زیرصد سنجش

معرفی رشته زیست شناسی جانوری

زیست شناسی جانوری به طور جامع به شناخت تمام جنبه های علمی جانوران اعم از رشد و تکامل جنین جانوری، تکامل نسل های جانوری، طبقه بندی و توزیع اکولوژیکی می پردازد.

این رشته دارای‌ سه‌ بخش‌ اصلی‌ جانورشناسی‌ یا بیوسیستماتیک‌، فیزیولوژی‌ جانوری‌ اعم‌ از انسانی‌ و حیوانی‌ و بافت‌شناسی‌ و جنین‌شناسی‌ جانوری‌ است‌.

بسیاری‌ از گرایش‌های‌ زیست‌ شناسی‌ وابسته‌ به‌ علوم‌جانوری‌ هستند. برای‌ مثال‌ یک‌ محقق‌ زیست شناسی ‌سلولی‌ و مولکولی‌ تا با یک‌ جانور و وضعیت‌ زیستی‌ آن‌ آشنا نباشد، نمی‌تواند روی‌ سلول‌ آن‌ کار کند. یک‌ محقق‌ ژنتیک‌ نیز در آغاز باید بیولوژی‌ جانور را به‌ طور کامل‌ بداند و بعد در زمینه‌ ژنتیک‌ آن‌ کار کند.

گرایش های زیست شناسی جانوری بر اساس نوع جانوری که مورد مطالعه قرار می­گیرد تعریف می شود.

این گرایش همانند گرایش زیست شناسی گیاهی در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و جانوری جایگاه بسیار مهمی دارد و فارغ التحصیلان این رشته در سازمانهای ذی­ربط استخدام خواهند شد.

دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ علوم‌ جانوری به شرح زیر می باشد:
زیست‌ انگل‌ها، فیزیولوژی‌ مقایسه‌ای‌، جانورشناسی‌، رفتارشناسی‌، حشره‌شناسی‌. (بسیاری از درس‌های این گرایش همراه با آزمایشگاه است).

پذیرش در مقطع کارشناسی این رشته، هم از طریق کنکور سراسری و هم براساس سوابق تحصیلی (دوره ی پذیرش بدون آزمون) در دانشگاههای دولتی (روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس های خودگردان) و دانشگاه آزاد صورت می گیرد.

به یاد داشته باشید اگر قصد ادامه تحصیل در رشته زیست شناسی گرایش زیست شناسی جانوری را دارید برای کسب موفقیت و رسیدن به اهداف خود باید تمام توان و تلاش خود را به کار گیرید .

برای شناخت سایر گرایش های رشته ی زیست شناسی اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *