زیرصد سنجش

ثبت نام نوبت اول کنکور 1402 آغاز شد

ثبت-نام-نوبت-اول-کنکور-1402
فرآیند ثبت نام نوبت اول کنکور 1402 آغاز شد

فرآیند ثبت نام نوبت اول کنکور 1402 آغاز شد.

ورود به صفحه ثبت نام در کنکور نوبت اول 1402

متن کامل اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص ثبت‌نام‌ و شرايط و ضوابط شركت در‌ آزمون‌ سراسري‌ ‌ سال‌ 1402 (نوبت اول) به شرح زیر می باشد:

«به ‌اطلاع‌ داوطلبان ثبت‌نام‌ و شركت‌ در آزمون‌ سراسري‌ سال 1402 (نوبت اول) براي‌ پذيرش در رشته‌هاي با آزمون در دوره‌هاي‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نيمه‌حضوري، مجازي، پرديس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالي، دانشگاه‌ پيام‌نور و مؤسسات‌ آموزش‌ عالي‌ غيرانتفاعي‌ و غيردولتي‌ و همچنين رشته‌هاي تحصيلي با آزمون دانشگاه آزاد اسلامي مي‌رساند ثبت‌نام از روز يکشنبه مورخ 1401/08/08 (هشتم آبان ماه‌ 1401) منحصراً از طريق درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان به نشاني: www.sanjesh.org آغاز و در روز شنبه مورخ 1401/08/14 (چهاردهم آبان ماه‌ 1401) پايان مي‌پذيرد؛

لذا داوطلبان واجد شرایط مي‌توانند در مهلت مقرر براي شركت در کنکور سراسري سال 1402 ثبت‌نام نمايند.

معرفی پکیج های آموزشی کنکور

الف) تکالیف داوطلبان براي‌ شركت‌ در آزمون:‌

داوطلب شركت‌ در آزمون‌ بايد اقدامهای‌ زير را به موقع‌ و در مهلت‌ مقرر انجام‌ دهد:

1- مطالعه دفترچه راهنماي ثبت‌نام (دفترچه شماره 1) در کنکور سراسري سال 1402 (اين دفترچه همزمان با شروع ثبت‌نام از طريق درگاه اطلاعرساني این سازمان قابل دريافت است).

2- خريد كارت اعتباري ثبت‌نام از درگاه اطلاع‌رساني این سازمان.

3- مراجعه به سامانه جمع‌آوري اطلاعات و سوابق تحصيلي داوطلبان آزمون سراسري ورود به دانشگاه‌ها به نشاني: http://dipcode.medu.ir براي دريافت كدهاي سوابق تحصيلي ذيل:

1-3- كد سوابق تحصيلي دارندگان دیپلم نظام آموزشي جديد (3-3-6).

توضیح: اين دسته از داوطلبان قبلاً مي‌بايست طبق اعلام مدارس محل تحصيل با مراجعه به سامانه فوق كد سوابق  تحصيلي خود را دريافت نموده و در زمان ثبت‌نام با درج كد سوابق تحصيلي در درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان اطلاعات فردي خود را مشاهده ‌نمايند.

2-3- كد سوابق تحصيلي براي ديپلمه‌هاي سال 1384 تا سال 1401 شاخه نظري (نظام سالي واحدي يا ترمي واحدي و همچنين نظام آموزشي جديد 3-3-6 ) رشته‌هاي تحصيلي رياضي فيزيك، علوم تجربي، ادبيات و علوم انساني، علوم و معارف اسلامي.

3-3- كد سوابق تحصيلي براي داوطلبان با مدرك پيش‌دانشگاهي رياضي فيزيك، علوم تجربي، ادبيات و علوم انساني، علوم و معارف اسلامي و هنر كه مدرك دوره پيش‌دانشگاهي خود را از سال 1391 تا 1401 اخذ نموده‌اند.

تبصره 1: دارندگان مدرك پيش‌دانشگاهي سال­هاي 1391 تا 1401 در صورتي كه اطلاعات آنها در بانك اطلاعاتي مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش وجود نداشته يا ناقص باشد، ابتدا براي تكميل اطلاعات خود به آدرس اينترنتي: http://dipcode.medu.ir مراجعه نمايند.

در صورت تاييد اطلاعات آنان از سوي آموزش و پرورش، مي­توانند تا تاريخ 1401/08/14 نسبت به ثبت­ نام اقدام نمايند.

تبصره 2: دانش­ آموزان دوره نظری سال آخر نظام آموزشی 3-3-6 كه تا تاريخ 31 شهريور ماه سال 1402 فارغ‌التحصيل مي‌شوند، لازم است براي اطلاع از نحوه اقدام برای مشاهده سوابق تحصیلی به اطلاعيه پرينت كارت شركت در آزمون تاريخ  1401/10/26مراجعه نمايند.

4- ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع‌رساني این سازمان در زمان مقرر (1401/08/08 تا 1401/08/14).

5- پرينت كارت‌ شركت در‌ آزمون بر اساس برنامه‌ زماني مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام.

6- حضور در حوزه امتحاني تعيين‌ شده در كارت شرکت در آزمون‌ و پاسخ دادن به سوالات.

زیر 100 سنجش

ب) ثبت‌نام‌ براي‌ شركت‌ در کنکور 1402:‌

1- دريافت دفترچه راهنماي ثبت‌نام آزمون سراسري سال 1402:

دفترچه راهنماي ثبت‌نام در این آزمون در درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان قرار دارد. داوطلبان لازم است برای اطلاع از شرايط عمومي و اختصاصي، ضوابط مربوط به استفاده از سهمیه ایثارگران، مقررات وظيفه عمومي(برای برادران)، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غير ايراني و سایر موارد مورد نیاز، دفترچه راهنماي مذکور را مطالعه نموده و در صورتي كه داراي شرايط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنماي مورنظر هستند، به عنوان داوطلب در اين آزمون ثبت‌نام نمايند.

دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1402 (نوبت اول)

 

 2- پرداخت هزينه خريد كارت اعتباري:

با توجه به اينكه پرداخت هزينه ثبت‌نام منحصراً به صورت اينترنتي انجام مي‌شود، لازم است به وسيله كارت‌هاي عضو شبكه بانكي شتاب كه پرداخت الكترونيكي آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع‌رساني سازمان و پرداخت مبلغ 1/300/000(یک میلیون و سیصد هزار) ريال به عنوان وجه ثبت‌نام شركت در آزمون، نسبت به دريافت اطلاعات كارت اعتباري(شماره سريال 12 رقمي) اقدام نمايید.

تبصره 1- با توجه به اينكه مقرر شده است در مراحل مختلف فرآيند اين آزمون، خدماتي از طريق ارسال پيام كوتاه ارائه شود، مبلغ 30/000 (سی هزار) ريال به عنوان هزينه استفاده از خدمات پيام كوتاه دريافت مي‌شود.

تبصره 2- هر داوطلب مطابق ضوابط آزمون مي‌تواند در يكي از گروه‌هاي پنجگانه آزمايشي شامل گروه آزمايشي 1(علوم رياضي و فني)، گروه آزمايشي2 (علوم تجربي)، گروه آزمايشي3(علوم انساني)، گروه آزمايشي4(هنر) و گروه آزمايشي 5 (زبان‌هاي خارجي) شرکت نمايد.

تبصره 3- چنانچه تمايل به ثبت‌نام در 2 يا 3 گروه آزمايشي(با توجه به توضيحات تبصره 4 ذيل) ‌باشید، لازم است به ازاي هر گروه آزمايشي، مبلغ 1/300/000 (یک میلیون و سیصدهزار) ريال ديگر نيز از همين طريق پرداخت و اطلاعات كارت اعتباري را دريافت نمایید.

تبصره 4- منظور از ثبت‌نام در 2 يا 3 گروه آزمايشي بدينصورت است كه داوطلب مي‌تواند علاوه بر انتخاب يكي از گروه‌هاي آزمايشي (علوم رياضي و فني يا علوم تجربي يا علوم انساني) به عنوان گروه آزمايشي اصلي، در گروه های آزمايشي هنر و زبان خارجي نيز متقاضي شود؛

به عبارت ديگر، نمي‌توان به طور همزمان، در گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني ثبت‌نام نمود.

تبصره 5- در رابطه با نحوه اعلام علاقه‌مندي به رشته‌هاي دانشگاه‌هاي پیام نور، غیرانتفاعی ، فرهنگيان و تربيت دبير شهيد رجايي تهران، به اطلاع مي‌رساند داوطلبان می­ توانند در نوبت دوم ثبت نام آزمون سراسری سال 1402( از تاریخ 15 تا 1402/01/21) و یا در مرحله انتخاب رشته (نيمه دوم مردادماه سال 1402) در این خصوص اقدام نمایند.

زیر 100 سنجش

ج) آماده نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز براي ثبت‌نام:

پس از مطالعه دفترچه راهنما مدارك يا اطلاعات لازم مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام، از جمله فايل عكس اسكن شده را براساس توضيحات مندرج در دفترچه آماده نمايید.

در صورت تمايل به ويرايش اطلاعات ثبت نامي، لازم است با ورود به حساب کاربري خود نسبت به مشاهده و ويرايش اطلاعات ثبت نامي اقدام کنید.

تذکر 1: شرايط و ضوابط ثبت‌نام و شركت در کنکور سراسري نوبت اول 1402، در دفترچه راهنماي شماره 1 آزمون درج شده است و هرگونه‌ تغيير‌ در شرايط و ضوابط ثبت‌نام اين آزمون، به صورت اطلاعيه رسمي از طريق‌ درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان و نشريه پيك‌‌سنجش‌ و در صورت لزوم ‌از طريق رسانه‌هاي گروهي ‌اعلام ‌خواهد شد.

تذکر 2: داوطلبان لازم است در تکمیل پروفایل ثبت نام دقت کافی داشته باشند.

بعد از اتمام مهلت ثبت نام و ويرايش به هیچ وجه امکان تغییر اطلاعات اعم از مشخصات فردی، اقامتی یا آزمونی میسر نیست.

مسئولیت ثبت اطلاعات در پروفایل کاملاً به عهده شخص داوطلب می­باشد.

د) نحوه ارسال درخواست یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور

در صورت لزوم مي‌توانید سوال يا سوالات خود را از طریق سامانه پاسخگويي اينترنتي این سازمان به نشانی https://request.sanjesh.org/، یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن 42163-021 در ميان بگذارید.

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب بلاگ

اخبار

ثبت نام نوبت دوم کنکور 1403 آغاز شد

ثبت نام نوبت دوم کنکور 1403 آغاز شد

ثبت نام نوبت دوم کنکور 1403 آغاز شد

اخبار

تقویم آزمون های سراسری 1404 اعلام شد

تقویم آزمون های سراسری 1404 اعلام شد

اخبار

جزییات ثبت نام در کنکور 1403 نوبت دوم

جزییات ثبت نام در کنکور 1403 نوبت دوم منتشر شد

جزییات ثبت نام در کنکور 1403 نوبت دوم منتشر شد

اخبار

معرفی منابع کنکور فرهنگیان

منابع کنکور فرهنگیان | برای کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان چه دروسی را بخوانیم؟

معرفی منابع کنکور فرهنگیان | مراحل پذیرش دانشجو معلم

اخبار

سازمان سنجش به سازمان ملی سنجش و ارزشیابی محلحق می شود

سازمان سنجش به سازمان ملی سنجش و ارزشیابی محلحق می شود

اخبار

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت بهمن 1402

نتایج تکمیل ظرفیت اعلام شد | اعلام نتایج پذیرش براساس سوابق تحصیلی بهمن 1402

نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه ها برای ورودی بهمن اعلام شد