زیرصد سنجش

معــرفی رشته پرستــــاری

پرستاری

پرستاری از گذشته های دور جز رشته های پرکاربرد، پر طرفدار و شناخته شده بوده است، اما با بروز پاندمی گسترده و تلخ کرونا، خیلی بیشتر از قبل جایگاه پرستار در نظر جامعه ارزشمند و ستودنی شده است.

“مبارزان سلامت” عنوان خوبی برای معرفی این شغل است.

پرستاری از رشته های پیراپزشکی در زیرگروه یک کنکور تجربی است. ظرفیت قبولی نسبتا خوبی در دانشگاههای روزانه و پردیس و آزاد دارد، اما به همان نسبت متقاضی در این رشته هم تعداد قابل توجهی است.

اما قبل از اینکه این رشته را به عنوان رشته ی تحصیلی انتخاب کنید، بهتر است با ویژگی های آن کمی آشنا شوید.

پرستاری رشته ای با جایگاه شغلی خیلی خوب اما سخت است. یک پرستار به موازات مهارتهای شغلی، باید دلسوز و صبور باشد. ارتباط با بیمار، تسکین حال روحی خانواده ی بیمار، کنترل شرایط بحرانی، سرعت تصمیم گیری و سرعت عمل انجام کار در شرایط غیر معمول، روحیه ی فداکار و مبارز (مانند آنچه در شرایط کنونی بیماری کرونا شاهد آن هستیم) بخشی از نیازمندیهای ورود به این حرفه است.

پرستاران یکی از اعضای بسیار مهم در کادر و تیم پزشکی و مراقبتی و بهداشتی می باشند و نقش های بسیاری از جمله نقش های مراقبتی ، درمانی ، حمایتی ، مشاوره ای ، مدیریتی و … دارند.

دوره ی تحصیل در رشته ی پرستاری 4 سال است که شامل دروس پایه، تخصصی و کارآموزی در بیمارستان می باشد.

میزان اهمیت کلیه دروس تخصصی در قبولی در این رشته به یک اندازه است. در بین دروس عمومی هم به طور قاطع نمی توان گفت کدام درس مهم تر است، اما چون غالبا دانش آموزان رشته تجربی از درس عربی گریزان هستند می توان عربی را به عنوان سکوی پرتاب در نظر گرفت.

“هیچ درسی را حذف نکنید. تاکید می کنم در کنکور تجربی همه دروس از اهمیت یکسان برخوردارند. حداقل یک درس عمومی و یک درس تخصصی را با مشورت مشاور خود به عنوان درسی که باید 100 بزنید انتخاب کنید.”

فراموش نکنید برای اینکه در بهترین رشته و بهترین دانشگاه پذیرفته شوید باید بهترین باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *