دانشگاه پذیرفته شوید باید بهترین باشید.

رشته هوشبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *