زیرصد سنجش

معرفی رشته حسابداری

رشته حسابداری اصالتا یکی از رشته های زیرگروه علوم انسانی است، اما به دلیل گستردگی و تنوع بازار کار، به عنوان یک رشته شناور و مشترک، از هر سه گروه ریاضی، تجربی و انسانی دانشجو پذیرش می کند.

حسابداری را می‌توان راهی برای کنترل سلامت مالی، ارزیابی دارایی‌های مالی، بدهی‌ها و همینطور جریان نقدی در کسب و کارها تعریف کرد. این رشته یکی از رشته‌های دانشگاهی است که داوطلبان هر سه گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک، تجربی و علوم انسانی می‌توانند این رشته را برای تحصیل در مقطع کارشناسی انتخاب کنند.

رشته حسابداری در واقع رشته ای است که بعنوان رشته های شناور شناخته می شود و داوطلبان در هر سه رشته تحصیلی ریاضی، تجربی و انسانی میتوانند در این رشته ادامه تحصیل دهند. فردی که شغل حسابداری انتخاب می کند باید بتواند گزارش کارهای مناسب و جامعه را ارائه دهد، پس نیاز است که ادبیات فارسی او در سطح خوبی باشد و نگارش خوبی را برای متن های آماده شده انجام دهد.

 یکی دیگر از خصوصیت هایی که دانشجوی این رشته باید داشته باشد این است که بتواند ساعت های طولانی مدت پشت کامپیوتر و میز کار با عدد و رقم ها سر و کله بزند و معادلات ریاضی را انجام دهد.همینطور نیاز است که شخصی که حسابدار است علاوه بر این که ریاضی و ادبیات قدرتمند داشته باشد و قدرت بدنی مناسب داشته باشد، خلاق و صبور باشد و با انضباط باشد.

فرصت های شغلی یک حسابدار خیلی گسترده است و از پایین ترین سطح تا بالاترین سطح را دربر می گیرد. دانش آموختگان رشته حسابداری می توانند در شغل های زیر استخدام شده و فعالیت داشته باشند:‏ حسابدار، حسابرس، مدیر مالی، کارشناس امور مالیاتی، کارمند بانک، رییس بانک، کارشناس پشتیبانی نرم‌افزار، تحلیل گر مالی ‏‏(کارشناس بورس و سرمایه گذاری) ‏

کسی که وارد این رشته می شود باید بداند که رشته حسابداری یعنی ارائه گزاش های مداوم همراه با ادبیات فارسی مناسب با سطح گزارش، پس باید برای نوشتن گزارش علاقه داشته باشد. یک دانشجوی حسابداری باید بداند که در طول روز باید ساعت های طولانی پشت کامپیوتر بشیند و با اعداد و رقم ها کار کند، پس باید صبور باشد.

با توجه به ماهیت دروس رشته ی حسابداری، درس ریاضی در موفقیت در این رشته نقش بسیار زیادی دارد.

هیچ درسی را حذف نکنید. تاکید می کنم در کنکور همه دروس از اهمیت یکسان برخوردارند. حداقل یک درس عمومی و یک درس تخصصی را با مشورت مشاور خود به عنوان درسی که باید 100 بزنید انتخاب کنید.

فراموش نکنید برای اینکه در بهترین رشته و بهترین دانشگاه پذیرفته شوید باید بهترین باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *