زیرصد سنجش

معرفی رشته داروسازی

یکی دیگر از رشته های دوره ی دکتری حرفه ای در کنکور تجربی، رشته ی داروسازی است که در زیر گروه 2 قرار گرفته است.
این رشته هم مانند پزشکی و دندانپزشکی جز رشته های پرطرفدار و سطح بالای کنکور تجربی محسوب می شود.
از ویژگی های قابل توجه این رشته، اهمیت بالای مباحث علوم پایه مخصوصا درس شیمی در آن است و این اهمیت در دارا بودن ضریب 4 این درس در کنکور نمایان می شود.
در کنکور 99 کل ظرفیت پذیرش در رشته ی داروسازی 1185 نفر بوده که سهم دانشگاههای روزانه 754 نفر، پردیس دانشگاهها  (شهریه پرداز) 291 نفر و دانشگاه آزاد 140 نفر بوده است.
نکته بعدی در ارتباط با رشته ی داروسازی، دارا بودن ضریب 1 در درس زمین شناسی است؛ اگر داروسازی هدف اصلی شماست، از این درس غافل نشوید، اما اگر داروسازی به موازات رشته های زیر گروه 1 جز انتخابهای شماست تمرکز خود را روی دروس اصلی چون زیست و شیمی بگذارید.
برای قبولی در این رشته درس شیمی اهمیت بسیار بالایی دارد، اما با توجه به رقابت شدید بین نفرات بالای کنکور تجربی، تمام دروس مهم و نیازمند برنامه ریزی می باشند. در واقع شیمی برای قبولی در داروسازی سکوی پرتاب محسوب می شود.
دوره ی تحصیل در رشته ی داروسازی  6 سال است که همچون سایر رشته های مقطع دکترای حرفه ای، دوسال اول آن مختص دروس پایه و 4 سال بعد مختص دروس تخصصی رشته می باشد.
“هیچ درسی را حذف نکنید. تاکید می کنم در کنکور تجربی همه دروس از اهمیت یکسان برخوردارند. حداقل یک درس عمومی و یک درس تخصصی (ترجیحا شیمی)  را با مشورت مشاور خود به عنوان درسی که باید 100 بزنید انتخاب کنید.”
فراموش نکنید برای اینکه در بهترین رشته و بهترین دانشگاه پذیرفته شوید باید بهترین باشید.

 

 

 

تذکر مهم: اطلاعیه های مربوط به کنکور سراسری، منابع آزمون، شرایط و جدول زمان بندی تنها در صورتی قابل استناد است که از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *