زیرصد سنجش

اولین آزمون سراسری الکترونیکی برگزار شد

اولین آزمون سـراسری الکترونیکی به صورت چراغ خاموش برگزار شد
اولین آزمون سراسری الکترونیکی به صورت آزمایشی برگزار شد. نتایج اولیه کنکور اوایل هفته آینده اعلام می شود.

رییس سازمان سنجش در نشست خبری روز شنبه اعلام کرد اولین آزمون سراسری الکترونیکی برگزاری شد.

عبدالرسول پورعباس همچنین با تاکید بر اینکه آزمون سراسری را به سلامت پشت‌سرگذاشتیم، گفت: به جز تعداد محدودی که تلاش کردند با خود تجهیزاتی برای تقلب به سر جلسه آزمون بیاورند، تا به امروز موردی را کشف نکرده ایم که بشود گفت تقلبی صورت گرفته است. تمام موارد و کنترل‌های ما نشان از سلامت کامل آزمون سراسری دارد.

اولین آزمون سراسری الکترونیکی به صورت چراغ خاموش برگزار شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین از برگزاری اولین آزمون الکترونیکی برای شماری از داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: اولین آزمون تستی در حوزه الکترونیک به صورت چراغ خاموش برگزار شد؛ اعلام نکردیم و کار را شروع کردیم و جواب مثبت هم گرفتیم. راهکار و نقشه کار را درآوردیم؛ یعنی مشخص کردیم در چه مسیری باید حرکت کنیم تا بتوانیم شکل گسترده تر آزمون ها را برگزار کنیم.

وی افزود: این آزمون برای تعدادی از داوطلبان دوره کارشناسی گروه آزمایشی تجربی و دروس اختصاصی آن در سه شهر برگزار شد. داوطلبان این آزمون با ثبت‌نام نبوده‌اند بلکه آنها را گزینش کرده بودیم. درواقع از آموزش و پرورش خواستیم که تنوعی از داوطلبان به ما معرفی کند که هم خودشان را سنجش کردند و هم سامانه سنجش برای برگزاری آزمون الکترونیکی تست شد.

برای سال آینده شاید آزمون به صورت ترکیبی برگزار شود و احتمالاً برای ۱۴۰۳ بتوانیم کل آزمون سراسری را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

معرفی پکیج های آموزشی کنکور

پورعباس درباره اعلام نتیجه کنکور نوبت اول نیز گفت: بعد از برگزاری آزمون دکترا و ارشد، در اولین فرصت نتیجه اولیه نوبت اول کنکور اعلام خواهد شد و احتمال دارد که اوایل هفته آینده نتایج اعلام شود.

نتایج اعلام شده به شکل نمرات خام درس های مختلف است و تراز نمی شود و رتبه ای هم به کسی داده نمی شود. فقط نمرات خام دروس مختلف است که بتوانند عملکرد خود را ارزیابی کنند.

وی در ادامه افزود: این نمرات خام با نمرات خامی که از طرف آموزش و پرورش فرستاده می شود با یکدیگر تراز می شود و داوطلبان بر اساس نمره کل در تابستان آینده برای انتخاب رشته می توانند اقدام کنند.

سهمیه داوطلبان مناطق زلزله‌زده خوی اعمال می‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، درباره سهمیه ویژه داوطلبان منطقه زلزله زده خوی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ای دارد در مورد آزمون سراسری برای هر نقطه از کشور که دچار حوادثی مانند سیل، زلزله، آتشفشان و برف و باران های طولانی‌مدت یا هر بلای طبیعی می شوند. بر اساس آن مصوبه مصادیق به سازمان سنجش اعلام می شود و سهمیه ای به آن مناطق داده می شود؛ بنابراین منطقه زلزله‌زده خوی هم یکی از آن مصادیق است.

تا سه سال آنها می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند. این سهمیه مازاد است؛ یعنی از سهمیه کنکور آنها چیزی کم نمی شود؛ هر ظرفیتی که برای هر استان اعلام شود مازاد آن تا پنج درصد برای رشته هایی که وجود دارد، اعمال می شود.

راه‌اندازی سامانه طراحان سوال در سازمان سنجش

پورعباس در ادامه صحبت های خود به «سامانه طراحان سوال» اشاره کرد و گفت: طراحان سوال، یک سامانه کشوری و در راستای سیاست های سنجش آموزش کشور، مبنی‌بر «برنامه‌ریزی در مسیر توسعه آزمون‌های استاندارد و شیوه‌های نوین به منظور برگزاری الکترونیکی و هوشمند تمامی آزمون‌ها» راه‌اندازی شده است.

پکیج آموزشی کنکور تجربی

در مرحله اول درنظر است تا برای آزمون‌های سراسری، کارشناسی‌ارشد و دکتری، نسبت به شناسایی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های علمی ‌ـ ‌تخصصی موجود در دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی کشور و همچنین ظرفیت معلمان و دبیران وزارت آموزش و پرورش، برای طراحی سؤالات با رعایت استانداردهای لازم استفاده شود.

وی ادامه داد: از فرهیختگان «اعم از شاغلان و بازنشستگان» دعوت به‌ عمل می‌آید با مراجعه به درگاه سازمان سنجش آموزش کشور، در سامانه طراحان سوال نام نویسی کنند و مطابق دستورالعمل اعلام‌شده در سامانه، اقدام به طراحی و ارسال سوالات کنند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، صبح و بعدازظهر ۲۹ و ۳۰ دی ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد و ۹۶۰ هزار نفر در این دوره از آزمون با یکدیگر به رقابت پرداختند.

ثبت نام برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، از ۱۵ تا ۲۱ فروردین سال ۱۴۰۲ آغاز می شود و این آزمون صبح و بعدازظهر ۱۴ و ۱۵ تیرماه سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

 

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب بلاگ

اخبار

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی نوبت اول کنکور 1403

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی نوبت اول کنکور 1403

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

اخبار

تحلیل آمار شرکت کنندگان نوبت اول کنکور 1403

تحلیل آمار شرکت کنندگان نوبت اول کنکور 1403

اخبار

جزییات پذیرش آزمون دانشگاه فرهنگیان

جزییات پذیرش آزمون دانشگاه فرهنگیان | فرآیند برگزاری و نحوه پذیرش دانشجو-معلم

جزییات پذیرش آزمون دانشگاه فرهنگیان

اخبار

کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

اخبار

زمان دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور 1403 اعلام شد

زمان دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور 1403 اعلام شد

زمان دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور 1403 روز دوشنبه 3 اردیبهشت اعلام شد

اخبار

آمار نهایی شرکت کنندگان در نوبت دوم کنکور 1403

آمار نهایی شرکت کنندگان در نوبت دوم کنکور 1403

آمار نهایی شرکت کنندگان در نوبت دوم کنکور 1403 اعلام شد