زیرصد سنجش

اطلاعیه ثبت نام کنکور 1401

ثبت نام کنکور 1401
ثبت نام کنکور 1401 آغاز شد. سازمان سنج طی اطلاعیه ای، تاریخ ثبت نام و شرایط و ضواط شرکت در کنکور سراسری 1401 را اعلام کرد.

اطلاعيه‌ ضوابط شركت و ثبت‌نام‌ کنــکور 1401

 به ‌اطلاع‌ متقاضيان‌ ثبت‌نام‌ در کنکور 1401 براي‌ پذيرش در رشته‌هاي با آزمون در دوره‌هاي‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نيمه‌حضوري، مجازي، پرديس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالي، دانشگاه‌ پيام‌نور و مؤسسات‌ آموزش‌ عالي‌ غيرانتفاعي‌ و غيردولتي‌ و همچنين رشته‌هاي تحصيلي با آزمون دانشگاه آزاد اسلامي مي‌رساند، ثبت‌نام کنکور 1401 از روز يکشنبه مورخ 1400/11/10 (دهم بهمن ماه‌ 1400) منحصراً از طريق درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان به نشاني: www.sanjesh.org  آغاز و در روز يکشنبه مورخ 1400/11/17 (هفدهم بهمن ماه‌ 1400) پايان مي‌پذيرد؛ لذا متقاضیان واجد شرایط مي‌توانند در مهلت مقرر براي شركت در آزمون سراسري سال 1401 ثبت‌نام نمايند. 

الف) تکالیف متقاضيان براي‌ شركت‌ در آزمون:‌

متقاضي شركت‌ در آزمون‌ بايد يكايك‌ اقدامات‌ زير را به موقع‌ و در مهلت‌ مقرر انجام‌ دهد.

1- مطالعه دفترچه راهنماي ثبت‌نام کنکور 1401 (دفترچه شماره 1). اين دفترچه همزمان با شروع ثبت‌نام از طريق درگاه اطلاع رساني این سازمان قابل دريافت است.

2- خريد كارت اعتباري ثبت‌نام کنکور 1401 از درگاه اطلاع‌رساني این سازمان.

3- مراجعه به سامانه جمع‌آوري اطلاعات و سوابق تحصيلي متقاضيان آزمون سراسري ورود به دانشگاه‌ها به نشاني:  http://dipcode.medu.ir  يا  https://sahat.medu.ir براي دريافت كدهاي سوابق تحصيلي ذيل:

3-1- كد سوابق تحصيلي دارندگان دیپلم نظام آموزشي جديد (3-3-6).

یادآوری مهم: اين دسته از متقاضيان قبلاً مي‌بايست طبق اعلام مدارس محل تحصيل با مراجعه به سامانه فوق كد سوابق تحصيلي خود را دريافت نموده و در زمان ثبت‌نام با درج كد سوابق تحصيلي در درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان اطلاعات فردي خود را مشاهده ‌نمايند.

3-2- كد سوابق تحصيلي براي ديپلمه‌هاي سال 1384 تا سال 1400 شاخه نظري (نظام سالي واحدي يا ترمي واحدي و همچنين نظام آموزشي جديد 3-3-6 ) رشته‌هاي تحصيلي رياضي فيزيك، علوم تجربي، ادبيات و علوم انساني، علوم و معارف اسلامي. 

3-3- كد سوابق تحصيلي براي متقاضيان با مدرك پيش‌دانشگاهي رياضي فيزيك، علوم تجربي، ادبيات و علوم انساني، علوم و معارف اسلامي و هنر كه مدرك دوره پيش‌دانشگاهي خود را از سال 1391 تا 1400 اخذ نموده‌اند.

تبصره 1: دارندگان مدرك پيش‌دانشگاهي سال هاي 1391 تا 1400 در صورتي كه اطلاعاتشان در بانك اطلاعاتي مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش وجود نداشته يا ناقص باشد، ابتدا براي تكميل اطلاعات خود به آدرس اينترنتي: http://dipcode.medu.ir  يا  https://sahat.medu.ir مراجعه نمايند. در صورت تاييد اطلاعات آنان از سوي آموزش و پرورش، مي توانند تا تاريخ1400/11/17 نسبت به ثبت نام اقدام نمايند. 

تبصره 2: دانش آموزان دوره نظری سال آخر نظام آموزشی 3-3-6 كه تا تاريخ 31 شهريور ماه سال 1401 فارغ‌التحصيل مي‌شوند، لازم است براي اطلاع از نحوه اقدام برای مشاهده سوابق تحصیلی به اطلاعيه پرينت كارت شركت در آزمون تاريخ 1401/03/30 مراجعه نمايند

4- ثبت‌نام کنکور 1401 از طریق درگاه اطلاع‌رساني این سازمان در زمان مقرر (1400/11/10 تا 1400/11/17).

5- پرينت كارت‌ شركت در‌ آزمون بر اساس برنامه‌زماني مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام.

6-  حضور در حوزه امتحاني تعيين‌ شده در كارت شرکت در آزمون‌ و پاسخ دادن به سئوالات.

لیست حذفیات کنکور 1401 را اینجا بخوانید.

ب) ثبت‌نام‌ براي‌ شركت‌ در آزمون سراسری کنکور 1401:‌ 

1- دريافت دفترچه راهنماي ثبت‌نام آزمون سراسري سال 1401:

دفترچه راهنماي ثبت‌نام در این آزمون در درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان قرار دارد. لازم است برای اطلاع از شرايط عمومي و اختصاصي، مقررات وظيفه عمومي، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غير ايراني و توضيحات مربوط به سهميه ايثارگران اين دفترچه راهنما را مطالعه نموده و در صورتي كه داراي شرايط و ضوابط مندرج در این دفترچه هستید، مي‌توانید به عنوان متقاضي در اين آزمون ثبت‌نام نمايید.

2- پرداخت هزينه خريد كارت اعتباري

با توجه به اينكه پرداخت هزينه ثبت‌نام منحصراً به صورت اينترنتي انجام مي‌شود، لازم است به وسيله كارت‌هاي عضو شبكه بانكي شتاب كه پرداخت الكترونيكي آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع‌رساني سازمان و پرداخت مبلغ 750.000 (هفتصدوپنجاه هزار) ريال به عنوان وجه ثبت‌نام شركت در آزمون، نسبت به دريافت اطلاعات كارت اعتباري (شماره سريال 12 رقمي) اقدام نمايید. 

تبصره 1 با توجه به اينكه مقرر شده است در مراحل مختلف فرآيند اين آزمون، خدماتي از طريق ارسال پيام كوتاه ارائه شود، مبلغ 12000 (دوازده هزار) ريال به عنوان هزينه استفاده از خدمات پيام كوتاه دريافت مي‌شود.

تبصره 2هر متقاضي مطابق ضوابط آزمون مي‌تواند در يكي از گروه‌هاي پنجگانه آزمايشي شامل گروه آزمايشي 1 (علوم رياضي و فني)، گروه آزمايشي 2 (علوم تجربي)، گروه آزمايشي 3 (علوم انساني)، گروه آزمايشي 4 (هنر) و گروه آزمايشي 5 (زبان‌هاي خارجي) شرکت نمايد.

تبصره 3چنانچه تمايل به ثبت‌نام در 2 يا 3 گروه آزمايشي (با توجه به توضيحات تبصره 4 ذيل) ‌باشید، لازم است به ازاي هر گروه آزمايشي، مبلغ 750.000 هفتصد و پنجاه هزار) ريال ديگر نيز از همين طريق پرداخت و اطلاعات كارت اعتباري را دريافت نمایید.

تبصره 4 منظور از ثبت‌نام در 2 يا 3 گروه آزمايشي بدين صورت است كه متقاضي مي‌تواند علاوه بر انتخاب يكي از گروه‌هاي آزمايشي (علوم رياضي و فني يا علوم تجربي يا علوم انساني) به عنوان گروه آزمايشي اصلي در گروه آزمايشي هنر و زبان خارجي نيز متقاضي شود؛ به عبارت ديگر، نمي‌توان به طور همزمان، در گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني ثبت‌نام نمود.

تبصره 5 چنانچه علاقه‌مند به شركت در گزينش رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه پيام‌نور باشید، لازم است كه نسبت به پرداخت مبلغ 200.000 (دويست هزار) ريال ديگر نيز از همين طريق، اقدام و اطلاعات كارت اعتباري (شماره سريال 10 رقمي) را دريافت نمايید.

تبصره 6 چنانچه علاقه‌مند به شركت در گزينش رشته‌هاي تحصيلي مؤسسات آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي باشید، لازم است نسبت به پرداخت مبلغ 200.000 (دويست هزار) ريال ديگر نيز از همين طريق، اقدام و اطلاعات كارت اعتباري (شماره سريال 10 رقمي) را دريافت نمايید.

تبصره 7در رابطه با نحوه اعلام علاقه‌مندي به رشته‌هاي دانشگاه‌هاي فرهنگيان و تربيت دبير شهيد رجايي تهران، به اطلاع مي‌رساند در صورت اخذ مجوزهاي قانوني توسط وزارت آموزش و پرورش از مراجع ذيصلاح براي پذيرش دانشجو در دانشگاه‌هاي فوق، موضوع در مرحله انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (نیمه اول مرداد ماه سال 1401) اطلاع‌رساني خواهد شد.

یادآوری های مهم:

(مدارک مورد تایید برای شرکت در کنکور 1401)

1-  دارا بودن ديپلم نظام آموزشي جديد 3-3-6 ، اعم از شاخه هاي نظري، فني و حرفه اي يا كاردانش و يا اخذ ديپلم حداكثر تا تاريخ 1401/06/31، دارا بودن مدرك پيش‌دانشگاهي و يا اخذ مدرك پيش‌دانشگاهي حداكثر تا تاريخ 1401/06/31، دارا بودن ديپلم دوره چهارساله نظام قديم و يا مدرك كارداني (فوق ديپلم) براي متقاضيان الزامي است.

2- دارندگان ديپلم فني و حرفه اي و كاردانش (نظام آموزشی غیر 3-3-6) كه فاقد مدرك پيش دانشگاهي يا كارداني هستند حق ثبت‌نام در آزمون سراسري سال 1401 را ندارند و در صورت ثبت نام در آزمون به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

3- در آزمون سراسري سال 1401 پذيرش دانشجو در رشته‌هاي تحصيلي: آهنگسازي، ادبيات نمايشي، ارتباط تصويري، آموزش هنر، بازيگري، طراحي پارچه، طراحي صحنه، طراحي صنعتي، طراحي لباس، عكاسي، كتابت و نگارگري، مجسمه سازي، نقاشي، نمايش عروسكي، نوازندگي موسيقي ايراني و نوازندگي موسيقي جهاني در گروه‌ آزمايشي هنر و همچنين در رشته‌هاي علوم ورزشي و آموزش تربیت بدنی به صورت متمركز و با شرايط خاص صورت مي‌پذيرد؛ لذا توضيحات لازم در اين خصوص از طريق اطلاعيه‌هاي مربوط در زمان پرينت كارت شركت در آزمون به اطلاع متقاضيان خواهد رسيد. 

4- براساس ضوابط، دانشجويان دوره روزانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي در صورتي مي‌توانند در آزمون سراسري سال 1401 ثبت‌نام و شركت نمايند كه اولاً واجد شرايط عمومي و اختصاصي مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام آزمون مذكور باشند و ثانياً حداكثر تا تاريخ 1400/12/25 نسبت به انصراف قطعي از تحصيل اقدام نمايند. بديهي است متقاضيان مذكور، در صورت عدم انصراف قطعي از تحصيل تا تاريخ تعيين شده، در صورت موفقيت و قبولي در آزمون، مجاز به ثبت‌نام و ادامه تحصيل در رشته قبولي جديد خود نيستند. 

نکته مهم: بر اساس تبصره 2 ماده 10 آيين نامه اجرايي قانون ايجاد تسهيلات براي ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسيجي به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي مصوب 67/11/30 هيئت محترم وزيران، آن دسته از متقاضياني كه با استفاده از سهميه شاهد و ايثارگر، يكبار در رشته هاي تحصيلي دوره روزانه با آزمون يا بدون آزمون (براي پذيرفته شدگان رزمنده از سال 1368 به بعد و براي پذيرفته شدگان سهميه شاهد از سال 1376 به بعد) پذيرفته شده اند، اعم از اينكه از رشته قبولي انصراف داده يا در رشته قبولي ثبت‌نام كرده يا نكرده باشند، مجاز به استفاده مجدد از سهميه مذكور در آزمون سراسري در هيچ دوره‌اي اعم از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غيرانتفاعي، پيام نور، شهريه پرداز، پرديس خودگردان، مجازي و دانشگاه آزاد اسلامي نخواهند بود. به عبارت ديگر متقاضيان مشمول اين ماده تحت هيچ عنوان حق استفاده مجدد از اين سهميه در تمامي دوره ها و همچنین دانشگاه آزاد اسلامي را ندارند.

5- لازم به توضيح است اطلاعيه و دفترچه راهنماي ثبت نام در رشته‌هايي كه در سال 1401 پذيرش آنها صرفاً با سوابق تحصيلي (بدون آزمون) انجام مي‌گردد، همزمان با اعلام نتایج رشته اولیه و انتخاب رشته‌های با آزمون در محدوده زمانی نیمه اول مردادماه سال 1401 در درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان قرار خواهد گرفت. متقاضياني كه تمايل به پذيرش در اين رشته‌ها دارند نيازي به ثبت‌نام و شركت در آزمون سراسري سال 1401 نخواهند داشت. این متقاضيان می‌توانند در زمان ذکر شده با مراجعه به سامانه ثبت‌نام رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی در درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان متقاضی این رشته‌ها شوند.

ج) آماده نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز براي ثبت‌نام:

پس از مطالعه دفترچه راهنما مدارك يا اطلاعات لازم مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام، از جمله فايل عكس اسكن شده را براساس توضيحات مندرج در دفترچه آماده نمايید. در صورت تمايل به ويرايش اطلاعات ثبت نامي، لازم است با وارد نمودن اطلاعات درخواستي نسبت به مشاهده و ويرايش اطلاعات ثبت نامي بر اساس دستورالعمل به شرح ذيل اقدام کنید.

الف- آن دسته از متقاضياني كه مشمول سوابق تحصيلي نيستند، اجازه ويرايش همه اطلاعات ثبت‌نامي خود را دارند.

ب- آن دسته از متقاضياني كه مشمول سوابق تحصيلي هستند، اجازه ويرايش اطلاعات خود را به جز اطلاعات سوابق تحصيلي خواهند داشت.

توجه: شرايط و ضوابط ثبت‌نام و شركت در کنکور1401، در دفترچه راهنماي شماره 1 آزمون درج شده است و هرگونه‌ تغيير‌ در شرايط و ضوابط ثبت‌نام اين آزمون، به صورت اطلاعيه رسمي از طريق‌ درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان و نشريه پيك‌‌سنجش‌ و در صورت لزوم ‌از طريق رسانه‌هاي گروهي ‌اعلام ‌خواهد شد.

د) نحوه ارسال درخواست یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور

در صورت لزوم مي‌توانید سوال يا سوالات خود در زمینه کنکور 1401 را از طریق سامانه پاسخگويي اينترنتي این سازمان به نشانی https://request.sanjesh.org/، یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن 42163-021 در ميان بگذارید.

منبع: سازمان سنجش آموزش کشور

جهت مشاهده بودجه بندی دروس عمومی و اختصاصی در کنکور 1401 اینجا کلیک کنید.

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب بلاگ

اخبار

اقدامات حفاظتی سازمان سنجش برای نوبت اول کنکور 1403

اقدامات حفاظتی سازمان سنجش برای نوبت اول کنکور 1403

اقدامات حفاظتی سازمان سنجش برای نوبت اول کنکور 1403

اخبار

مهلت ثبت نام مجدد جا ماندگان از نوبت دوم کنکور 1403 امروز و فردا

مهلت ثبت نام مجدد جا ماندگان از نوبت دوم کنکور 1403 امروز و فردا

امروز و فردا، مهلت ثبت نام مجدد جا ماندگان از نوبت دوم کنکور 1403

اخبار

زمان بندی برگزاری نوبت اول کنکور 1403 اعلام شد

زمان بندی برگزاری نوبت اول کنکور 1403 اعلام شد

زمان بندی برگزاری نوبت اول کنکور 1403 اعلام شد

اخبار

برنامه امتحانات نهایی خرداد 1403 اعلام شد

برنامه امتحانات نهایی خرداد 1403 اعلام شد

برنامه امتحانات نهایی خرداد 1403 اعلام شد

اخبار

فرصت مجدد ثبت نام نوبت دوم کنکور 1403

فرصت مجدد ثبت نام نوبت دوم کنکور 1403

فرصت مجدد ثبت نام نوبت دوم کنکور 1403 برای روزهای 29 و 30 فروردین ماه تعیین شد.

اخبار

ثبت نام ترمیم نمره از اول اردیبهشت آغاز می شود

ثبت نام ترمیم نمره از اول اردیبهشت آغاز می شود

ثبت نام ترمیم نمره از اول اردیبهشت آغاز می شود